Laptopscherm wordt helemaal wit

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Caesu
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb hier een Compaq E500 van iemand gehad ter reparatie.
Alles is goed behalve het scherm.

Als ik hem aan doe is het eerst 2 seconden goed en dan loopt het scherm helemaal vol met wit net alsof je er een glas melk over leeggooit. Als ik vervolgens schakel met Fn+F4 tussen de externe monitor en het laptopscherm gaat het eerst weer 2 seconden goed en vervolgens loopt het scherm weer helemaal vol met wit.

Is er een manier om dit te fixen? Ik heb al de contactjes van het scherm om het laptopmoederbord al losgehad en opnieuw vastgezet / vastgedraaid - maar het probleem blijft.

Ik ga nu het scherm zelf openmaken. Waar zal het probleem zitten waarschijnlijk?

Ik heb nog een andere E500 waarvan alleen het backlight het niet doet. In de eerstegenoemde doet het backlight het dus duidelijk wel. Maar om nu backlights om te gaan wisselen.... Dat is wel tricky business natuurlijk.

Op een externe monitor gaat alles goed natuurlijk.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

Wat is "wit"? Alsof je paint open hebt en full-screen een volledig witte afbeelding bekijkt? Of kan je b.v. nog wel wat lezen door het wit heen? Gaat het wit met een soort fade, of is het er "opeens"? Of een soort uitbreidende vlek wit?

Als het een fade is en je kan nog enigzins iets lezen, dan zou ik zeggen dat het backlight/de inverter gaar is.

[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 15-05-2004 23:16 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

volgens mij heb je dan een defect in het kabeltje dat naar het beeldscherm loopt..

• Caesu
  • Niet online
het is een soort uitbreidende vlek die vanuit het midden begint en in een fractie van een seconde is het hele scherm wit zoals in paint: een volledig witte afbeelding.
je kan niks meer lezen - het is helemaal wit.

er gaan in totaal 4 kabeltjes naar het scherm. (+ de kabel van het microfoontje die is het i.i.g. niet). 2 kabeltjes (links & rechts) zijn duidelijk soort connectors met nog verschillende gekleurde draadjes erin. 2 ander kabeltjes zijn denk ik aarde-kabeltjes ofzo). ze zitten allemaal goed vast.

heb het hele scherm losgehad. en ook opengehad. heb het backlight wat aangedrukt enzo. en er weerop gezet en er is niks verandert.

voordat ik het scherm echt helemaal open ga maken wacht ik nog wat evt. reacties af. want dat heb ik eerder gedaan bij andere laptopschermen en dat is nogal een gedoe met allerlei folie enzo.

• Caesu
  • Niet online
schopje?

• caipirinha
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

caipirinha

The boy from brazil

Heb hetzelfde gehad met een lvds display alleen was de kleur daar paars ipv wit.
Bij mij was de display driver chip defect, kijk daar eens naar voor je het scherm sloopt (waarschijnlijk moelijk bij een laptop).
succes.

No self-respecting engineer should have to close a game to run a circuit simulation.

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 20:58

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ik had hetzelfde met mijn Compaq Armada M300 onder Linux. Bij een verkeerde display-mode (en er bleken er maar heel weinig wel goed te werken) werd het hele scherm wit. Als ik me niet vergis, hebben de E500 en de M300 dezelfde videokaart (ATi). Probeer je display-mode is te veranderen, zou ik zeggen.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• Caesu
  • Niet online
het ligt niet aan de display driver chip en ook niet een de display-mode.
ik heb namelijk het hele scherm er af gehaald en op een andere laptop gezet en daar deed hij het ook niet.

het ligt dus echt aan het scherm. ik kan het scherm wel helemaal openmaken, maar met zo'n laptopscherm zit er allemaal folie enzo en het is heel moeilijk weer netjes inelkaar te zetten.
ik denk dat ik dat uiteindelijk toch ga doen.

ik denk dat het een heel onbenullig probleempje is want het scherm kan het wel goed doen: als ik op dat palletje druk dat het scherm uitschakelde als de je hem dichtklapt heb ik beeld - voor 1 seconde - alle kleuren kloppen, geen strepen, helemaal mooi.

maar een seconde later komt die vlek vanuit het midden opzetten en loopt hij helemaal vol.
Pagina: 1