Satellietsysteem voor in huis

Pagina: 1
Acties:

• frederick684
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-11-2022
Hey! Ik ben al een tijdje dit forum aan het volgen en denk nu wel een beetje te hebben bijgeleerd ivm geluidssystemen en zo, maar een gepaste topic voor m'n 'probleem' vond ik niet echt. Het meeste dat ik vind is meer voor de 'zwaardere' geluidsbeluisteraar :). Ik wil eigenlijk gewoon een deftig surroundsysteem in m'n living, we gaan ons een dvd-setje kopen en dan ook een versterker met een surroundsysteem, maar ik weet echt niet waar te beginnen want ik lees slechte kritieken over het bose-systeem (prijs/kwaliteit slecht). Kennissen van me hebben een Xenon versterker met bose boxjes en ik vind die wel goed klinken maar blijkbaar kan ik voor dat geld veel beter krijgen als ik zo het forum lees. MAaar ik weet niet wat dan! Ik zou graag ook zo een kleine luidsprekers hebben voor de hoeken van de living, de woofer maakt niet uit hoe groot die is :). Iemand met meer ervaring? Waarvoor we dit gaan gebruiken: om lekkere films naar te zien(en te luisteren dus :)) maar ook voor eens een goede lap muziek te spelen. Geen fuiven of zo :) maar gewoon dat het lekker luid kan staan. Iemand ervaring hiermee?

Alvast bedankt voor de info!!!!!!!!!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Goed initiatief! Wat het makkelijker maakt om voor jou een passend systeem te vinden is om te weten wat het je waard is?

Oftewel, wat is je budget? ;)

[ Voor 1% gewijzigd door wimpie op 16-05-2004 00:09 . Reden: Typfout. ]

Divide and conquer.

Verwijderd

Het blijft een kwestie van smaak. Bij mij komt er nooit een satellietsysteem in huis, omdat het niet de klank haalt van m'n huidige speakers. Blijkbaar heb jij een andere smaak. Het beste is dus om in de winkel eens te gaan luisteren naar sets die binnen je wensenlijst en budget vallen. Over smaak valt namelijk niet te twisten. Zou in ieder geval niet voor Bose gaan als je ook wat harder wil spelen. Ik zou dan eeen set kiezen met een gesloten subwoofer. Maar nogmaals: gewoon luisteren en dan ook op wat hoger volume.

Verwijderd

Misschien is de Pioneer S-V70-III iets voor jou?
Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/speakers/pioneer/1062409997810sv70iii_detailpage.jpg

Voor spec's: http://www.pioneer.nl/nl/...id=5248&taxonomy_id=62-99

Kost wel 869euro, maar altijd nog goedkoper dan een 5.1 acoustimass met actieve sub. :)

• Flippie Flink
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-02 09:24
Is het niet handig om een beetje een richt prijs aan te geven? Er zijn bergen verschillende setjes met sattelieten namelijk in tientallen verschillende prijsklassen. Kijk anders ook eens rond op www.kieskeurig.nl.

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Die JBL SCS-178 ofzo raad ik iedereen aan die een subsat setje wil.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Verwijderd

Als je wat meer geld hebt kan je eens kijken naar de Kef's, ook wel de "eitjes" van Kef genoemd. Voor hometheatre vind ik Bose echt zeker niet slecht presteren :)

offtopic:
Ik kan je mailadres om icqnummer niet vinden in je profile, vandaar de vraag even contact met me op te nemen :) Mijn mailadres staat wel in mijn profile, indien je die Bose niet slecht vond klinken.

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2004 21:31 ]

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:38
Ik deze set van Yamaha maar dan in het zilver en ben er tevreden over.

Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha-hifi.com/prodfotossmall/p1076_1.jpg

In de toekomst ga ik de hoofdspeakers wel vervangen voor grotere exemplaren maar er komt prima geluid uit.
Zeker die actieve subwoofer is geweldig.

• frederick684
Na overleg is het budget rond de 1000 euro, tmag ietsje meer zijn ook, maar ja. We rekenen voor dat geldt dus een versterker waarmede we gezellig naar de radio kunnen luisteren, dus tesamen me die luidsprekers als satellietsysteem hé. En dan daarbij ook een dvd-speler waarmee we dus ook cd-tjes kunnen beluisteren. Misschien zijn er sommige satellietsystemen die in de versterker al een ingebouwde dvd-cdspeler hebben zitten, maar ik heb ooit eens gehoord dat je beter bent dat je het apart koopt... Ik ga alvast nog eens rondneuzen, ook op www.kieskeurig.nl en nog wat reviews lezen en zo, ik laat wel nog weten als ik toffe systeempjes heb gevonden. Maar wat ik me wel nu nog afvraag: hoe moet je best kijken naar uhm, ja het aantal wat van de luidsprekers? Ik heb daarnet op dit forum gelezen dat het watt-age niet de belangrijkste factor is, maar tbepaalt toch al wat hé. Zijn er zo van die regeltjes van als je je luidsprekers hangt in een kamer met volume van x dat je dan y watt moet behalen ofzo? Of maak ik me zorgen om nix ?

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Meestal speel je in een woonakmer met maximaal 1 Watt (en dat is al aardig hard). De rest is reserve die soms wel van pas kan komen in zeer dynamische muziekstukken (klassiek b.v.) als je op erg hoog niveau speelt. Maar om dat allemaal met verve te spelen moet je sowieso niet als eis stellen voor zo'n setje, hoewel het niet zo is dat ze het absoluut niet kunnen. Maar samenvattend: nee, let maar niet op de wattages. Een beetje fabrikant zal echt wel speakers maken die geschikt zijn voor normaal gebruik denk je niet?

Ik zou persoonlijk bijvoorbeeld deze aanbevelen:

http://www.kieskeurig.nl/...B679423F1C1256D16004BEADD

Dan heb je nog zo'n 500 euro over voor de DVD-speler en de Receiver. Dat moet wel lukkken.

Ik krijg trouwens ook het idee dat het vooral heel mooi moet zijn voor in de woonkamer. Geldt dat ook voor de DVD-speler en de Receiver of worden die toch gewoon in de kast geplaatst?

[ Voor 31% gewijzigd door zimbab op 21-05-2004 13:25 ]

• frederick684
zimbab schreef op 21 mei 2004 @ 13:14:
Ik krijg trouwens ook het idee dat het vooral heel mooi moet zijn voor in de woonkamer. Geldt dat ook voor de DVD-speler en de Receiver of worden die toch gewoon in de kast geplaatst?
Wel, we gaan een nieuwe open haard zetten, en dat zal met zoiets speciaals zijn dat aan de zijkant alle toestellen inkunnen. Denk nu niet open haard-> toestellen te warm, alé da zal wel veilig zijn (hoop ik toch :d :d) dus uiteindelijk moet het geen praaltje zijn. De luidsprekers liefst wel mooi, maar de receiver en dvd is geen must.

Wat betreft die luidsprekers..ik heb in mn eerste post in deze topic al gezegd dat kennissen een bose systeem van luidsprekers hebben, en dat vind ik wel mooi en zo maar dit wordt hier nogal stevig afgeraden wegens slechte prijs/kwaliteit, dus daarom kijk ik uit naar andere zaken.. maar zo een 'look' vind ik wel mooi

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Nou....die Canton set is in ieder geval wel mooi. Je hebt alleen zwarte sub, maar wel aluminium satelietjes (deze zijn ook in zwart verkrijgbaar trouwens). Bovendien staat Canton gewoon goed bekend wat betreft de geluidskwaliteit. Dit setje mag je in ieder geval niet in je overweging voorbij laten gaan wat mij betreft.

Afbeeldingslocatie: http://www.akustik.com.tr/canton/movie22x_25xl.jpg

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025
De Mordaunt-Short Avant Premiere serie is erg goed. Daar moet je zeker naar gaan luisteren.

http://www.mordauntshort.co.uk/products/avantpremiere.asp

Met 1000 euro budget moet dat wel lukken lijkt me.

iRacing Profiel

• frederick684
Mja...als die luidsprekers die jullie voorstellen zijn wel cool ma ze zijn soms wel een beetje groot..zo maximum rond de 20 cm zouden we liefst hebben. We willen niet de beste home cinema van gans het land hebben, maar wel iets sterks degelijks maar ook mooi en, liefst niet te groot..zijn er aan te raden merken die ook kleine dingskes fabriceren? (buiten bose dan want daar is iedereen tegen :p ) en anders...dan zal het maar iets groter moeten zekers :d
alvast allemaal al bedankt om me flink op weg te helpen

• frederick684
Hier ben ik nogmaals..ik ben aan het surfen door de canton speakers...
ok die canton movie 25 XL gaat er wel nog door met zn 24cm. ik sta hier nu bij een ander canton setje=: movie 10 MX 2...deze speakers zijn kleiner, lager wattage maar nog steeds goede commentaar op kieskeurig, mja commentaar is relatief hé.

http://www.kieskeurig.be/...0Movie%2010%20MX%20II.htm

Wat ik me afvraag: is het écht een wereld van verschil tussen deze laatste of de movie 25XL ? wat is jullie idee hierover? Wanneer heb je genoeg aan het kleine setje?

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 20:22
Ik heb zelf die set van Pioneer die bovenaan staat maar dan het oudere type ervan. Ik draai er allerlei soorten muziek mee, ik vind het mooi klinken. De woofer die erbij zit klinkt ook goed samen met de kleine speakers. Moet je natuurlijk je surround systeem wel goed instellen.

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

• frederick684
Ik denk dat ik gekozen heb (of het moet zijn dat jullie het me afraden?) ik heb een setje van canton gekozen, maar wel iets lichter dan die XL want deze zijn een maatje kleiner, je vindt de uitleg over het homecinema setje op http://www.canton.de/www/..._id=16,30,movie22xii,2,nl
Zou dit een goeie keuze zijn denken jullie? Dan kan ik op zoek beginnen gaan naar een goede receiver en ook een dvd spelertje :) juij

Verwijderd

Hoe groter de satellieten, hoe minder het gat dat in het geluid ontstaat. Om de subwoofer niet te kunnen plaatsen, mag ie niet te ver doorlopen in het frequentiebereik. Dit betekent dat de kleine speakertjes behoorlijk omlaag door moeten lopen om zo niet teveel te missen. Ik zou dus voor de XL gaan.

• frederick684
Ik dacht de movie 22-X || te bestellen maar na het internet te hebben afgeruist blijkt dit me 1000 euro te kosten !! !!! Dat had ik niet verwacht... Misschien dat ik er toch maar even naar nederland om ga want het lijkt me daar stukken goedkoper (ik woon in belgie hé :))

• frederick684
:-(
Pagina: 1