Toon posts:

Noob vraag p4 2,6 800 mhz fsb oc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een vraag over mijn P4 2,6 ghz 800 mhz fsb op een p4p800 moederbord .

Als ik zou overclocken hoe zou ik dit dan moeten doen, is er een speciaal programma voor of moet ik het in de bios gaan veranderen .
Is het een must om een nieuwe cpu cooler te hebben of kan ik deze P4 wel overclocken met de oorspronkelijke cooler , verder zit het met de airflow in mijn kast wel goed want er zitten 3 fans in ...

Heeft iemand dit al gedaan ? En hoeveel mhz is die oc ?

Ik weet dat het een noobvraag is maar sinds ik nergens heb kunnen vinden of ik echt een nieuwe cooler nodig heb post ik het maar hier .

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:02
is wel degelijk in de faq te vinden :)

Verwijderd

Een nieuwe cooler is niet direct nodig. Dit kun je ook bekijken met Speedfan. Als de temepratuur te hoog wordt (60 graden ongeveer) zou ik toch wel eens een andere cooler halen. En je moet overklokken in de bios ja. Lees ook even de FAQ door van dit subforum want dit staat er wel in net als in de grote OC topics.

Succes!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2004 22:31 ]

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Het aantal fans garandeert niet dat je een degelijk airflow hebt. Let op hoe dat ze geplaatst zijn en dat er geen kabels en dergelijke in de weg zitten: http://gathering.tweakers..._message/17829096#airflow
Normaal gezien kan je wel overklokken met de standaard koeler.
Soms worden programma's bij je mobo geleverd om over te klokken, kijk daar eens naar. OC's kan je makkelijk vinden, er is zelfs een Northwood overclock resultaten topic...

• Libido
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als je niet weet wat de basis beginselen zijn om over te clocken en zelfs niet in staat bent dat hier te vinden........

Vooral gewoon vanaf blijven. Scheelt een hoop kapotte onderdelen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja misschien was ik idd een beetje lui , maar ik heb antwoord op mijn vraag gekregen of je in je bios moet gaan kijken of met een of ander programma moet gaan tweaken bedankt dus..

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:31
Zo te zien heb je een P4P800 moederbord, daar zit in de BIOS een functie om hem automatisch te laten overclocken. Door hem bv. op 10% overclock te zetten.

Probeer daar eens wat mee :) Zet hem alleen niet te hoog...

• nuclear waste
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-06-2023

nuclear waste

<onzin>

Libido schreef op 15 mei 2004 @ 19:03:
Vooral gewoon vanaf blijven. Scheelt een hoop kapotte onderdelen.
Een tweaker zoekt idd zelf de basis, door op GoT te zoeken of door zelf wat te proberen :+ (dus niet door er vanaf te blijven)
Disclaimer : nuclear waste is niet verantwoordelijk voor eventuele schade O-)

</onzin>

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-02 15:53

n00bs

Het is weer Zomer!

Die auto. overclock op dat board werkt gaar ;) ik spreek uit ervaring. Bij mij werkt dat dus niet en boot mijn pc niet :)
Mijn P4 2.6C loopt op 3.1GHz boxed cooler (heb wel de thermal pad van deze koeler verwijderd en hier Artic Silver 3 voor in de plaats gedaan)

• Ghostface
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09-2025
Idd die auto overclock werkte niet lekker !

hier hetzelfde bord . alleen met een 2,4GHz @ 3,0GHz
boxed cooler + artic zilver !

Verwijderd

Topicstarter
Ghostface schreef op 15 mei 2004 @ 19:46:
Idd die auto overclock werkte niet lekker !

hier hetzelfde bord . alleen met een 2,4GHz @ 3,0GHz
boxed cooler + artic zilver !
EDIT: nu overgeklokt op 2,8 ghz en ik heb een idle temp van 37 .
Waarom is die auto overclock slechter , omdat je het niet helemaal exact kan tweaken of om een andere reden ?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2004 20:23 ]

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Via de bios de fsb verhogen???? :?

edit:
En snel editten daarna :p

[ Voor 36% gewijzigd door pisart op 15-05-2004 20:22 ]

Verwijderd

Ik néém aan dat hij de frontside bus heeft veranderd. Tenminste, veel andere manieren zijn er niet met een P4...

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-02 15:53

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op 15 mei 2004 @ 20:17:
[...]

EDIT: nu overgeklokt op 2,8 ghz en ik heb een idle temp van 37 .
Waarom is die auto overclock slechter , omdat je het niet helemaal exact kan tweaken of om een andere reden ?
als het bij jou werkt dan is het toch mooi :)

Maar als je echt zelf tuned kan je veel nauwkeuriger clocksettings toepassen en bepaalde timings.
Pagina: 1