Toon posts:

[xp] 'My computer' runt als proces? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Deze probleem heb ik al een tijdje nadat ik met me windows settings heb geklooit met een wat tweak tools. Je ziet "my computer" in de task manager en het hoort daar niet.
Afbeeldingslocatie: http://homepage.ntlworld.com/dr_dore/got/mycomputer.jpg

Ik heb alles geprobeert om het weg te krijgen. Waneer ik "end task" doe dan sluit "explorer" ook . De pc is gecheckt voor enige virusen en het schijnt schoon te zijn. Dit probleem leek me wel simpel maar ik ben er echt knetter van.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2004 02:35 . Reden: mod edit de topic voor me naar " " my computer " in taskmanager " domme IE ! ]

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 20:04
kan je wat duidelijker zijn? welke tools heb je gebruikt, waar heb je aan geklooit?

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 11:08

Jimbolino

troep.com

- mooie topic titel, misschien in het vervolg wat duidelijkere omschrijving intypen
De pc is gecheckt voor enige virusen en het schijnt schoon te zijn
scan voor de zekerheid maar eens via http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Topicstarter
ermh :s de topic title had ik wel goed ingetypt ( ik geef IE de schuld , moest opera gebruiken )

Ik heb het al 3 keer gescanned met stinger , mcfee 8 en norton corporate 7

Verwijderd

maar wat had je nou verandert dan? En sowieso, wat geeft het als my computer daar bijstaat, who cares?!

Verwijderd

ALs je "My Computer" hebt openstaan in Explorer dan neemt Explorer de naam van die map aan.
Ofwel, het klopt wel.
draai eens MSCONFIG en zie wat er allemaal actief is. Je zou ook eens bij de processen kunnen kijken of er iets vreemds is. Maar volgens mij is er niks aan de hand
Kill bijvoorbeeld eens alle EXPLORER processen. Als dan nog "My Computer" als programma actief is, dan klopt er inderdaad iets niet.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

[xp] > [xp] 'My computer' runt als proces? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:15

SpamLame

niks

Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 02:37:
ALs je "My Computer" hebt openstaan in Explorer dan neemt Explorer de naam van die map aan.
Ofwel, het klopt wel.
draai eens MSCONFIG en zie wat er allemaal actief is. Je zou ook eens bij de processen kunnen kijken of er iets vreemds is. Maar volgens mij is er niks aan de hand
Kill bijvoorbeeld eens alle EXPLORER processen. Als dan nog "My Computer" als programma actief is, dan klopt er inderdaad iets niet.
Sluit ik me volledig bij aan.
Het enige vreemde aan het plaatje is dat "My Computer" het verkeerde icoontje heeft.
Allthans, bij mij krijg ik de icoon die mij pc heeft en daar staat een dos/exe icoon

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Sluit het venster 'my computer' eens ;)

bij W98 zie ik de vensters ook terug als processen, vandaar deze post

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Topicstarter
Resistor schreef op 16 mei 2004 @ 10:57:
Sluit het venster 'my computer' eens ;)

bij W98 zie ik de vensters ook terug als processen, vandaar deze post
Al gedaan :P

SpamLame goed gespot want het icoontje maakte het zo verdacht.
Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 02:36:
maar wat had je nou verandert dan? En sowieso, wat geeft het als my computer daar bijstaat, who cares?!
het is niet echt prettig om iets verdacht te zien . Ik zie het liever fixed

• sirdupre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-04-2025
Misschien is je explorer.exe getrojaned en is "My Computer" nu een parent proces van de originele explorer.exe? Vandaar dat dat icoontje er ook zo uit ziet misschien? Anders zou ik het ook niet weten...

Verwijderd

Topicstarter
SirDupre schreef op 16 mei 2004 @ 13:55:
Misschien is je explorer.exe getrojaned en is "My Computer" nu een parent proces van de originele explorer.exe? Vandaar dat dat icoontje er ook zo uit ziet misschien? Anders zou ik het ook niet weten...
Dat lijkt me ook mogelijk want zodra ik "My Computer" afsluit sluit me explorer ook.
Trouwens het is alleen zichtbaar in de tab "Applications" niet in "Processes".

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Spit even je lopende processen door en kijk of daar gekke dingen tussen zitten. Je kan ook het programma HijackThis gebruiken. Zie ook hier en hier.
Pagina: 1