[Aopen] H340 Voeding Warm

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
Beste Tweakers,

Ik ben nu een inkoop aan het doen van Aopen H340 kastjes het is Micro-Atx formaat Low Profile en dan de kleur Zwart, daarin zit een 200/ 180 watt voeding. :)
Maar als ik zo af en toe voel aan de voeding is die kokendheet, als je hem aanraakt dan doet het gewoon pijn. :X
Is dit normaal voor deze voeding??
Want de cpu is gewoon goed gekoeld en draait stressed 39 graden (celeron 2 ghz en een CoolerMaster Lownoise blok).

Specs:

Aopen H340 Black 200 watt
Celeron 2 GHZ
Western Digital 40 GB
Lite-On DVD speler
Voor de rest alles onboard..

Afbeeldingslocatie: http://www.computerhulpthuis.com/got/pc1.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door HyperDevil op 15-05-2004 15:59 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Voedingsvragen horen niet in Processors, Moederborden of Geheugens...

Move PMG->OH

Oslik blyat! Oslik!

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-01 19:33

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Ik ben aan het kijken voor zo'n kastje voor mijn FlexATX moederbordje,... maar als ik dit zo hoor dan bedenk ik mij nog wel 3x.... weet je zeker dat de fan draait ?

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hier heb ik een H340H case met daarin een nForce2 IGP bord en een 2600+ Barton CPU. De 200W voeding wordt hier ook érg warm, maar het systeem is rockstable. Ik zou op het eerste gezicht zeggen dat het niet goed is, maar houd er rekening mee dat in de voeding alle hitte ook verzameld wordt (als je hem verticaal zet iig). Maar goed, jouw situatie is dus geen uitzondering.

• HyperDevil
Hij is hier ook gewoon superstabiel en er zit geen excentrieke hardware in.
Fan draait en er kom netjes lucht uit de zijkant en die is lauw ;)
Ik ga wel effe een mail dalijk sturen naar Aopen hierover, resultaat post ik hier dan wel :)

[ Voor 57% gewijzigd door HyperDevil op 15-05-2004 19:05 ]

Verwijderd

HyperDevil schreef op zaterdag 15 mei 2004 @ 18:59:
Hij is hier ook gewoon superstabiel en er zit geen excentrieke hardware in.
Fan draait en er kom netjes lucht uit de zijkant en die is lauw ;)
Ik ga wel effe een mail dalijk sturen naar Aopen hierover, resultaat post ik hier dan wel :)
En... heb je al mail terug gehad?

• HyperDevil
Jep de voeding werkt gewoon goed.
Hij wordt gewoon heet omdat er maar een kleine fan in zit.
Niks aan het handje dus, zorg er wel voor dat er wat ruimte tussen bv de muur en de kast zit. (ivm airflow)

Verwijderd

HyperDevil schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 19:12:
Hij wordt gewoon heet omdat er maar een kleine fan in zit.
Niks aan het handje dus, zorg er wel voor dat er wat ruimte tussen bv de muur en de kast zit. (ivm airflow)
Wat hier nog niet ter sprake is gekomen maar wat ik toch erg graag wil weten: maakt de voeding van een H340 een hoop lawaai?

• HyperDevil
Nee hij is zeer stil.

Verwijderd

wij hebben die kasten en voedingen professioneel ingezet en de voedingen klappen bij bosjes.
Zeker bij intensief gebruik worden ze veel te heet, net als de harde schijven trouwens, zeker als er een cdrom speler in zit. Niet echt een aanrader naar mijn idee.

Je moet er zeker geen prescot in steken, voor socket 478 bestaat er een speciale aopen koeler die lucht door de koeler richting de voeding blaast, dit koelt de voeding ook beter (betere airflow in de kast).

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2005 21:33 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 21:30:
Zeker bij intensief gebruik worden ze veel te heet, net als de harde schijven trouwens, zeker als er een cdrom speler in zit. Niet echt een aanrader naar mijn idee.
Ik begrijp het niet helemaal van die CD-Rom speler; gebruikt deze nou zelf ook veel stroom (zodat alles warm wordt) of is het puur dat deze de airflow in de kast belemmert? (ik neem aan het laatste)

Ik wil de H340 gebruiken voor een +/- 40 Watt server die absoluut 24/7 aangaat staan (er gaan een aantal apps op draaien die altijd aan moeten staan en die mijn huidige workstation teveel vertragen). Ik ga een Asus K8S-MX (Sis 760) kopen:

http://nl.asus.com/products/mb/socket754/k8s-mx/overview.htm

waar alleen nog maar een proc en geheugen in hoeft. De proc wordt waarschijnlijk een Sempron (64) 2600+, 1 GB mem en het geheel wordt licht ondergeklokt en het voltage van de CPU iets verlaagd. Streefgetallen:

HDD 10W
mobo + mem 10 W
CPU 10 W (idle), 25 W (full load).

Hierop komt windows 2003 64-bits en virtual PC 2005, waarmee een aantal images gedraaid kunnen worden. Maar ik draaf door...

Verwijderd

Mischien te veel onderdruk waardoor de van in de voeding bijne geen lucht kan aanzuigen. Probeer eens met de kast open.

Verwijderd

De cdrom speler hangt gedeeltjelijk over en verder een stuk voor de voeding.
De arme voeding die z'n warmte zoiezo niet kwijt kon weet nu al helemaal niet wat em overkomt.
Pagina: 1