Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Telfort samenbellen 500: Conflicterende gegevens

Pagina: 1
Acties:

• Specy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-11 12:01
Ik kom er niet uit. Ik vind overal verschillende informatie over wat Samenbellen 500 van Telfort nu inhoudt.

Op de site van Telfort zelf lijkt het erop dat de eerste 500 minuten naar vast (of Telfort) "vanaf" Eur. 0,01 per minuut kost.

Op diverse sites, o.a. bellen.com, gsmweb.net en enkele andere wordt echter gesproken van "500 gratis belminuten", bellen.com rekent ook inderdaad Eur. 0,00 per minuut.

Volgens weer andere bronnen kost het bellen binnen de bundel Eur. 0,15 per minuut, en buiten de bundel Eur. 0,20.

Zou iemand die dit abonnement heeft kunnen bevestigen welke van deze 3 correct is?

(Mijn moeder zoekt een mobieltje om enkele uren per maand naar vaste nummers te bellen, dit abonnement lijkt "too good to be true"... Maar misschien is het dat ook wel... :'( )

[ Voor 5% gewijzigd door Specy op 16-05-2004 03:02 ]

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-11 19:30

w0w

de 2de is correct, zo staat het tenimnste altijd op mijn 02-500 rekening (Telfort is O2 geworden..)
Er wordt helemaal niks voor gerekent :)
(tip: via www.gsmweb.nl kun je het voor 2,50€ per maand scoren!)

• Specy
I know :)

Maar, snap jij dan wat deze tekst op de site van Telfort zelf betekent: "Met de 500 belminuten kun je ook alle vaste telefoons in Nederland bellen. Dat zijn dus nog eens 8 miljoen extra nummers die je vanaf 1 cent kunt bereiken."?

• w0w

w0w

Ik weet niet wat ze er mee bedoelen, het is in ieder geval zo dat je elk mobiel nummer van O2 in Nederland kan bellen, en elk vast nummer in Nederland. Buiten deze nummers betaalde ik eerst 15 cent maar dit is nu verhoogt naar 20 cent.
Ik denk dat ze aan die 1 cent komen door:
5/500=0.01
Tenminste zo staat het op hun site, de belbundel kost 5euro, en het abbonements geld kost 7,50 (maakt samen 12,50)
code:
1
2
3
4
5
6
7
Abonnementskosten € 7,50  
Belbundel (500 belminuten)  € 5,- 
Berichtenbundel (sms € 0,10 en mms € 0,33)  € 5,- 
Bellen zonder- of buiten de bundel € 0,20 * 
Sms zonder of buiten de bundel  € 0,15 
Mms zonder of buiten de bundel  € 0,45 
GPRS € 1,50 per MB
.
Ik weet het niet zeker maar het is in ieder geval gewoon gratis :)

[ Voor 38% gewijzigd door w0w op 16-05-2004 05:26 ]

• Ghostface
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09 15:31
Misschien een idee de klanten service te bellen , die zullen je de doorslag kunnen geven 0800-4444444

Verwijderd

die 500 minuten kun je idd besteden aan bellen naar andere telfort gsm's, en bellen naar vaste telefoons.

da's op zich niet zo vreemd, ze hebben hun eigen vaste netwerk liggen (dat van de NS), en daar zal het dus wel overheen gaan. hoeven ze KPN alleen maar te betalen voor het laatste stukje.

edit: nav de post van w0w heb ik even op www.gsmweb.nl gekeken, staat daar bij zo'n telfort-500 abo:
Gratis belminuten: Deze minuten zijn van toepassing op binnenlandse telefoonnummmers van het vaste telefoonnet en alle mobiele telefoonnummers van Vodafone, KPN, Orange, Telfort en T-Mobile met uitzondering van wappen en gebuik van data en fax. Niet gebelde minuten kunnen max. 1 maand worden meegenomen. Betaaldiensten (090x en andere commerciële nummers) vallen buiten de bundel.
volgens mij klopt dit toch echt niet 8)7
anders zet ik mijn telfort-60 abo vandaag nog om :D

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2004 08:40 ]

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:13
Oké hier komt de duidelijkheid!

Telfort heeft twee abonnementsvormen:
1) Abonnement van Telfort. In mijn post noem ik dat "AvT"
2) Samenbellen van Telfort. Verder noem ik dat "SB"

AvT is gewoon een abonnement met 100 (15 euro), 200 (25 euro), 300 (32,50 euro), enz. minuten per maand. Dit zijn naar mijn gevoel 'echte' belminuten: het maakt niet uit waar je naar toe belt in Nederland. Alle vaste en mobiele nummers kun je bellen en de minuten die je belt gaan allemaal van je bundel af. Als je boven je bundel uit komt, betaal je voor de extra minuten doorgaans hetzelfde tarief als binnen de bundel. Dit tarief is doorgaans lager naarmate je maandbedrag en je bundel hoger is. Bij dit abonnement kost het sturen van een smsje 18 cent per bericht, maar je kunt een sms-bundel aanschaffen.

Het abonnement wat jij bedoelt is SB! SB is totaal anders samengesteld en is ook bedoeld voor de minder 'allround' beller. Het SB-abonnement kost 7,50 euro per maand. Alle nummers die je dan belt (vast, mobiel naar Telfort en mobiel naar andere mobiele providers) kosten dan 15 cent per minuut. Je kunt er echter een bundel bij kopen voor 5 euro per maand. Dan zijn je maandelijkse kosten 12,50 euro per maand. In de bundel zijn 500 minuten per maand (niet mee te nemen naar volgende maanden) inbegrepen die je kan verbellen naar het vaste net en naar mobiele nummers van Telfort. Wellicht valt WAP ook binnen de bundel. Als je de prijs omrekend naar de prijs per minuut (ervan uitgaande dat je alle 500 minuten verbelt elke maand) betaal je dus 1 cent per minuut naar vast en mobiel Telfort. Bij dit abonnement kost sms-en 15 cent per bericht en mms-en 45 cent, maar bij dit abonnement kun je een berichtenbundel aanschaffen, waarmee je voordeliger kunt sms-en én mms-en.

Zo, is nu duidelijkheid verschaft? :)

• rclahsen
Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 08:32:
die 500 minuten kun je idd besteden aan bellen naar andere telfort gsm's, en bellen naar vaste telefoons.

da's op zich niet zo vreemd, ze hebben hun eigen vaste netwerk liggen (dat van de NS), en daar zal het dus wel overheen gaan. hoeven ze KPN alleen maar te betalen voor het laatste stukje.

edit: nav de post van w0w heb ik even op www.gsmweb.nl gekeken, staat daar bij zo'n telfort-500 abo:

[...]

volgens mij klopt dit toch echt niet 8)7
anders zet ik mijn telfort-60 abo vandaag nog om :D
Jij citeert nu een specificatie van AvT 500. Da's gewoon een ander abonnement met 500 echte belminuten. Je moet kijken naar Samenbellen 500! ;)

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:03

Sebastiaan

....

Specy schreef op 16 mei 2004 @ 03:21:

Maar, snap jij dan wat deze tekst op de site van Telfort zelf betekent: "Met de 500 belminuten kun je ook alle vaste telefoons in Nederland bellen. Dat zijn dus nog eens 8 miljoen extra nummers die je vanaf 1 cent kunt bereiken."?
Het Samenbellen kost 7,50 per maand.

Voor 5,00 kan je er 500 minuten bijkopen. Deze minuten kosten je dan dus 1 cent per minuut

Verwijderd

rclahsen schreef op 16 mei 2004 @ 09:16:
[...]

Jij citeert nu een specificatie van AvT 500. Da's gewoon een ander abonnement met 500 echte belminuten. Je moet kijken naar Samenbellen 500! ;)
dat deed ik ook.

hiero: http://www.gsmweb.nl/gsmw...ortverl/tf_sb_500_1jr.htm
en dan klikken op "abotarieven en sms bundels"

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

w0w schreef op 16 mei 2004 @ 03:16:
de 2de is correct, zo staat het tenimnste altijd op mijn 02-500 rekening (Telfort is O2 geworden..)
...
Telfort is O2 geworden en daarna verkocht en heet nu weer Telfort :)

• Specy
Helemaal duidelijk! Bedankt!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:14
Specy schreef op 16 mei 2004 @ 03:21:

is toch logisch? 500 belminuuten voor 5 euro = 1 cent per minuut ;)

https://wren.co/join/Devian

• rclahsen
Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 13:25:
[...]

dat deed ik ook.

hiero: http://www.gsmweb.nl/gsmw...ortverl/tf_sb_500_1jr.htm
en dan klikken op "abotarieven en sms bundels"
Dan krijg je eerst de tarieven te zien die gelden bij AvT. Als je voor SB de tarieven wilt weten, moet je daarna op "Samenbellen 500" klikken. Dan lees ik:

Wat valt er binnen de 500 minuten?: Binnen de 500 minuten vallen de gesprekken naar vaste nummers in Nederland (uitgezonderd 090x en andere commerciële nummers) en naar Nederlandse Telfortnummers. Overgebleven minuten kunnen niet worden meegenomen naar de volgende maand.

Wat valt er buiten de 500 minuten?: mobiele nummers (behalve Nederlandse Telfortnummers), WAP/data oproepen, SMS, 090x en andere commerciële nummers en al het verkeer in en naar het buitenland.

Verwijderd

rclahsen schreef op 16 mei 2004 @ 13:54:
[...]

Dan krijg je eerst de tarieven te zien die gelden bij AvT. Als je voor SB de tarieven wilt weten, moet je daarna op "Samenbellen 500" klikken. Dan lees ik:

Wat valt er binnen de 500 minuten?: Binnen de 500 minuten vallen de gesprekken naar vaste nummers in Nederland (uitgezonderd 090x en andere commerciële nummers) en naar Nederlandse Telfortnummers. Overgebleven minuten kunnen niet worden meegenomen naar de volgende maand.

Wat valt er buiten de 500 minuten?: mobiele nummers (behalve Nederlandse Telfortnummers), WAP/data oproepen, SMS, 090x en andere commerciële nummers en al het verkeer in en naar het buitenland.
hmmz, je hebt gelijk. lijkt me trouwens wel een typisch gevalletje van misleiding :)

• rclahsen
Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 13:58:
[...]

hmmz, je hebt gelijk. lijkt me trouwens wel een typisch gevalletje van misleiding :)
Vind ik ook. Voor mij geen SB500. Geef mij maar 'echte' minuten. Maar voor mensen die alleen naar vast bellen is het een leuk abonnement ;)

• w0w

w0w

Telfort is O2 geworden en daarna verkocht en heet nu weer Telfort
Meen je dit :? Ik vond het eigenlijk al gek dat de site van www.telfort.nl het nog steeds doet... Toen Telfort nog Telfort was kreeg ik Telfort op m'n mobiel te zien, toen werd dat O2, maar nu is het nog steeds O2, en ik heb helemaal geen bericht of informatie gehad dat het nu weer Telfort is :? Beetje vaag als je het mij vraagt :p

Verwijderd

w0w schreef op 16 mei 2004 @ 16:05:
[...]

Meen je dit :? Ik vond het eigenlijk al gek dat de site van www.telfort.nl het nog steeds doet... Toen Telfort nog Telfort was kreeg ik Telfort op m'n mobiel te zien, toen werd dat O2, maar nu is het nog steeds O2, en ik heb helemaal geen bericht of informatie gehad dat het nu weer Telfort is :? Beetje vaag als je het mij vraagt :p
ehm, dan moet je voor de grap je rekeningen eens betalen. daar staat alweer heel lang telfort op :D

• w0w

w0w

ehm, dan moet je voor de grap je rekeningen eens betalen.
Hmm goed idee :+
(Na gekeken te hebben ben ik er achter gekomen dat het dus gewoon weer Telfort is en dat ik eens beter moet kijken wie mij rekeningen stuurt :) )

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:14
Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 13:58:
[...]

nee hoor, heel nederland moet gewoon met telfort bellen :p lekker goedkoop :D

ach en voor 5 euro 500 minuut voor vast + naar telfort bellen vind ik geen misleiding... vind het goedkoop :)

https://wren.co/join/Devian

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-11 07:48

maontje

better off Playing

Ik heb dat abbo nu al een jaartje en ben daar uiterst tevreden mee.
Ben gemiddelt 15 euro kwijt aan de telefoon kosten incl abbo.

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

Verwijderd

Devian schreef op 16 mei 2004 @ 17:25:
[...]

nee hoor, heel nederland moet gewoon met telfort bellen :p lekker goedkoop :D

ach en voor 5 euro 500 minuut voor vast + naar telfort bellen vind ik geen misleiding... vind het goedkoop :)
duh.

wat ik dus bedoel: als je bij zo'n samenbellen abo op "tarieven" klikt krijg je de tarieven van het standaard abo te zien. staat er in minuscule kriegelige lettertjes boven. kan niet imo
Pagina: 1