Ik heb laatst een portable dvd-speler aangeschaft. Hier zat echter geen aansluiting bij om deze in mij auto aan te sluiten. De voeding bestaat uit de volgende adapter: input 100-240Vac 1.5A 50-60Hz / output 14Vdc 2.5A. Wie kan mij informeren wat ik nodig heb om die dvd-speler via de sigarettenaansteker in m'n auto aan te sluiten?
Verwijderd
niks gewoon aansluiten deze zal gewoon werken de boordspanning is tijdens het rijden rond de 14.1 volt. en tijden stilstand een voltje of 12.5 maar dat werkt ook wel met die dvd speler.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2004 23:36 ]
Dus alleen een kabeltje van je sigarettenaansteker naar je dvd speler (adapter niet gebruiken dus). Let op dat je de juiste polariteit hebt (dus plus en min niet omdraaien).
Nog een andere vraag... Ik heb een ps one (playstation), waaraan dus rood, wit en geel tulpstekkertje zit. Op m'n portable dvd-speler echter niet zo'n ingang of scartaansluiting. Wel een AV-in en AV-out ingangen. Is er misschien een mogelijkheid om toch die Playstation aan te sluiten of kan ik dat vergeten...?
Hoe ziet die av ingang eruit?Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 00:30:
Nog een andere vraag... Ik heb een ps one (playstation), waaraan dus rood, wit en geel tulpstekkertje zit. Op m'n portable dvd-speler echter niet zo'n ingang of scartaansluiting. Wel een AV-in en AV-out ingangen. Is er misschien een mogelijkheid om toch die Playstation aan te sluiten of kan ik dat vergeten...?
PSone tulpstekkers: rood= geluid rechts, wit = geluid links, geel = beeld
wat voor aansluiting heeft die AV-in ? (beschrijving of foto of naam)
In die AV-in moet zo'n klein tulp?-stekkertjes (zo'n eentje als van een koptelefoontje). Ik heb ergens zo'n stekkertje met aan de andere zijde rood/wit/gele stekkertjes. Maar dan zou ik nog een koppelstukje moeten hebben waarmee ik de rode/witte/gele stekkertjes met elkaar kan verbinden. Bestaat zo'n koppelstuk en werkt dat dan?
Als aan de andere kant ook rood wit geel uitkomt, dan moet je die verbinden met de rode witte en gele van je psone. ff koppelstukjes ertussen en klaar.Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 01:21:
In die AV-in moet zo'n klein tulp?-stekkertjes (zo'n eentje als van een koptelefoontje). Ik heb ergens zo'n stekkertje met aan de andere zijde rood/wit/gele stekkertjes. Maar dan zou ik nog een koppelstukje moeten hebben waarmee ik de rode/witte/gele stekkertjes met elkaar kan verbinden. Bestaat zo'n koppelstuk en werkt dat dan?
Pagina: 1