20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net
In /etc/alternatives/ staat een symlink die 'x-www-browser' heet, die moet wijzen naar de browser die je wilt gebruiken dacht ik. Ik weet niet of Thunderbird daar naar kijkt, Evolution wel iig.
I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum
Wat ik me nou afvraag, hoe zou iemand zoiets moeten weten. Is er nog een logica voor dit soort dingen, zodat je als je een probleem hebt eens gaat kijken hoe het met je symlinks in /etc/alternatives zit???
- Type het volgende in een shell:
su -c 'update-alternatives --config x-www-browser'
- Type jouw 'root' wachtwoord in
- Typ het nummertje in dat voor de brower staat die jouw voorkeur heeft
Dit is een mechanisme in Debian om voorkeuren voor verschillende soorten programma's in te stellen. Als je bijv. meerdere Mail Clients, Web Browsers, Compilers, Text Editors/Viewers, Themes enz. hebt, kan je hiermee instellen welke je het liefst gebruikt.
Succes
Dit is een mechanisme in Debian om voorkeuren voor verschillende soorten programma's in te stellen. Als je bijv. meerdere Mail Clients, Web Browsers, Compilers, Text Editors/Viewers, Themes enz. hebt, kan je hiermee instellen welke je het liefst gebruikt.
Succes
[ Voor 54% gewijzigd door machuidel op 15-05-2004 23:40 ]
Mike Machuidel
Tnx, file opent in firefixMachuidel schreef op 15 mei 2004 @ 23:28:
- Type het volgende in een shell:
Succes
20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net
En anders kun je ook dit toevoegen aan de prefs.js van Thunderbird (_niet_ die van Firefox uiteraard!):
Waarbij firefox dan een script moet zijn (bij Gentoo is dat standaard aanwezig iig) dat er voor zorgt dat als firefox al draait, de URL wordt doorgestuurd naar de al lopende instantie, en anders firefox opstart. Deze scriptjes zijn wel te vinden op internet als jouw distributie dat zelf al niet heeft.
code:
1
| user_pref("network.protocol-handler.app.http", "[/pad/naar/]firefox"); |
Waarbij firefox dan een script moet zijn (bij Gentoo is dat standaard aanwezig iig) dat er voor zorgt dat als firefox al draait, de URL wordt doorgestuurd naar de al lopende instantie, en anders firefox opstart. Deze scriptjes zijn wel te vinden op internet als jouw distributie dat zelf al niet heeft.
Hoe je dat moet weten? Lezen en uitzoeken. De logica is dat voor veel 'standaard' programma's er een symlink staat in die /etc/alternatives directory. Da's toch handig? Dan gebruiken alle programma's tenminste dezelfde webbrowser en email programma b.v.bredend schreef op 15 mei 2004 @ 23:15:
Wat ik me nou afvraag, hoe zou iemand zoiets moeten weten. Is er nog een logica voor dit soort dingen, zodat je als je een probleem hebt eens gaat kijken hoe het met je symlinks in /etc/alternatives zit???
Als je het niet weet is het misschien lastig to ontdekken, maar als alle distro's dit zouden doen dan zou je het sneller vinden neem ik aan. Je ziet dat ALS je het weet je er handig je problemen mee kan oplossen.
Dat update-alternatives is trouwens handig, dat wist ik weer niet!
I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum
Pagina: 1