Ik heb een vraag over een groot draadloos netwerk, ik weet niet helemaal zeker dat ik op het juiste forum zit, maar ik hoop het in ieder geval.
Mijn vraag:
Ik kom regelmatig op een vakantieparkt, 240 afzonderlijke huisjes, waar op dit moment wel al een volledig geintegreerd filmnet is maar nog geen (draadloos) internet. Omdat ik zelf ook suggesties mag inbrengen in de beheerraad zou ik dus het voorstel willen doen om een draadloze internetverbinding, voor het gehele park, op te zetten. Na wat rondvragen gat het op de pieken over ongeveer 40 gebruikers, kan natuurlijk altijd meer worden
. Nu een internetverbinding zal in het midden van het park beschikbaar zijn, naar alle richtingen heb je ongeveer een bereik nodig van 250m tot max 300m. een straal van 300 m dus. Nu vraag ik mij af wat voor apperatuur je hiervoor nodig hebt? Wat voor een prijskaartje hangt hieraan?
Ik hoop dat er iemand mij wat advies, suggesties kan geven.
Alvast bedankt
Mijn vraag:
Ik kom regelmatig op een vakantieparkt, 240 afzonderlijke huisjes, waar op dit moment wel al een volledig geintegreerd filmnet is maar nog geen (draadloos) internet. Omdat ik zelf ook suggesties mag inbrengen in de beheerraad zou ik dus het voorstel willen doen om een draadloze internetverbinding, voor het gehele park, op te zetten. Na wat rondvragen gat het op de pieken over ongeveer 40 gebruikers, kan natuurlijk altijd meer worden
Ik hoop dat er iemand mij wat advies, suggesties kan geven.
Alvast bedankt