[W2K] Adsl niet aan de praat te krijgen

Pagina: 1
Acties:

• GrumpyGamerDad
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:40
Ik heb een probleem.

Bij een kennis op zijn werk adsl geinstalleerd en op de server geprobeerd aan te sluiten.
Nu krijg een adsl signaal maar ik krijg het niet op de server en dus ook niet op de werkstations aan de praat.

De server is een ibm server met 2 netwerkkaarten erin.

Het ipadres van de server is 10.80.20.1 dit is tevens zijn gateway en dns server en ook nog de dhcp server.
De dhcp scope is van 10.80.40.1 t/m 254
het adres van de netwerkkaart voor de adsl heeft adres 10.80.20.2 en het modem 10.80.20.3

ik heb al eens geprobeerd om de dns server en de gateway te veranderen maar dit heeft niet geholpen. :'( :'(

Weet iemand nog iets om te doen.

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang

• Sjod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:07

Sjod

Ik ben goed luisterend

Je verhaal is een beetje onduidelijk:

Welk IP adres heb je op je nic die aangesloten is op je DSL modem?
Welk IP adres heb je op je nic van je lokale netwerk?

• GrumpyGamerDad
het adres van de Nic voor het adslmodem is 10.80.20.2
en de nic voor lokaal is 10.80.20.1

• Sjod

Sjod

Ik ben goed luisterend

De workstation moeten dan als gateway en dns 10.80.20.2 krijgen (of de dns van de provider)
De server moet bij zijn NIC (die aangesloten is op het DSL modem) als gateway 10.80.20.3 krijgen, (en dus niet 10.80.20.1)

Maar wat voor een OS heb je op je server en wat voor een DSL modem heb je.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

GrumpyGamerDad schreef op 15 mei 2004 @ 23:28:
Ik heb een probleem.
[...]
Weet iemand nog iets om te doen.
Doe nou nie zo moeilijk en ruk die tweede netwerk kaart uit de server en plug het ADSL modem gewoon in de switch. Gezien jouw kennis van TCP/IP (je geeft twee NICs een IP-adres in hetzelfde subnet en verwacht dat er gerouteerd kan worden 8)7 ) slaag je er toch niet in die server iets zinnigs te laten doen.
't Enige wat je moet doen is op je DHCP scope de default gateway naar 10.80.20.3 laten verwijzen en in de DNS server een forwarder (de DNS van je ISP) opgeven. Hoe dat moet lees je in de FAQ.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• GrumpyGamerDad
Sjod schreef op 15 mei 2004 @ 23:51:
De workstation moeten dan als gateway en dns 10.80.20.2 krijgen (of de dns van de provider)
De server moet bij zijn NIC (die aangesloten is op het DSL modem) als gateway 10.80.20.3 krijgen, (en dus niet 10.80.20.1)

Maar wat voor een OS heb je op je server en wat voor een DSL modem heb je.
het OS is Windows 2000 en er was eerst een speedtouch510 en nu een Sitecom modem.

• GrumpyGamerDad
Brahiewahiewa schreef op 16 mei 2004 @ 00:46:
[...]

Doe nou nie zo moeilijk en ruk die tweede netwerk kaart uit de server en plug het ADSL modem gewoon in de switch. Gezien jouw kennis van TCP/IP (je geeft twee NICs een IP-adres in hetzelfde subnet en verwacht dat er gerouteerd kan worden 8)7 ) slaag je er toch niet in die server iets zinnigs te laten doen.
't Enige wat je moet doen is op je DHCP scope de default gateway naar 10.80.20.3 laten verwijzen en in de DNS server een forwarder (de DNS van je ISP) opgeven. Hoe dat moet lees je in de FAQ.
Dat is ook een optie maar degene van het bedrijf wil het graag op deze manier dus.....

weet je nog een oplossing?

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:28

we_are_borg

You will Comply

De NIC waar je ADSL aan hangt dien je wel zo in te stellen zoals beschreven in de papieren die je erbij heb gehad. Dus als daar instaat dat je 10.0.0.150 moet gebruiken dan moet je dat ook doen. De NIC die het ADSL gaat doen in de server heeft namelijk op zich niets te maken met de workstations. Zodra je op de server gebruik kan maken van internet ga je de server vertellen dat hij internet ook mag delen met de workstations.
In de FAQ staat beschreven hoe je internet beschikbaar maakt vanaf een Windows server naar een workstation, alleen even in de gaten houden dat je de ip nummers gebruikt die intern gebruikt worden. Zo snel dat je internet heb draaien op de server is het in een uur geregeld dat alles internet heeft.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• GrumpyGamerDad
dat zal ik dan maar eens gaan proberen zodra ik er weer langs ga.

Verwijderd

Probeer het zo maar eens...

Router:
IP 10.80.20.3
Mask 255.255.255.0
Static Route aanmaken in router:
Net 10.80.32.0/255.255.240.0 via 10.80.20.2

NIC 1: (naar modem/router)
IP 10.80.20.2
Mask 255.255.255.0
Gateway 10.80.20.3

NIC 2: (naar LAN switch)
IP 10.80.32.1
Mask 255.255.240.0
Gateway <geen!>

Clients (DHCP):
IP 10.80.40.0 t/m 10.80.40.255
Mask 255.255.240.0
Gateway 10.80.32.1
DNS 10.80.32.1

Lukt het niet volg dan Brahiewahiewa's raad op of maak er een duidelijk verhaal van (een plaatje zegt meer dan...) en post je ipconfig/all

• Sjod

Sjod

Ik ben goed luisterend

Je hebt zo'n sitecom homestation begrijp ik.

Waarom wil je in godsnaam dan, de dhcp door win2k laten uitvoeren.
Gebruik gewoon de dhcp van de sitecom en dan werkt alles perfect

• GrumpyGamerDad
Sjod schreef op 16 mei 2004 @ 20:25:
Je hebt zo'n sitecom homestation begrijp ik.

Waarom wil je in godsnaam dan, de dhcp door win2k laten uitvoeren.
Gebruik gewoon de dhcp van de sitecom en dan werkt alles perfect
zie onderstaande quote
GrumpyGamerDad schreef op 16 mei 2004 @ 12:51:
[...]

Dat is ook een optie maar degene van het bedrijf wil het graag op deze manier dus.....

weet je nog een oplossing?
tevens zit er ook nog een printserver de server die weer een andere ipadres range heeft.
Dus dan zal ook die veranderd moeten worden.
maar ik ga vanavond de oplossing met een ICS uitvoeren en kijken of dat wil werken.

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:21

inXs

known as inXs

Mja schijt aan je baas? Als hij het zo graag op de meest onmogelijke manier wil dan laat het hem zelf doen? Hij is toch geen netwerkbeheerder? Het moet toch werken? Als het op de normale manier werkt dan is het toch goed? Zoals al eerder gemeld, je kan niet zomaar een IP toekennen aan je NIC van je adsl, het IP dat je hem moet geven staat in de papieren, anders gaat het echt niet werken hoor...

superB

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:55

wielhelm

80/86 ST bladebladed

inxs> ik ben het niet met je eens, zo onmogelijk is het nou ook weer niet,

dat het bedrijf met twee netwerkkaarten wil werken is in principe een goede zaak, je hebt dan als het ware al een kleine firewall (tcp ip filtering).

Ook als je al een firewall in de router hebt zitten, kan dit beter zijn (geef mij er maar twee) :)

• GrumpyGamerDad
inXs schreef op 19 mei 2004 @ 10:17:
Mja schijt aan je baas? Als hij het zo graag op de meest onmogelijke manier wil dan laat het hem zelf doen? Hij is toch geen netwerkbeheerder? Het moet toch werken? Als het op de normale manier werkt dan is het toch goed? Zoals al eerder gemeld, je kan niet zomaar een IP toekennen aan je NIC van je adsl, het IP dat je hem moet geven staat in de papieren, anders gaat het echt niet werken hoor...
ik weet niet of jij wel eens goed in de adsl modems gekeken heb (in het configuratiescherm van het modem) daar kan je vanalles aan passen en zelfs als je de helpdesk van de Sitecom modem of alcatel modem benaderd kan en mag je dit wijzigen.

Tevens kan ik niet zomaar zeggen dat ik het op mijn manier kan doen daar dit bedrijf een klant van mij is en ik die nog wel graag wil behouden.
Dus geen schijt hebben aan mijn baas.

• GrumpyGamerDad
Hier is hij weer, en hij heeft het voor elkaar gekregen.
Alleen niet met ICS maar met remote access service.
Nu werkt het dus wel.
geef maar een slotje :*) :*)

PS. Een ieder bedankt voor de raadgevingen. _/-\o_

Pagina: 1