Dat zijn de snelheidsinstellingen van je geheugen, afblijven dus als je er geen verstand van hebt, anders worden je mooie groene dimmetjes zwarte dimmetjes.
Ik zal wel even proberen uit te leggen hoe het werkt: een cycle is een bepaalde tijdsduur en de vertraging van het geheugen wordt hiermee ingesteld. "Vertraging ?", zul je zeggen. Vertraging ja, het duurt namelijk even voordat het geheugen weer klaar is om een operatie te voltooien. De ene geheugensoort kan dus af met minder lang wachten, cas2 geheugen bijvoorbeeld. Cas2 houdt in dat het 2 klokcycles duurt voordat het geheugen weer gereed is om een operatie uit te voeren. Ns betekent nanoseconde, een miljoenste seconde als ik mij niet vergis. Nu heb je EDO-ram, dat is 60ns, daar duurt een klokcycle dus 60 miljoenste secondes. Het huidige SD-ram is 10 of 8ns, daar duurt een klokcycle dus 10 of 8 nanoseconden, een aardige vooruitgang dus. DDR-ram is er geloof ik ook in meerdere timings, 4,5ns is er een van. Dan heb je nog de kloksnelheid van het geheugen, bijv. 133MHz, dit houdt in dat het geheugen 133.000.000 operaties per seconden kan uitvoeren, bij DDR verdubbelt dit, omdat dat 2 operaties per cycle kan uitvoeren i.p.v. de traditionele 1.
Voor zover ik weet is dit het.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, zoek anders nog eens in GOT op geheugenartikelen.