Toon posts:

Silentmaxx Hard Drive Enclosure

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
In the review van tweakers.net over de passief gekoelde kast van zalman, blijft the reviewer maar vertellen dat je het niet helemaal stil kan krijgen door de harddrive.

Maar ik heb deze Silentmaxx Hard Drive Enclosure gezien. Deze laat het geluid met 95% dalen (volgens silentmaxx ;) )
http://silentmaxx.net/catalog/sm_hard_drive_enclosure.php

Ik heb ook een smartdrive2002 gezien, deze is ook eens op tweakers.net geweest. maar deze gaat maar tot harddrives van 7.200RPM.
nieuws: Vergelijking van verschillende harddisk drive bays

Dus ik vraag me af ofdat iemand erin gelooft. En als iemand er ervaring mee heeft wil ik dat HEEL GRAAG horen.

Ik ben iedergeval van plan om die van silentmaxx te kopen (als er nu geen negatieve reacties komen :P ). Want ik heb 2x een raptor 36GB RAID-0 erin en die wil ik graag dempen.

btw die prijs van 70 euro op de silentmaxx site. je kan die silender al krijgen voor 36 euro. (excl verzendkosten)

• wsiev
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:28
ik ben er ook in geinterreseerd , want ik heb 2x 36 raptor.

ik zie alleen dit op de site staan

Not compatible with:
- HD AT 74GB Western Digital Raptor

edit ,
ik zie net dit
http://www.breekpunt.nl/nieuwsbericht.asp?id=8684
gaat dus niet passen :(

[ Voor 24% gewijzigd door wsiev op 26-05-2004 20:45 ]

Verwijderd

Littleteun -> wat zijn jouw bevindingen mbt die silentmaxx hd enclosures Rev 2.0?
(Ik wil er dus ook twee (ik heb seagate 120GB SATA x 2). )

Hoor je werkelijk een goed verschil?
Worden de drives niet TE warm?
Waar heb je ze gekocht? Hier in nederland of buitenland?
Hoe heet wordt de buitenkant van de enclosure?

En ben je er tevreden mee?

ps ik heb ook een vga silencer!! Die zijn echt goed!!

Alvast bedankt voor je reaktie.

Verwijderd

Volgens mij is hier ooit een topic over geweest. Search geprobeerd? De resultaten waren in ieder geval super voor zover ik me kan herinneren.

• pyro83
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-01 15:51
Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 16:43:
Volgens mij is hier ooit een topic over geweest. Search geprobeerd? De resultaten waren in ieder geval super voor zover ik me kan herinneren.
Inderdaad ja, namelijk:

[rml][ HD Cooling] Ervaring HD stiller maken[/rml]

EDIT: ik zie nu dat dit topic uit mei is. :? 8)7 |:(

[ Voor 8% gewijzigd door pyro83 op 02-08-2004 16:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
:) idd zie dit topic ook weer. zekr oud. Maar ik had ze gewoon gekocht en toen een nieuw topic gestart.
en de links is dus al gegeven. bedank pyro83, hoef ik het niet meer zelf te doen. :P

• *discostar*
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb er nu twee rond m'n Hitachi 7K250 harddisken, perfect!

Maar wat ik me afvroeg.. boven op de harddisken zit een gaatje:
DO NOT COVER THIS HOLE -> O

Nou, beter coveren dan in een silentmaxx kan bijna niet 8)
Zou 't kwaad kunnen op de lange termijn?

Verwijderd

Topicstarter heeft al een review van de enclosure gemaakt: [rml][ HD Cooling] Ervaring HD stiller maken[/rml]

*discostar*: Waar het om gaat bij dat gaatje is dat je hem niet luchtdicht mag afsluiten. Dat gaatje is namelijk de 'breatherhole' ivm luchtdrukverschillen tussen binnenzijde van de drive en omgeving.

Voor de rest: dit belegen onderwerp gaat weer onderaan rusten voordat nog meer mensen dit topic misbruiken voor zoekvraagjes ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.