Foto's met webcam

Pagina: 1
Acties:

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Topicstarter
Ik zie hier regelmatig fotootjes die mensen posten (van hun kast bijv.) die met een webcam zijn gemaakt.
Nu weet ik vrijwel niks van webcams. Is het mogelijk om een webcam als lowres digitale camera te gebruiken in huis? Het is voor iemand die een gewone dialup verbinding heeft en daarmee regelmatig foto's van binnen het huis snel op internet wil kunnen zetten. Ik stel me dan voor dat ze gewoon een webcam aansluiten en daarmee kiekjes schieten, die meteen digitaal opgeslagen zijn op HD en daarna ge-FTPd kunnen worden. Is dit een reeel beeld?
Als dit kan, is het dan voor een matige computerkenner (niet ik ;)) mogelijk om zoiets op te zetten?
En zijn er ook kabels die lang genoeg zijn om met de webcam door het huis te wandelen (10-15m)?

• Unknown
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Met een webcam kan je lage resolutie beelden maken die als jpg op je hd worden opgeslagen en eventueel met sotware naar een ftp server geupload worden. Ook is er genoeg software die de beelden live (bv 5 fp/s) op het net kunnen zetten, dit is afhankelijk van je internet verbinding. Ik heb zelf een creative webcam en daar zit een draadje aan van 2 meter dus ver kom je daar niet mee.
Creative heeft nu een nieuwe, genaamd de GO! en dat is een webcam die je ook kunt loskoppelen en dan is het een simpele digitalecamera (kost iets van 379) een eenvoudige webcam heb je al voor 149 piek
(als je win2000 draait dan kan ik je alvast vertellen dat daar nog weinig support voor is!)