Toon posts:

Valt deze combinatie te overclocken??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een P3 550 op een Intel SE440BX-2 mobo draaien, heeft er iemand enig idee hoe ik deze kan OC-en.
Tanx.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Door je FSB te verhogen, de multiplier is gelocked by Intel CPU's en kan niet zomaar unlocked worden zoals bij AMD Duron/Thunderbird CPU's.

Probleem is wel dat door je FSB te verhogen je systeem erg onstabiel kan worden..

Zo kan ik mijn P3/500 op 620Mhz laten lopen door mijn FSB van 100Mhz -> 124Mhz te verhogen (Abit BH6 mobo). Win98SE start en loopt wel normaal maar mijn GeForce2 GTS doet 3D dan voor geen meter (hangen etc).

Dan heb ik nog mazzel dat mijn 128MB PC100 dimmetje die 124Mhz FSB slikt, als je bijvoorbeeld echt el-cheapo geheugen hebt dan ga je de meest rare crashes, BSOD's etc krijgen.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Zover ik weet heeft dit bord alleen de mogelijkheid om een 66Mhz FSB in te stellen en een 100Mhz FSB. Niets er tussenin.

Dit houdt in dat je hem waarschijnlijk niet kunt overklokken.
Intel staat erom bekend dat er niet al te veel aan de borden getweaked kan worden.

Maar check voor de zekerheid je manual ff. Kun je een FSB instellen anders dan 100Mhz of 66Mhz, dan kun je dus OC'en.