Toon posts:

Welke mobo om te overklokken?

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil een LAN party PC maken.

Aangezien mijn budget niet erg groot is heb ik ong 45/50euro over voor een moederboard.

Ik heb mijn oog op de volgende mobos:

Asrock K7S8X+ chipset: SiS746FX
Elitegroup KT600-A chipset: VIA KT600
Elitegroup N2U400-A chipset: nVidia nForce2 Ultra 400

Mijn plan was een AMD 1700+ te kopen die dan over te klokken naar ong 2400+
Dan heb ik PC3200 geheugen.

Nvidia lijkt mij te beste koop maar valt eigenlijk buiten my budget.

Nu vond ik op reviews dat zowiezo de SiS en Nvidia chipset geen optie hebben op multiplier en Core voltage in te stellen. Over de VIA weet ik het niet.
Maar dan zei iemand in de vraag en aanbod van tweakers dat zijn 1700+ unlocked was op een Nforce2 chipset.

Mijn vraag is dus, Welk mobo kan ik het beste kiezen om te overklokken?

Bedankt.

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:05
Ik zou voor de Elitegroup N2U400-A chipset: nVidia nForce2 Ultra 400 gaan. :*)

Verwijderd

Topicstarter
jah, maar das boven mijn budget...

Heeft u nog wat over voor het "Help manix een duurder mobo te kopen" fonds? >:)

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:58

Shunt

Boe

ik zou voor geen van alle gaan. en een fatsoenlijk mobo koopen.
bvb een epox, asus, msi, abit, chaintec.
geloof me bij moederborden en ocen is goedkoop duur koop. veel van die goedkope bordjes ocen voor geen meter. en als je er een hebt die het wel goed doet. dan moet je eens af gaan vragen waarom die dingen zo goedkoop zijn. er zitten 2e rangs spullen op. en bij ocen zijn nou juist alle losse onderdeeltjes zo belangrijk, die moeten juist super goed zijn. dus jah spaar door en koop een fatsoenlijk moeder bord.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

waarom zet je het mobo er dan bij :D

enne als je maar zo weinig uit kunt geven aan een mobo
kan je niet echt een goede mobo kopen vind ik. Als je al lanparty
pc wilt maken moet er echt goed spul inkomen.

maar das mijn mening ;)

maar ik zou dan voor de kt600 gaan.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:01
Verrassend waarom je nog vraagt welk mobo je moet komen als 1 van de 2 boven je budget ligt :+
Zoiezo voor auto unlock en je AGP/PCI lock zal je die Nvidia moeten kopen.

Verwijderd

Topicstarter
The_Dart schreef op 15 mei 2004 @ 22:31:
Verrassend waarom je nog vraagt welk mobo je moet komen als 1 van de 2 boven je budget ligt :+
Zoiezo voor auto unlock en je AGP/PCI lock zal je die Nvidia moeten kopen.
Misschien 2de hands ;)

Tha, ik ben 16 en kan er nou eenmaal niks aan doen, ik heb niet zoveel geld...

Een DFI Lanparty kost ook al gauw 145 euro nieuw.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:01
Verwijderd schreef op 15 mei 2004 @ 22:36:
[...]

Misschien 2de hands ;)

Tha, ik ben 16 en kan er nou eenmaal niks aan doen, ik heb niet zoveel geld...

Een DFI Lanparty kost ook al gauw 145 euro nieuw.
Ik ben 18 en leg dus niet zover voor je :P
Mij helpt het vaak door in mezelf te zeggen dat ik nog best 1 maandje kan wachten gehe.
Niet alles hoef je in 1 keer te kopen, zou leuk zijn natuurlijk maarja wat niet gaat, dat gaat niet.
Je kan beter 1 keer een goede koop doen dan 2 keer slecht!
Procs zakken ook weer volgende maand ivm nieuwe procs dus ik zou zeggen spaar je geld eventjes 1 maand op en koop dan een Nvidia chipset bord zoiezo, en een leuk bijpassend processortje.
(* GeeMoney heeft net zijn unlockte 2200+ verkocht sorry (10x220)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:18

PD2JK

ouwe meuk is leuk

"Niet zoveel geld....."

Spaar dan eerst maar eens een half jaar. Heb ik ook gedaan.

Voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, heet dat. ;)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 05-08 01:17

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Je moet degene kopen die je kan betalen. :+

Leuke lamp, overigens !!

Verwijderd

Topicstarter
dussss, volgens mij vroeg ik advies over welk mobo ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2004 00:58 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 00:58:
dussss, volgens mij vroeg ik advies over welk mobo ;)
Volgens mij heb je al advies gekregen, als je wilt overclocken doorsparen, en anders een Asrock of Elitegroup mobo nemen, want die mobo's overclocken gewoon zo goed als niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2004 01:10 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 01:09:
[...]

Volgens mij heb je al advies gekregen, als je wilt overclocken doorsparen, en anders een Asrock of Elitegroup mobo nemen, want die mobo's overclocken gewoon zo goed als niet.
met slim^^
Die Via is nog een beetje overclockbaar maar oc'en met een sis chipset is hopeloos. Je zit eigenlijk automatisch vast aan die Nforce 2.

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01-07 08:16
Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 01:13:
[...]

met slim^^
Die Via is nog een beetje overclockbaar maar oc'en met een sis chipset is hopeloos. Je zit eigenlijk automatisch vast aan die Nforce 2.
Maar omdat het een ECS boardje is, zullen er weinig overclockfuncties zijn, tenzij er een officieus bios komt (zoals de cheepo bios van de k7s5a)..

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

Ja, zo komt dit topic ook nergens ;). Budget en OCen gaan nu eenmaal moeilijk samen, al kan een soldeerbout je beste vriend zijn in zo'n geval. Ieder SoA mobo kan met een aantal losse draadjes een stuk hoger voltage aan je processor voeren, zie ook : [rml][ DieHard/EL] AsRock K7S8X Voltmod's[/rml].

Als je een aantal reviews leest zal je vanzelf zien welke chipsets sneller zijn/beter overclocken. Als je echt stevig wilt overclocken zal je nu eenmaal aan de echte merken moeten, dat is niet anders. Om je toch nog een klein beetje te helpen :

SiS746FX Kan maximaal 166Mhz FSB aan zonder overclocken, niet echt een optie dus, voor 200Mhz FSB moet je een SiS748 hebben
VIA KT600 Geen dual channel geheugen, misschien is het een beter idee om te investeren in dual channel en dan wat minder te OCen? Meer kans van slagen..
nVidia nForce2 Ultra 400 Zo goed als ideaal, maar duur.

Dit zie je uiteindelijk ook vanzelf terug in specificaties/reviews. Lees die dus eerst eens goed :). Als je ver wilt OCen moet je je geldbuidel (zelfs als je die niet hebt) nu eenmaal opentrekken (goede koeling is ook niet gratis). Als iets minder ook goed is, kan je een goedkoper moederbord nemen (Asrock met hybrid booster of ander moederbord en solderen) en het daarmee doen.

Voor een stuiver op de eerste rij lukt nooit. Maar zoals ieder die mij is voorgegaan hierboven adviseer ik je ook : spaar nog even door. Met een XP2500+ (waar je via mijn signature nu toevallig goedkoop aan kan komen O-) :+) kom je ook al een stuk dichter in de buurt van de snellere machines (neem een XP2500+, een dosis geluk, overvoltage en een goedkoop moederbord wat 200Mhz FSB kan, en je kan zomaar tot 3200+ overclocken).

Maar OCen blijft altijd een kwestie van geluk. Neem Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03) dan ook eens door :). Want dit topic hoorde eigenlijk sowieso al in Die-Hard Overclocking & Cooling thuis ;).

Waar dit hele veel te lange verhaal dus op neerkomt : zoek eerst zelf wat rond in reviews/specificaties voor je dure dingen gaat kopen. Als je daarna nog met vragen zit kan je die hier wel stellen, maar laat dan wat meer zien wat je al hebt uitgezocht, dan kunnen we je ook beter helpen, probeer geen onmogelijke dingen en post voortaan in het juiste forum ;)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.