Kun je vga kaart extern voeden ipv via mb

Pagina: 1
Acties:
  • 285 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:18
Om de psu een beetje te ontzien vroeg ik me af of het misschien mogelijk om een externe voeding (bv van laptop) stroom te laten geven aan de videokaart , zodat het MB en interne PSU niet belast worden. Maar kan dat eigenlijk, hebben ze daar aansluitingen voor?

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 20:23
De zwaardere videokaarten hebben vaak een extra aansluiting erop zitten welke je gewoon met een andere voeding aan zou kunnen sluiten. Videokaarten die dat niet hebben worden alleen door het AGP-slot gevoedt en ik denk niet dat je dat zomaar kan veranderen :)

The devil is in the details.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hij bedoelt of de g/vpu door een andere voeding dan de voeding van de pc waarin de kaart zit gevoed kan worden :)

Lijkt me wel eigenlijk, zoalng het maar de goede spanning en gelijkstroom is. Dus een molex aansluiten vanaf de voeding van een andere pc kan wel lijkt mij (als de voeding maar aan staat) :)

[ Voor 23% gewijzigd door Pollewob op 15-05-2004 18:44 ]

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:18
Euh nee Pollewob of ik begrijp jou nou verkeerd ;)

Ik bedoelde echt een stekker van externe voeding de kast laten binnenkomen en direct op de Grafische kaart bv via molexstekker of twee pinnetjes. Dus zonder de interne voeding ertussen.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

dus eigenlijk net wat Pollewob zegt ... (of mis ik iets?)

Bouw gewoon een 2de voeding in je pc --> opgelost

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:52
Zolang je er maar voor zorgt dat je de juiste spanningen op de juiste oinnen aanbied zou er niet verkeerd moeten kunnen gaan.
En ja dan kan je dus zelf een voeding bouwen en die op je videokaart aansluiten.
Werkt dus niet voor oudere videokaarten

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:32

TTLCrazy

Listen to Frankie

Volgens mij zeggen jullie allebei t zelfde hoor :)

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

• gerhald
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-08 22:46

gerhald

:P

wat jij wil kan teorties wel kijk maar naar de voodoo5 6000 die had ook aparte adaptor.

maar ik denk dat je het niet gaat lukken om via een externe bron je vidieo kaart te voeden

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Oh je bedoelt een stekker die vanaf 220v direct naar je kast gaat de videokaart in?

Dat zou ook moeten kunnen (via een adapter). Maar voor zover ik weet zijn er geen dingen zo te koop die op doe manier passen (qua aansluiting enzo).

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Je videoplank gebruikt toch ook voeding uit 't moederbord? Dan moet je eerst die banen doorkrassen... lijkt me risky

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Ik weet niet hoeveel een vga kaart gebruikt maar echt veel kan het volgens mij niet zijn. De makkelijkste oplossing lijkt mij gewoon een zwaardere voeding te kopen.

Als je toch de vga kaart extern wil voeden zou je zo'n adapter kunnen gebruiken die bij externe harddisks (of alleen de usb/firewire behuizingen) wordt geleverd, die leveren iig 5 en 12V waar je makkelijk een molex connector aan kan maken, weet alleen niet of die genoeg vermogen leveren (5V 2A oid en 12V 1,25A dus dat is maar zo'n 25W oid)

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

als het puur is om je huidige voeding te ontlasten, kan je natuurlijk ook gewoon een oude voeding erbij gooien in die kast en die de molex connectors laten voeren. Doet je gewone voeding alleen nog het moederbord

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Al met al blijft dit een riskante onderneming. Je gaat een VGA kaart voeden met twee afzonderlijke voedingen (je huidige voeding, via AGP, en een nieuwe voeding via een molex/soldeerpunten). Je kan er echter niet zondermeer vanuit gaan dat je VGA kaart de voedingslijnen netjes scheidt (b.v. d.m.v. diodes), zodat de ene voeding via de VGA kaart de andere zou gaan 'voeden'. Dit kan enorme stabiliteitsproblemen als gevolg hebben. De enige oplossing zou zijn de voedingslijnen van de AGP op je mobo onderbreken zodat de VGA kaart qua voeding geïsoleerd is van het mobo (dus van je originele voeding). Je kan hem dan voeden met een aparte voeding. Maar of dát een erg stabiele oplossing is, betwijfel ik.
Kortom: begin er niet aan, koop liever een betere voeding ter vervanging van je huidige voeding.
Pagina: 1