Toon posts:

domein reggen bij vuurwerk - vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op de vuurwerk site een domeintje aangevraagd. Overal stond dat dit 200 gulden voor 2 jaar zou gaan kosten maar nu krijg ik een brief thuis waar ik de volgende opties heb:

Optie 1 [ ] Eenmalig gratis doorlinken naar een website bij VuurWerk (niet naar een subdirectory of subdomein!) namelijk naar: .....

Optie 2 [ ] Alleen doorsturen e-mail naar een reeds bestaand e-mail adres. Kosten: 100,- eenmalig. namelijk naar: .....

Optie 3 [ ] Doorlinken naar een (sub-)domeinnaam of (sub-)directory binnen, dan wel buiten VuurWerk of naar een IP-adres buiten VuurWerk (niet naar html-bestand). Kosten 150,- eenmalig. namelijk naar ..... en stuur de email naar het volgende emailadres: .....

Nu wil ik gewoon dat alles wat naar mijn domeintje gewoon hetzelfde is als mijn IP zeg maar (dus nu moet iedereen voor mijn homepage mijn ip intypen, ik wil dus dat dat voortaan met die domeinnaam kan) en dat alle mail ook door mijn mailserver ontvangen wordt. Welke optie moet ik nou kiezen... 3? Of geen van 3en?

Ik ben misschien een beetje leek op dit gebied maar het leek me vreemd dat een simpel domeinnaampje aan mijn IP koppelen 200,- + 150,- eenmalig moet kosten!?

Anyone ervaring oid?

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

bij Vuurwerk is niets simpel >:)

Verwijderd

Ik kan eventueel wel een naampje reggen en die naar je ip door sturen.
Ik neem aan dat jezelf apache hebt draaien.

Neem maar effe contact op via mijn website: www.starhost.nl

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik zeg toch maar niets. Maar het is niet goedkoop.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Verwijderd

Topicstarter
HPC: bedankt voor het aanbod maar het gaat om een .nu domain... die zie ik er bij jullie niet tussen staan :(

Maareh weet iemand welke van de 3 opties ik nou moet hebben voor mijn doel? Ik heb dus idd zelf een server (Apache(HTTP), FTP, Telnet e.d) die ik via deze domeinnaam wil kunnen bereiken.

Verwijderd

Domein koppelen aan IP is meestal gratis... Vuurwerk doet idd een beetje moeilijk... anders vraag je ze gewoon of dat niet mogelijk is... dat pointen naar IP adres bij andere host oid.

Verwijderd

www.centralinfo.net
Gratis DNS-server. Stabiel ook trouwens. :)
Kun je dus gewoon zelf je domeintje reggen, en dan daar een zone aanmaken.

Verwijderd

Kijk en daar hebben we wat aan :), maar natuurlijk moet je wel een alternatieve dns hebben (of hebben ze die al)

Verwijderd

Topicstarter
ah, tnx

ik heb intussen al ontdekt dat die 3 opties extra diensten waren, ik moet dus gewoon geen enkele optie kiezen :+

hoe werkt dat trouwens precies met DNS servers, kan ik die ook niet zelf draaien of zeg ik nu iets heel doms? en bij die gratis DNS servers, zitten daar geen addertjes onder het gras?

Verwijderd

Dns kan je inderdaad zelf draaien. Het is echter wel aan te raden, om niet zowel ns1 als ns2 op dezelfde server te draaien. Valt de server namelijk uit, dan heb je een probleem. Mijn advies is dan ook:
draai zelf 1 nameserver en gebruik voorde 2e een gratis.

Maar opzich heb je geen ns nodig, tenzij je hosting wiltgaan aanbieden. Maar dat moet je zeker niet doen viaeen kabel modem (of is je server heel anders met het web verbonden??

Suc6

BTW
Zal kijken of ik ook een deal kan sluiten met iemand voor *.nu domeintjes.

Verwijderd

Topicstarter
Heb je alleen een nameserver nodig als je zelf wil hosten? Uhh hoe komen mensen dan op mijn IP als ze mijn domeinnaam invullen? Ik snap het even niet meer...

Verwijderd

Nameservers heb je alleen zelf nodig, als je wilthosten, omdat jij dan volledige toegangtot ze hebt. Nu heft bijvoorbeeld vuurwerk dat. (als je je domein bij hun regt en laat doorpointen).

Je hebt in het laatste geval dus geen eigen nameservers nodig, omdat vuurwerk ze dan alsware terbeschikking stelsvoor jou gekozen domeinnaam.

Verwijderd

Topicstarter
ah tnx :)
Pagina: 1