Toon posts:

NLhosting IP adres verandert vaak

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu 1,5 jaar bij Fiberworld, via NLhosting backbone. De afgelopen 1,5 jaar heb ik gewoon een vast IP gehad, maar in de afgelopen 2 weken is m'n ip 3 keer veranderd! Heeft iemand enig idee hoe dat kan? Ik wil in de weekenden namelijk vanaf ouderlijk huis in kunnen loggen op m'n andere computer, maar als elke keer dat Ip verandert, gaat dat natuurlijk niet lukken.

Abbo-specs:

1024/512 BBned ADSL

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 11:45
WS heeft de DHCP server van Fiberworld gewoon een 'wat' kortere leasetijd ingesteld ondertussen.

Als er niet in je contract staat dat je een vast ip erbij krijgt heb je denk ik pech.

Je kan wel zoon DynamicDNS progje zoeken zodat je een naam kan koppelen aan je dynamische IP

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar dan weet ik nog steeds niet op afstand wat m'n nieuwe IP is...enige manier is opzeggen denk ik dan.
Iemand een ander idee?

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Heb je geen Fully Qualified Domain Name?
<hostname>.bbned.nl ofzoiets?
Als ze op het moment dat jij een nieuw IP adres krijgt, ook meteen hun dns aanpassen is er niets aan de hand.
Een andere optie is www.dyndns.org

If you choose to criticise you choose your enemies

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 08:13

job

naast een ip adres, zul je vast ook wel een hostname hebben.
die verandert vast niet.
je zou dus ook ipv je ip adres, de hostname in kunnen vullen.

spuit elf

[ Voor 17% gewijzigd door job op 15-05-2004 19:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Emmeau schreef op 15 mei 2004 @ 19:13:
Heb je geen Fully Qualified Domain Name?
<hostname>.bbned.nl ofzoiets?
Als ze op het moment dat jij een nieuw IP adres krijgt, ook meteen hun dns aanpassen is er niets aan de hand.
Een andere optie is www.dyndns.org
Dankje, dat moet werken!!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Dingen als dyndns etc. zijn hier echt al heel vaak langsgekomen; dit was echt met de search te vinden. Dit topic gaat dan ook dicht vanwege gebrek aan eigen research. Zie ook de FAQ Forumgedrag: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.