Hey!
Ik ben bezig svn te installeren. Omdat ik Apache (2.0.49) zelf build kan ik subversion-server-1.0.0-6.i586.rpm niet installeren, aangezien die Apache2 niet kan vinden. subversion-1.0.0-6.i586.rpm heb ik al met rpm geinstalleerd en dat werkt al. Alleen dus mod_dav_svn niet... kan ik ook nergens "los" op internet vinden.
Dus dacht ik prima, build ik svn zelf wel.
Dus nieuwste versie (1.0.2) gedownload en builden maar.
Daarvoor moet je echter de Berkeley db libraries hebben. In de INSTALL notes van svn raden ze aan de nieuwste versie te gebruiken. Prima. Ik dus gedownload en gebuild. Geen probleem.
Als ik nu svn's ./configure aanroep, kan die de berkeley lib niet vinden. Dus build hij alleen de client, niet de server.
Hmmkay, de subversion FAQ heeft een vraag over dit probleem (vraag 44). Je moet een patch installeren zodat apr-util de nieuwe berkeley dbase kan vinden. Heb ik gedaan, en toch kan het apache ./configure script (svn configure wil na de patch helemaal niet meer werken) Berkeley niet vinden. Dit is de output:
In de svn ./configure --help notes staat dat als je de --with-berkeley-db optie wilt gebruiken, je eerst apr-util moet vertellen waar die de libs kan vinden (raar, maar goed). En dat doe je zo:
Iemand met hetzelfde probleem of een (totaal andere) oplossing?
//edit: Flatgenoot kwam met het idee van mijn Apache2 build een rpm te maken zodat de svn rpm Apache2 kan vinden. Heb ff op google gezocht wat je moet doen om je eigen rpm te maken... WOAH! Das ff te veel werk.
Ik ben bezig svn te installeren. Omdat ik Apache (2.0.49) zelf build kan ik subversion-server-1.0.0-6.i586.rpm niet installeren, aangezien die Apache2 niet kan vinden. subversion-1.0.0-6.i586.rpm heb ik al met rpm geinstalleerd en dat werkt al. Alleen dus mod_dav_svn niet... kan ik ook nergens "los" op internet vinden.
Dus dacht ik prima, build ik svn zelf wel.
Daarvoor moet je echter de Berkeley db libraries hebben. In de INSTALL notes van svn raden ze aan de nieuwste versie te gebruiken. Prima. Ik dus gedownload en gebuild. Geen probleem.
Als ik nu svn's ./configure aanroep, kan die de berkeley lib niet vinden. Dus build hij alleen de client, niet de server.
Hmmkay, de subversion FAQ heeft een vraag over dit probleem (vraag 44). Je moet een patch installeren zodat apr-util de nieuwe berkeley dbase kan vinden. Heb ik gedaan, en toch kan het apache ./configure script (svn configure wil na de patch helemaal niet meer werken) Berkeley niet vinden. Dit is de output:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| ./configure --enable-dav --enable-so --with-berkeley-db=/usr/local/BerkeleyDB.4.2 --with-dbm=db42 [..] checking checking for Berkeley DB 4.2 in /usr/local/BerkeleyDB.4.2... checking db4/db.h usability... no checking db4/db.h presence... no checking for db4/db.h... no checking db.h usability... yes checking db.h presence... yes checking for db.h... yes checking for db-4.2... no checking db4/db.h usability... no checking db4/db.h presence... no checking for db4/db.h... no checking db.h usability... yes checking db.h presence... yes checking for db.h... yes checking for db4... no checking db4/db.h usability... no checking db4/db.h presence... no checking for db4/db.h... no checking db.h usability... yes checking db.h presence... yes checking for db.h... yes checking for db... no configure: error: Berkeley db4 not found configure failed for srclib/apr-util |
In de svn ./configure --help notes staat dat als je de --with-berkeley-db optie wilt gebruiken, je eerst apr-util moet vertellen waar die de libs kan vinden (raar, maar goed). En dat doe je zo:
code:
Regel 4 geeft aan dat hij de juiste versie nummer uit db.h kon halen. Regel 5 "klopt" ook wel, in de /lib dir van Berkeley staan alleen .a en .so files, geen .lib files...1
2
3
4
5
| perl w32locatedb.pl <type> <incdir> <libdir> # DUS: perl w32locatedb.pl lib /usr/local/BerkeleyDB.4.2/include/ /usr/local/BerkeleyDB.4.2/lib/ Using BDB version 4.2.52 No 'libdb42s.lib' in /usr/local/BerkeleyDB.4.2/lib/ at w32locatedb.pl line 41. |
Iemand met hetzelfde probleem of een (totaal andere) oplossing?
//edit: Flatgenoot kwam met het idee van mijn Apache2 build een rpm te maken zodat de svn rpm Apache2 kan vinden. Heb ff op google gezocht wat je moet doen om je eigen rpm te maken... WOAH! Das ff te veel werk.
[ Voor 12% gewijzigd door JayVee op 15-05-2004 15:36 ]
ASCII stupid question, get a stupid ANSI!