Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

ShopSurvey Gistron

Pagina: 1
Acties:

• Klaaz Vaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-10 20:46
Ik zit door wat Surveys van bedrijven te lezen, kom ik dit tegen:

Gepost door dogo - donderdag 13 mei 2004 - 23:07

Algemene indruk: 5

In het weekend (zondag) bestelling gedaan, maandagochtend kon er telefonisch niets meer bij de zending, alles was al verpakt of zo. Wel (super)snel dus maar iets meer service mocht zeker wel, doos was 100% zeker nog niet op de post gedaan
3 harde schijven (1 ATA en 2 SATA) gekocht, er zat niet eens 1 IDE of SATA kabel in de doos!! Dat vond ik eigenlijk wel het toppunt van krenterigheid/gierigheid, een serieus bedrijf onwaardig!!
Eerder bij andere bedrijven harde schijven gekocht, zaten er per schijf minimaal 1 IDE kabel in de doos, soms meer!

Hehe, ik weet niet waar dit over gaat. Maar even een verduidelijking van mijn statement. Bij iedere winkel betaal je extra voor kabels (sata-ide), daarom staan ze ook op de site. Anders had de klant een retail model moeten kopen. De verdere argumenten die de man erbij verzint vragen hopelijk niet om verdere uitleg.
Dan het punt wat de man aanhekelt bij de verpakte zending? Deze vind het raar dat er geen product meer bij kan? Vaak vinden er zoveel verzendingen plaats dat het echt geen doen meer is, om een pakketje te vinden. Grote kans ook dat deze zending al naar TPG is.

Al met al een betrekkelijk ongegronde post.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
FA > BZ

[edit]
Ik ben ermee bezig.

[ Voor 69% gewijzigd door Harm op 15-05-2004 18:30 . Reden: BTW ]

Verwijderd

Ik vind het niet ongegrond. Sowieso is de shopsurvey ontzettend persoonlijk, en dus zal iedereen zijn/haar eigen interpretatie geven aan de termen die er gebruikt worden. Dogo vindt dus dat een IDE-kabel standaard geleverd dient te worden bij een harde schijf, en rekent het bedrijf in kwestie (welk bedrijf?) daarop af. Het bedrijf voldoet dus niet aan z'n verwachtingen, en daarom geeft hij het een onvoldoende.

• Klaaz Vaak
Verwijderd schreef op 15 mei 2004 @ 18:30:
Ik vind het niet ongegrond. Sowieso is de shopsurvey ontzettend persoonlijk, en dus zal iedereen zijn/haar eigen interpretatie geven aan de termen die er gebruikt worden. Dogo vindt dus dat een IDE-kabel standaard geleverd dient te worden bij een harde schijf, en rekent het bedrijf in kwestie (welk bedrijf?) daarop af. Het bedrijf voldoet dus niet aan z'n verwachtingen, en daarom geeft hij het een onvoldoende.
Een algemene aaname tijdens een bestelling is, dat er geen verdere bekabeling bij een bulk verpakking zit.
Deze meneer overdrijft daarin.

• Harm
  • Niet online
Ik vind de survey op zich niet heel slecht eigenlijk. Er wordt welgeteld één cijfer gegeven voor de algemene indruk. Dat cijfer wordt vervolgens onderbouwd met enkele beweringen die IMHO weldegelijk ergens op slaan. Dat ene cijfer vind ik voldoende onderbouwd en dus laat ik de survey staan. Als de shop het er eventueel niet mee eens is, dan kunnen ze gebruik maken van de reactiemogelijkheid voor shops.

Verwijderd

Klaaz Vaak schreef op 15 mei 2004 @ 18:33:
[...]

Een algemene aaname tijdens een bestelling is, dat er geen verdere bekabeling bij een bulk verpakking zit.
Hmm, dan is het deels wel ongegrond.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Als je geen retail HD koopt is het in 99 van de 100 gevallen zo dat er geen kabels zijn bijgesloten. Niet het bedrijf maar het geleverde produkt voldoet dus niet aan zijn verwachtingen. :)

ARME AOW’er

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Hij geeft toch duidelijk aan wat hij ervan vindt? Het zou anders zijn als ie zegt Gistron zuigt! Boe! En dat was het. Hij geeft aan wat hij vindt dat beter kan, en komt met argumenten. Dat ze misschien niet kloppen is irrelevant, aangezien iedereen dat voor zichzelf kan bepalen.

• Harm
  • Niet online
Klaaz Vaak schreef op 15 mei 2004 @ 18:33:
[...]

En? Hij kan het daarom nog wel aanvoeren als argument, als iets dat hij verwacht van de shop. Hij zou het kunnen weten, maar dat doet hij niet. Hij weet het niet. Dus is hij daar niet blij mee. Maar als dit toch zo algemeen bekend geacht mag worden dan is het toch ook niet erg dat het in de ShS staat? Dan kan iedereen zelf wel uitmaken wat men met die informatie doet: 1) de shop is dom en verkeerd bezig of 2) de user in kwestie is dom omdat hij dat niet weet. Iedereen trekt zijn eigen conclusies.

Verwijderd

King_Louie schreef op 15 mei 2004 @ 18:36:
Hij geeft toch duidelijk aan wat hij ervan vindt? Het zou anders zijn als ie zegt Gistron zuigt! Boe! En dat was het. Hij geeft aan wat hij vindt dat beter kan, en komt met argumenten. Dat ze misschien niet kloppen is irrelevant, aangezien iedereen dat voor zichzelf kan bepalen.
Ja, maar het haalt het gemiddelde cijfer van een bedrijf wel omlaag. En niet elke user hoeft een shopsurvey te lezen, sommigen gaan ook wel af op het gemiddelde cijfer, en die beoordelen dus niet of argumenten wel of niet kloppen.

• Klaaz Vaak
King_Louie schreef op 15 mei 2004 @ 18:36:
Nu krijgt gistron dus een slecht cijfer voor algemene indruk, omdat de persoon in kwestie niet op de hoogte is van retail/bulk verpakkingen? Al dan niet goed voorgelicht?
Niet dat mij het maximaal interesseert, maar goed de onkunde van deze persoon word afgegeven op iemand/een bedrijf die er niks aan kan doen.

• Harm
  • Niet online
Klaaz Vaak schreef op 15 mei 2004 @ 18:40:
[...]

Nu krijgt gistron dus een slecht cijfer voor algemene indruk, omdat de persoon in kwestie niet op de hoogte is van retail/bulk verpakkingen? Al dan niet goed voorgelicht?
Niet dat mij het maximaal interesseert, maar goed de onkunde van deze persoon word afgegeven op iemand/een bedrijf die er niks aan kan doen.
De shop in kwestie heeft zestig (60) keer een cijfer gehad voor Algemene Indruk en het gemiddelde daarvan is 8.4. Hoeveel zou deze 5 daarop uitmaken? Weinig, dus het argument Nu krijgt gistron dus een slecht cijfer voor algemene indruk gaat IMHO niet volledig op. Overigens, als de shop het een probleem vindt dat deze survey er staat, kunnen ze erop reageren door middel van de reactiemogelijkheid. Daar is die tenslotte voor.

• Klaaz Vaak
Harm schreef op 15 mei 2004 @ 18:41:
[...]

De shop in kwestie heeft zestig (60) keer een cijfer gehad voor Algemene Indruk en het gemiddelde daarvan is 8.4. Hoeveel zou deze 5 daarop uitmaken? Weinig, dus het argument <cite>Nu krijgt gistron dus een slecht cijfer voor algemene indruk</cite> gaat IMHO niet volledig op. Overigens, als de shop het een probleem vindt dat deze survey er staat, kunnen ze erop reageren door middel van de reactiemogelijkheid. Daar is die tenslotte voor.
Het gaat hier om een principiele kwestie, niet om het uiteindelijke effect. Daarbij kan ik zelf ook wel uit de survey opmaken, dat de persoon in kwestie niet van het betreffende verhaal kaas gegeten heeft.

• Harm
  • Niet online
Klaaz Vaak schreef op 15 mei 2004 @ 18:44:
[...]

Het gaat hier om een principiele kwestie, niet om het uiteindelijke effect. Daarbij kan ik zelf ook wel uit de survey opmaken, dat de persoon in kwestie niet van het betreffende verhaal kaas gegeten heeft.
Heb je dan ook de rest van mijn reacties gelezen in deze draad?

• Klaaz Vaak
Harm schreef op 15 mei 2004 @ 18:47:
[...]

Heb je dan ook de rest van mijn reacties gelezen in deze draad?
Jazeker, niet relevant aangaande het feit, dat ik geen eigenaar/toegang/medewerker heb/ben van de shop in kwestie.

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Ik vind het ook een beetje laag om op een dergelijke manier af te geven op een webshop.

Ik kocht vorige week een nieuwe laptop maar ik vind het wel slecht dat er niet een muis en een webcam bij zit... hij heeft dus echt wel 2 usb porten.

Ook kocht ik laatst een videokaart (ja een echte Ita Redaon 2900Pro) maar wat schepte me verbazing, ondanks de DVI aansluiting, zit er geen TFT monitor bij.

Nee dit is naar mijn mening een SS van een onwetend iemand. Overigens is dit de eerste keer dat meneer wat post.
Wat betreft de optie om een reactie te geven. Die gebruikt Gistron zoals je zien kan niet. Dit is vast een bewuste keuze om niet met de betreffende meneer (en andere mensen) in discussie te gaan. Ik kan me best voorstellen dat het een beetje vaag overkomt bij mensen die het lezen als jeje zelf gaat verdedigen.

Verwijderd

motormuisje schreef op 15 mei 2004 @ 18:58:
Ik vind het ook een beetje laag om op een dergelijke manier af te geven op een webshop.

Ik kocht vorige week een nieuwe laptop maar ik vind het wel slecht dat er niet een muis en een webcam bij zit... hij heeft dus echt wel 2 usb porten.

Ook kocht ik laatst een videokaart (ja een echte Ita Redaon 2900Pro) maar wat schepte me verbazing, ondanks de DVI aansluiting, zit er geen TFT monitor bij.

Nee dit is naar mijn mening een SS van een onwetend iemand. Overigens is dit de eerste keer dat meneer wat post.
Wat betreft de optie om een reactie te geven. Die gebruikt Gistron zoals je zien kan niet. Dit is vast een bewuste keuze om niet met de betreffende meneer (en andere mensen) in discussie te gaan. Ik kan me best voorstellen dat het een beetje vaag overkomt bij mensen die het lezen als jeje zelf gaat verdedigen.
Ach je ziet zijn cijfer en zijn bewering en als JJI dat onzin vind (wat ik eigenlijk ook wel met je eens ben ;) ) dan lees je dus over de shop survey heen. Dat is toch geen probleem? Ik lees als ik naar een shop kijk niet alleen naar de cijfers. Eerst ook een stuk of 10 surveys van users dan weet ik wel ongeveer hoe het daar in elkaar zit.
Dat je een IDE kabel bij een HD krijgt is natuurlijk niet zo normaal (helemaal oem niet :9 ) en die zit vaak toch wel bij je moederbord....en heb er hier redelijk wat liggen dit terzijde. (8>

Dus ik denk dat deze survey zeker niet verwijdert hoeft te worden maar je dus zelf wel kunt beslissen of je het met deze user eens bent.

• motormuisje
Ben het met je eens.
Ik geef ook alleen aan dat ik het laag vind...... Mij hoor je niet zeggen "weg met dat ding !! "

Vind het alleen vervelend voor de shops die op een dergelijke manier op internet komen te staan. Die SS staat meestal wel een tijdje zichtbaar in je beeld en een laag cijfer valt meer op als een hoog cijfer :)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:50

PD2JK

ouwe meuk is leuk

motormuisje schreef op 15 mei 2004 @ 19:09:
Ben het met je eens.
Ik geef ook alleen aan dat ik het laag vind...... Mij hoor je niet zeggen "weg met dat ding !! "

Vind het alleen vervelend voor de shops die op een dergelijke manier op internet komen te staan. Die SS staat meestal wel een tijdje zichtbaar in je beeld en een laag cijfer valt meer op als een hoog cijfer :)
Als je alleen naar lage cijfers kijkt, is iemand niet objectief bezig. :)

[ Voor 3% gewijzigd door PD2JK op 15-05-2004 19:14 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-11 21:39
Ik zal proberen om wat duidelijkheid te verschaffen.
De reactie zoals die hier bovenaan gegeven wordt, was eerst voorzien van meerdere cijfers, namelijk allemaal 5en. Aangezien deze cijfers dus niet onderbouwd waren, heb ik de user gemaild en zijn beoordeling aangepast. Als je dan kijkt naar zijn beoordeling, dan is het cijfer voor algemene indruk wèl voldoende onderbouwd, maar kun je zeggen dat het cijfer niet helemaal terecht is.

Als je een shop afrekent op het wel/niet bijleveren van kabels bij hardeschijven, dan is dat niet terecht. Zoals hierboven ook al aangegeven: ide of s-ata kabels worden standaard niet bijgeleverdt. Dus hiervoor een lage beoordeling geven zou niet terecht zijn.
Echter voor het verlenen van een beetje service, en het niet mogelijk maken om last minute iets toe te voegen aan de bestelling, terwijl deze nog niet verzonden is, kan wel genoeg zijn om een lage beoordeling te geven voor algemene indruk.

Ikzelf vind een 5 net te laag, en een 6je zou eerder terecht zijn. Maar iedereen heeft zijn eigen eerste en algemene indruk na een bestelling. Dit verschilt gewoon per persoon.
Ik kan deze reactie dus in principe zo gewoon laten staan, maar ik zal de user mailen met het verzoek om zijn reactie wat aan te vullen en zo ook zijn beoordeling aan te passen.

Principele kwestie of niet, dit is een storm in een glas water.
En motermuisje, je kunt het ook overdrijven. Neem dan een voorbeeld wat wel passend is.

• motormuisje
Overdrijven deed ik om de aandacht te trekken. Gelukkig is dit gelukt :P
Verder weet ik niet hoe het een shop er aan toegaat maar een beetje logistiek inzicht heb ik wel.

Zondag doe je de bestelling, zoals deze meneer per mail.
Maandag ochtend worden de bestellingen verzameld en in gepakt. Dit gaat dan afhankelijk van de hoeveelheid en het aantal mensen in een paar uur. We weten dus niet over hoeveel pakketten het gaat maar Gistron mag als een iets groter shopje bekeken worden. Van daar uit zal het op een pallet gaan (???) en als je daarna belt om iets toe te voegen dan kan ik het me voorstellen. Als er dus al 300 of meer pakketen klaar liggen voor verzending ga je niet al die pakketten afzoeken om een IDE kabel toe te voegen.

Als die mensen dus om 7:30 beginnen met inpakken, dan ben je als je om 10:00 belt gewoon te laat.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-11 21:39
Daarom, zoals je zelf al aangeeft: daar hebben wij geen weet van :)
Wij kunnen daar daarom ook niet over oordelen. Enige vorm van redelijkheid is logisch, maar iedereen ziet dit nu eenmaal anders.

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Harde schijven worden meestal met grote hoeveelheden gekocht (bulk), waardoor de prijs per HDD voor de koper lager uitkomt dan als er retaildozen worden ingeslagen. Je kan het verhaal zelfs omdraaien en zeggen dat hij niet goed heeft opgelet om te kijken of de bestelling niet bestaat uit bulk-HDD's. Echter, zijn eerdere ervaringen met andere winkels heeft hem geleerd dat de shops een kabel meeleverde, maar Gistron doet dat dus blijkbaar niet. Niet te vergeten dat de Shop Survey erg persoonlijk is en per geval moet worden gekeken welke factoren meewegen in de beoordeling. Zolang een beoordeling juist is gefundeerd, kunnen wij daar niks tegen doen.

• motormuisje
Als ik bij de lokale computer toko een 80 gig hd koop voor 120 euro mag ik verwachten dat er een IDE kabeltje bij zit. Doe ik dit bij Fun Price/Alternate/Gistron voor een euro of 60 dan ga ik ervan uit dat die luxe niet geboden word.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Als ik een monitor koop verwacht ik er een stroomkabel en VGA-kabel bij, of het nou een 15" OEM CRT van 100 euro is of een 20" Iiyama TFT van 1000 euro. Nu kun jij er inmiddels wel aan gewend zijn dat dat bij harde schijven niet altijd het geval is, maar dat wil niet zeggen dat dat in heel Nederland algemeen bekend is. Ik zou me zelfs af willen vragen wie er meer "onwetend" is: hij omdat hij gewoon netjes een kabel verwacht, of wij dat we met z'n allen accepteren dat we die zelf moeten regelen? Mijn of jouw mening hierover is gewoon niets meer of minder waard dan die van hem, en als je de zijne wil negeren omdat je het er niet mee eens bent moet je dat vooral doen :).

Professioneel Hyves-weigeraar

Pagina: 1