Toon posts:

Plaag van virussen vandaag

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of jullie er iets van onder vinden maar vandaag heb ik zo'n 20 mails al ontvangen met virussen. Ik heb Norton anti-virus en uptodate al gedaan en onderschept ze nu wel. in Aan- staat een ander email adres bij Pandora(in Belgie) en onderwerpen zijn: Your e-mail account, Hi there, error in dbase, Mail delivery failure, Your password... Te gek voor woorden. Heeft iemand anders er ook last van?

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Ik heb ook een pandora account, maar ik heb vandaag nog geen enkele virusmail ontvangen. En ik heb ook een up-to-date Norton anti-virus op de achtergrond draaien.

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:58

Dentheman

Zie signature

Idd, ik denk dat ik deze week wel iets van 15 mails heb gehad waarvan norton zegt: (!!!!!!!!!) pas op. Ook krijg ik heel veel mails die niet zijn aangekomen, maar die heb ik nooit verstuurd :r Ik krijg de niet aangekomen mails op mn kabel, en alle virussen op Wanadoo.

Waar krijgen jullie ze op ?

Zie ondertitel

Verwijderd

Topicstarter
pandora.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Je zou hooguit eens kunnen kijken in de headers naar het ip-adres van waaruit ze verzonden zijn. Eventueel zou je met een reverse dns lookup (bijv met tracert) kunnen achterhalen wie de verzender is. Meestal gebruiken virussen namelijk spoofing om het afzenderveld te faken. Als blijkt dat het een bekende is, neem ik wel even telefonisch contact op met de persoon in kwestie, met het dringende verzoek om zijn systeem te kuisen. Af en toe stuur ik wel eens een mailtje naar abuse@[domein van afzender], maar daar wordt volgens mij alleen in extreme gevallen echt iets mee gedaan.
Voor het overige zit er niets anders op dan je eigen beveiliging en patches in orde houden, en er mee leren leven in afwachting van betere tijden ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Henk007 op 15-05-2004 18:51 ]

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb vandaag precies hetzelfde (planet.nl). Tot nu toe ben ik altijd bespaard gebleven van dit soort onzin, maar vandaag ook al bijna 10 van dit soort mailtjes gehad (precies dezelfde subjects als jij noemt overigens).

Achja SHIFT+DEL :)

Verwijderd

Te gek voor woorden. Heeft iemand anders er ook last van?
Dat klinkt als een opsomtopic. :)
En die zien we liever niet in de techfora.

Er lopen ook al een aantal topics over hoe de overlast van mailvirussen te verminderen, dus ik zie niet echt veel reden om deze open te laten. :)

Dicht dus. :P
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.