hub -> router

Pagina: 1
Acties:

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15:52

allure

Titaan fase 2/3

Topicstarter
ik heb een bestaand netwerk en alles loopt via 1 hub, op de beneden verdieping ligt een 2e hub voor die verdieping, kan ik in plaats van die tweede hub er een (smc7804WBRA) Wireless router tussen zetten? of gaat dit niet werken?

ik wil dus op de begane grond een wireless AP maken op t bestaande netwerk, hoe moet ik dit aanpakken?

Verwijderd

gewoon eraan hangen, klaar. met een normale netwerkabel (straight)... AP ip geven.. alles arbeitet gleich!

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Topicstarter
kijk dat zou mooi zijn, en dan deelt de router weer ip`s uit aan de wireless gebruikers?

er zit ook een Adsl modem bij in? gaat dit geen problemen opleveren? de bestaande lan kabel gaat dus in 1 van de 4 lan aansluitingen?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

waarom koop je een wireless router, en niet gewoon een AP?
want een router heb je eik niet nodig daar...

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Topicstarter
Erkens schreef op 16 mei 2004 @ 00:28:
waarom koop je een wireless router, en niet gewoon een AP?
want een router heb je eik niet nodig daar...
Ik heb die router gekregen van iemand. dus ik dacht t mooi te combineren met de rest van m`n Lan, voor bijv. in de tuin internetten ofzo. of op de bank.

vandaar dat ik t me afvroeg of t wel mogelijk was, ik moet nog wel op m`n win2003 enterprise kunnen aanmelden...

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

mja, je kan hem gewoon prima gebruiken, wel zou ik het router gedeelte uitschakelen :)

Verwijderd

.. Moet toch gewoon kunnen? :?

Verwijderd

is het niet handiger om de router voor de hub te zetten, en de hub op de router aan te sluiten

Verwijderd

je hebt dus adsl modem... daar zit een router op. sluit op die router je access point aan, en je hub, lijkt me het mooiste. AP kan ook eventueel op hub... maarrum... search.
Pagina: 1