Toon posts:

Is portforwarden gevaarlijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voordat ik iedereen over me heen krijg, ik heb wel gezocht maar kan er niks speciefieks over vinden.

Ik heb nu voor Battlefield Vietnam wat udp poorten geforward op mijn SMC 7004ABR router en mijn vraag is, zijn deze poorten nu nog steahlt, of zijn ze alleen steahlt als ik het spel niet speel, of zijn ze gewoon helemaal niet meer steahlt.

Zelfde vraag geld eigenlijk voor het instellen van een trikkeringpoort die je ook bij dit spel nodig hebt, staat onder het kopje special appalication in me router.

En indien er iets openstaat wat kan ik dan doen afgezien van het verwijderen van de desbetreffende poort.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Even een tikje naar Beveiliging & Virussen..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-11 21:03
Ze zijn stealth als je het spel niet speelt.

Als je het spel wel speelt en er zou een ernstige bug of mogelijkheid zijn om kwaadardige dingen te doen (via die poort) dan kan het gevaar opleveren. Echter de kans hierop is laag. En: wie scant op die poorten waarbij de kans laag is.

Poortforwarden is an sich niet riskant, het gaat erom wat je erachter draait. Populaire poorten forwarden (21, 80, etc): denk hierbij even na.

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het is net zo veilig als dat je routeerbare ip adressen zou hebben, en een firewall met gaatjes voor die poorten. En dat is net zo veilig als de applicatie (en soms het OS) die luistert op die port.

Je OS, windows, is niet zo heel veilig; en je applicatie is waarschijnlijk redelijk veilig. Dus doe eens een gok?