[tv-kaartje] PCTV Rave nieuwe chipset?

Pagina: 1
Acties:

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 13:47

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Ik heb 'n oud tv-kaartje liggen, jaar of 3 geleden gekocht. Een PCTV Rave. Maar daar zit bij mijn weten een bt878 (brooktree?) chipset op.

De versie van de "PCTV Rave" die nu in de winkels ligt heeft een Conexant CN878 chipset. Volgens wat ik her en der lees ik is dit een betere kwaliteit.

Klopt het dat er meerdere versies van de (Pinnacle) PCTV Rave zijn, en heb ik een oudere versie? Of heeft het totaal geen zin om 'n nieuwe te kopen? (ivm kwaliteit)

[ Voor 5% gewijzigd door spaceboy op 15-05-2004 21:30 ]

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Verwijderd

Ik weet niks van de chipsets, maar als hij nog goed werkt en volgens jou mooi beeld geeft dan is het toch goed?

Waarom dan een nieuwe kopen alleen omdat ze een andere chipset bedacht hebben? Nieuwer betekent lang niet altijd beter. :)

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 mei 2004 @ 21:32:
Ik weet niks van de chipsets, maar als hij nog goed werkt en volgens jou mooi beeld geeft dan is het toch goed?

Waarom dan een nieuwe kopen alleen omdat ze een andere chipset bedacht hebben? Nieuwer betekent lang niet altijd beter. :)
Dat is dus het hele probleem. Ik ben NIET tevreden met de beeldkwaliteit. En als die nieuwe chipset inderdaad beter is, ben ik wel bereid 'n nieuwe te kopen.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
BrookTree is enige tijd (lees: aantal jaar) geleden overgenomen door Conexant, vandaar dat de naamgeving van de chippies iets anders is nu.

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
GraveR schreef op 15 mei 2004 @ 21:49:
BrookTree is enige tijd (lees: aantal jaar) geleden overgenomen door Conexant, vandaar dat de naamgeving van de chippies iets anders is nu.
Ah thnx, dat maakt het duidelijk! Ik vond de 878 al te toevallig. :)

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Een tv-kaart met de Philips SAA7134 chip is de beste die er op dit moment te vinden is.

• NewbieNeo
  • Laatst online: 11-01 20:38
yep, heb hier een 9800se aiw met een phillips tv chipset en die geeft een prima beeldkwaliteit.

was ook een animocheck nav. een typhoon tv-kaart met Phillips SAA7134 chipset.
in duitsland is ie al te koop voor 31,82 excl. verzendkosten, dus wellicht dat dat wat is.. :)
voor mij in ieder geval wel, als ik weer geld heb.

• thegve
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-05 23:53
Ik heb er een met de philips chipset uit de medion/aldi pc van mn ouders geript. TIP: doe dit niet als die met 56k internet werken, want die zit op dezelfde kaart geintegreerd... Ik krijg prima beeld via dscaler, nieuwste versie, met ouwere dscaler ging het niet helemaal perfect...

• xabre16v
  • Niet online
NewbieNeo schreef op 16 mei 2004 @ 01:40:
yep, heb hier een 9800se aiw met een phillips tv chipset en die geeft een prima beeldkwaliteit.
Nope, de 9800SE AIW gebruikt enkel de tuner van Philips (dat grote stuk metaal) maar gebruikt als decoder chip de Theater 200 (van ATi zelf) en niet de SAA7134 van Philips.

[ Voor 5% gewijzigd door xabre16v op 16-05-2004 02:17 ]

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
xabre16v schreef op 16 mei 2004 @ 00:37:
Een tv-kaart met de Philips SAA7134 chip is de beste die er op dit moment te vinden is.
Dat is bijv. die Asus TV card die ze bij o.a. MyCom verkopen? Heb jij er ervaring mee? De reviews die ik google zijn niet zo duidelijk...

Trouwens, op de MyCom-site staat dit plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.mycom.nl/f2/images/products/47440mcl.jpg

En op de Asus-site staat dit plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/products/vga/tvfm_7134/7134_l.jpg

Zijn hier (dus) ook weer verschillen in? Die van MyCom is een Philips SAA7134HL chipset, bij Asus noemen ze een Philips 7134 als chipset.

En als je nog effe verder kijkt staat op een paar pagina's van Nederlandse verkopers (bijv. Perfect Systems) dit plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.perfect-systems.nl/image/producten/48281-small.jpg

[ Voor 49% gewijzigd door spaceboy op 16-05-2004 09:46 ]

• xabre16v
  • Niet online
Dat eerste plaatje van MyCom heb ik nooit eerder gezien, vaag ding.

Dat tweede plaatje is de ASUS TV/FM Card revisie 2.0, die heb ik zelf in mijn pc zitten. Je kunt mijn ervaringen in dit topic lezen: [rml][ TV Kaart(en)]De Kwaliteit ervan[/rml], ook kun je daar 2 film caps vinden. (plaatjes doen het helaas niet meer.)

Het derde plaatje is ook de ASUS TV/FM Card, alleen is dit revisie 1.0, deze wordt niet meer gemaakt.

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
xabre16v schreef op 16 mei 2004 @ 13:41:

Dat tweede plaatje is de ASUS TV/FM Card revisie 2.0, die heb ik zelf in mijn pc zitten. Je kunt mijn ervaringen in dit topic lezen: [rml][ TV Kaart(en)]De Kwaliteit ervan[/rml], ook kun je daar 2 film caps vinden. (plaatjes doen het helaas niet meer.)

Het derde plaatje is ook de ASUS TV/FM Card, alleen is dit revisie 1.0, deze wordt niet meer gemaakt.
He thanks man! Ik meen het serieus als ik zeg dat ik zelden nuttigere replies heb gehad hier op GoT. Daar kan ik wat mee, die 2 caps van jou zijn ook erg verhelderend. Ik ben overtuigd van de kwaliteit in elk geval (kwaliteit is zeker goed genoeg voor mij) en ik stap morgen MyCom binnen voor zo'n kaartje!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
xabre16v schreef op 16 mei 2004 @ 13:41:

Eh, nog 1 vraagje. Ik heb 'm ondertussen in m'n pc hangen, kwaliteit is inderdaad prima. Maar die software van Asus vind ik vrij crappy (die Home Theater). Bij Mycom ving ik op dat je ook andere (third-party) software kunt gebruiken, heb jij daar ervaring mee? Of 'n tip? Of is 't gewoon door de zure appel van de software heenbijten?

• xabre16v
  • Niet online
Yup, die software van ASUS kun je beter gelijk wegmikken, zelf gebruik ik FLY 2000 TV. :)

http://members.home.nl/fly2000/index_e.html

Setup en alle instellingen ben je even mee bezig maar dan heb je ook wat, alle kanalen moet je even handmatig de frequentie's intikken voor het beste resultaat.. even de zendertabel van je kabelboer opzoeken dus. :)

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
xabre16v schreef op 17 mei 2004 @ 19:20:
Yup, die software van ASUS kun je beter gelijk wegmikken, zelf gebruik ik FLY 2000 TV. :)

http://members.home.nl/fly2000/index_e.html

Setup en alle instellingen ben je even mee bezig maar dan heb je ook wat, alle kanalen moet je even handmatig de frequentie's intikken voor het beste resultaat.. even de zendertabel van je kabelboer opzoeken dus. :)
Wow! Relaxed proggie! Werkt erg lekker! Voordat ik alle channels ga invoeren (dat heb ik er graag voor over om die Asus zooi niet te hoeven gebruiken) nog 1 vraagje, ik krijg in de standaard instellingen "Cannot render stream to Pin Preview" en dan heb ik geen beeld. Wel geluid. Volgens de FAQ op de site moet je dan bijv. 16bit video proberen. Anders de Format stream aanpassen of Video Mixing aanzetten. Dat werkt allemaal niet, behalve als ik "Use Capture Pin instead of Preview Pin (for troubleshooting)" gebruik, maar da's niet echt lekker natuurlijk. Mocht je dit nog weten: graag. Zoniet: wederom toch bedankt voor de tip!!

Edit: enne, die afstandbediening wordt ook niet ondersteund he? Da's wel jammer. Maar goed, ik blijf 'm top vinden, Home Theater komt er niet meer op! :)

jemig, ik ben ECHT blij met dit kaartje! 8)

[ Voor 11% gewijzigd door spaceboy op 17-05-2004 20:32 ]

• xabre16v
  • Niet online
Helaas is erop dit moment nog niks aan het probleem voor die Pin-Preview/Capture te doen, de maker van FLY is er wel van op de hoogte, in de nieuwste beta versie (2.38b) is er wel verbeterde support voor de ASUS kaart, maar dit probleem is nog niet opgelost, wel andere maar d'r zijn d'r ook weer een hoop bijgekomen, beta he :P nog even afwachten dus op een final versie.

USB afstandbediening worden nimmer ondersteund. Je zou wel kunnen proberen met IR progjes voor pc afstandbedieningen om FLY te programmeren voor je AB. Is wel vrij lastig. http://www.irassistant.com/

• xabre16v
  • Niet online
spaceboy schreef op 17 mei 2004 @ 19:42:Voordat ik alle channels ga invoeren (dat heb ik er graag voor over om die Asus zooi niet te hoeven gebruiken) nog 1 vraagje, ik krijg in de standaard instellingen "Cannot render stream to Pin Preview" en dan heb ik geen beeld. Wel geluid. Volgens de FAQ op de site moet je dan bijv. 16bit video proberen. Anders de Format stream aanpassen of Video Mixing aanzetten. Dat werkt allemaal niet, behalve als ik "Use Capture Pin instead of Preview Pin (for troubleshooting)" gebruik, maar da's niet echt lekker natuurlijk. Mocht je dit nog weten: graag. Zoniet: wederom toch bedankt voor de tip!!
open regedit.exe ga zoek op "CapPreviewEnabled" deze komt 2 of 3 keer voor in je register, verander de 0 in 1 en het werkt :) dit antwoord kreeg ik net per email van de maker van FLY, net geprobeert en het werkt 8)

[ Voor 8% gewijzigd door xabre16v op 23-05-2004 15:09 ]

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
xabre16v schreef op 23 mei 2004 @ 15:08:
[...]

open regedit.exe ga zoek op "CapPreviewEnabled" deze komt 2 of 3 keer voor in je register, verander de 0 in 1 en het werkt :) dit antwoord kreeg ik net per email van de maker van FLY, net geprobeert en het werkt 8)
Het klinkt alsof het zou KUNNEN helpen bij mij, maar helaas.... :'(
Ik heb het dus wel met versie 2.36 gedaan. Wat voor website is eigenlijk de "meest recente"? Ik had in m'n bookmarks een website waar versie 2.36 de laatste was, maar ik kwam via google ook op een Russische site waar 2.38beta stond. In elk geval werkt de truc met regedit bij mij helaas niet. Ondertussen heb ik ereen beetje de balen van, maar eigenlijk boeit het me weinig, hij werkt verder volgens mij prima.

• xabre16v
  • Niet online
Oja, wel opnieuw opstarten je pc!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
xabre16v schreef op 23 mei 2004 @ 16:12:
Oja, wel opnieuw opstarten je pc!
Verrek!! Het werkt!! :D Het beeld is nu (wellicht verbeeld ik het me) nog beter. Echt alweer een wereld-tip, SuperAars!!

• xabre16v
  • Niet online
ik zit ook vol goeie tips hè :+
Pagina: 1