Paar vragen over 5900XT

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 09:16
Ik had een paar vragen over de 5900XT die ik vandaag gekocht heb :

1. Ik heb em overgeclocked op 523 mhz core en 806 mhz mem. Wat is nou beter ? om de mem mhz hoger te krijgen of de core mhz ?
2. Is het nu nog nuttig EN mogelijk om deze kaart (merk = Palit) om te flashen naar een 5950 ?

3. Kan ik met deze kaart ook temperaturen uitlezen ? Kon namelijk niets vinden in de driver instellingtabbladen.

Verwijderd

Heb je al op google gezocht? :Z

• enzoronald
je zult t niet geloven, maar ja :( Krijg wel sites over temperatuur uitlezen, maar daar kan ik niets vinden over hoe en wat.

Verwijderd

Met de standaard nVidia drivers kan je als het goed is temps uitlezen.

Eigenschappen beeldscherm ---> Settings ---> Advanced ---> Geforce FX5900XT ---> Temperature settings

Daar moet als het goed is wat staan.

En de rest kun je wel op google vinden neem ik aan.

• enzoronald
Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 01:53:
Met de standaard nVidia drivers kan je als het goed is temps uitlezen.

Eigenschappen beeldscherm ---> Settings ---> Advanced ---> Geforce FX5900XT ---> Temperature settings

Daar moet als het goed is wat staan.

En de rest kun je wel op google vinden neem ik aan.
Dat is dus juist het probleem..Die staat er niet bij. Voor de rest wel alles, maar geen Temperature settings.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:32
met de 5900 ultra enzo kun je temps uitlezen maar jammer genoeg hebben niet alle 5900XTs deze eigenschap als ik me niet vergis.

kan zijn dat de Palit dit mist.
Mail anders Palit eens.

Verwijderd

enzoronald schreef op 16 mei 2004 @ 01:54:
[...]

Dat is dus juist het probleem..Die staat er niet bij. Voor de rest wel alles, maar geen Temperature settings.
Ik heb trouwens een 5900ultra, niet ge oc't, en die word goed heet (na een flinke pot gamen 70-75 graden). Dit is de V9950 van Asus

• enzoronald
ok heb Palit een mailtje gestuurd over dat temperaturen gebeuren.
Btw...ik krijg een dikke 5800 in 3dmark 2003 pro. Is dit goed ? Kreeg namelijk zonder oc een score van 4800. Toch wel een vooruitgang van 20% :)

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 10:53
Tja, zonder de rest van je systeem te vermelden is dat moeilijk te zeggen he..

Verwijderd

Er heeft hier onlangs een groot topic over de 5900 xt gelopen, meerdere delen.
Hierin kun je vast vinden wat je zoekt.

Verwijderd

enzoronald schreef op 16 mei 2004 @ 01:39:
Ik had een paar vragen over de 5900XT die ik vandaag gekocht heb :

1. Ik heb em overgeclocked op 523 mhz core en 806 mhz mem. Wat is nou beter ? om de mem mhz hoger te krijgen of de core mhz ?
2. Is het nu nog nuttig EN mogelijk om deze kaart (merk = Palit) om te flashen naar een 5950 ?

3. Kan ik met deze kaart ook temperaturen uitlezen ? Kon namelijk niets vinden in de driver instellingtabbladen.
Het belangrijkste lijkt mij de core, om die omhoog te krijgen. Dat heb je al aardig voor elkaar gekregen, en memory ziet er ook niet slecht uit. Als alles stabiel loopt zou ik het zo laten.

Waarom zou je hem flashen? Je zit nu al rond clock-snelheden die volgens mij boven de Ultra zitten, dus da's nergens voor nodig (en ik geloof ook niet dat de 5900 XT flashable naar Ultra is, althans die van mij niet.. Je weet dat de 5900 XT een afgeknepen normale 5900 is hè <--- deze is wél weer flashable).

Als je het niet vind onder de instellingen, dan heb je geen temperatuurmeter, net als mijn Point of View kaartje. Dan is het dus ook oppassen geblazen, want anders is je gloednieuwe investering snel naar de knoppen.

5800 voor een 3Dmark is heel erg netjes. Zoek niet naar beter, tenzij je écht geïnteresseerd bent in voltmodden e.d.

• enzoronald
OK..geen temperatuurmeter dus. Ik kan het denk ik ook wel redelijk merken als de moederbord temp. een stuk om hoog gaat :)

Daarnaast..ik weet dat als deze kaart boven de 140 graden uitkomt, dat ie automatisch langzamer gaat draaien.
En ik neem aan dat ALS de kaart de huidige overclocking niet aankunnen dat ie dan kuren gaat vertonen op het scherm :)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Mjah.. dit is toch een kwestie van ff zoeken en proberen wat het snelste is (bij de clockfrequenties).

Zoals eerder aangegeven zijn er een aantal 5900XT topics geweest waar zeer veel informatie in te vinden is :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.