Toon posts:

DivX afspelen , geklooi convert Naar DvD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu al de hele middag bezig met converten , van .avi ( divx ) naar DVD ...
Via TMPgenc ... het werkte .. maar viel te groot uit .. kon um niet branden ... ik wou opnieuw proberen ... voerde de file weer in TMPgenc .. maar nu oppeenz zag hij geen sound meer in de file .. and i was like .. errrr wtf :S ....

Als ik bsplayer/divX open ... en hem nu wil afspelen ... geeft de film na 10 seconden een fout ... Nadat hij de fout heeft gegeven ... draait de film wel gewoon door maar ik hoor nix meer.

Faulting application bsplayer.exe, version 1.0.0.809, faulting module unknown, version 0.0.0.0, fault address 0x00000000.

Enige optie om dit te verhelpen ... ?? De avi repareren ?? zodat de tmpgenc de file ook weer met muziek ziet .. !? .. het meest vreemde is .. dat ik nix veranderd heb .. en het nu oppeenz niet meer werkt .. ik heb de film al gezien via BSplayer ... gisteren ... zelfde bsplayer versie als nu ... en alles werkte .. de file heb ik niet veranderd .. en nu werkt het niet meer ... 8)7

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:04
/offtopic: Waarom in hemelsnaam divx omzetten naar DVD??

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Je zou videofixer kunnen proberen (http://www.fixvideo.com)
Uit zichzelf zal het geluid denk ik niet verdwenen zijn hoor, je zal ws. ergens een verkeerd optie hebben aangevinkt of je hebt je boxen uitstaan ;)

offtopic:
om de divx op een dvd te zetten en die zo af te spelen op een dvd-speler bijvoorbeeld

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-02 11:21
Switch eens tussen de verschillende afspeelmodussen in bsplayer.
Bij video kun je ergens een overlay modus instellen.
Ik heb bsplayer nu niet geinstalleerd, dus verder kan ik het ook niet checken.
En divx->dvd ziet er meestal niet zo mooi uit omdat er allerlei leuke knutsels in divx zitten (soort fsaa en zo) die je dan niet meer hebt, waardoor het nogal blokkig er uit komt gerold.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 20:29
Tweakertje schreef op 15 mei 2004 @ 19:07:
offtopic:
om de divx op een dvd te zetten en die zo af te spelen op een dvd-speler bijvoorbeeld
Zo slim is dat nou ook weer niet... De kans is nl erg groot dat je de resolutie moet verhogen. (DivX van 720 pixels breed komt niet zo veel voor) Aangezien je niet iets toe kan voegen wat er niet is, zal de kwaliteit nooit super worden.
Daarnaast worden bij het afspelen van DivX, XviD enz. een aantal filter gebruikt die de oneffenheden eruit halen (zoals Wimpy006 al zei). Een DVD-speler heeft dat niet en dan blijkt dat het nogal uitmaakt.
Wil je echt persee via je DVD-speler kijken, dan kan je beter SVCD's maken. Komen in kwaliteit veel meer overeen met DviX en co. (Zie ook de link in mijn sig...)

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Verwijderd

Topicstarter
De divx coderen naar dvd om op de tv te bekijken .. inderdaad .. en dat ziet er mooi genoeg uit .. t'gaat me alleen nu om het geluid c.q ondertiteling .........

Ik kan de divx die ik heb .. niet meer afspelen .. geeft error .. zei het dat het spelen wel door gaat .. alleen het geluid na zon 20 seconden stop .. zo maar .. plotseling :S .... wat te doen :S
Pagina: 1