Toon posts:

Toshiba satellite pro kapot

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier 2 zeer oude laptops.

P1 MMX >:)

Toshiba Satellite PRO, op de achterkant staat:

Laptop1:

TOSHIBA
460CDT/2.1 system unit
MODEL NO. PA1251E YXCD

Laptop2:

TOSHIBA
440CDT/ 1.4GB
MODEL NO. 1241EYX-NLDI

Als ik ze opstart komt er meteen op:

Ongeldige diskette
Vervang de diskette en druk op een toets.

Je hoort zo de HD ratelen, en dan komt dit erop, alleen, de diskette stations zijn er uit bij alle 2.....

Nu dacht ik eens van CD op te starten, een bootable XP of Win98 CD, maar ik weet niet wat het bios is? Er staat nergens van druk op xxx voor bios ofzo, en ik heb al paar toetsen geprobeerd zoals esc, F2 .....

Kan iemand mij helpen met nuttige tips ofzo?

Merci

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2004 18:47 ]

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ga es op de ESC hangen bij het booten. Zo kom je in de bios.
Andere mogelijkheid is booten vanaf extrene FDD drive :)

Suc6 :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
thx, bij één laptop heeft de truk al gewerkt.

Maar nu zegt hij dat windows XP 64 mb aan geheugen nodig heeft om te starten, maar ik wou eigenlijk alleen maar checken of als hij de harde schijf kon detecteren :)

Kan windows 98 ook booten van CD? Check die ook de harde schijf?

Nog tips?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je weet dat het zelfs mogelijk is dat je nog niet eens kan booten van je cdrom speler, omdat deze optie er niet is in de BIOS?

Over 't algemeen is dit wel met de search te vinden. Neem bijvoorbeeld deze links:
hoe bios van laptop te openen
BIOS van Toshiba Sattelite Pro 2100?
• [search=bios toshiba]
Hier staan verschillende tips in voor het openen van deze BIOS, en zelfs het booten van CD (neem deze poost b.v).

Ik raad je aan voortaan toch iets beter te zoeken, voordat je een topic opent. Dit soort dingen zijn bijna altijd wel makkelijk te vinden, je bent niet de eerste met een Toshiba notebook. ;)

Er zijn bootable versies van Windows 98 uitgebracht, en desnoods kan je een boot'flop' met fdisk branden op CD.

[ Voor 7% gewijzigd door Laurent op 15-05-2004 19:00 ]

Dit topic is gesloten.