Ik was net bij een fotozaak hier in de stad en bij deze zaak hadden ze "Soligor" lenzen. Ik vondt ze er erg netjes uitzien ook de prijzen waren goed. Wat ik me nu alleen afvraag zijn dit echt goede lenzen of kan je beter een ander merk nemen zo ja welke? En weet iemand mischien een site waar ze lenzen verkopen en waar dan ook de prijzen bij staan ? Alvast bedankt !
Ja oke deze site had ik zelf ook al gevonden via google maar wat me vraag eigenlijk is is of dit echt een goed merk is voor lenzen of dat er andere/betere zijn ?! Wat ik eigenlijk op dit momend zoek zijn prijzen/foto's van de volgende dingen :
Alles hieronder moet wel via een convector op een Olympus c750uz kunnen ! :
-breedhoeklens
-Telelens
-uv filter
-polarization filter
-neutral density filter
Alles hieronder moet wel via een convector op een Olympus c750uz kunnen ! :
-breedhoeklens
-Telelens
-uv filter
-polarization filter
-neutral density filter
Ik heb nog nooit van dat merk gehoord, heb je niet even gevraagd naar de herkomst of een boekje oid?
BTW: Je topicstart en -titel kunnen echt veel beter, "lenzen" als topictitel doet mij niet echt denken aan opschroefdingetjes voor een oly. (Meer aan lenzen voor een (D)SLR en dan een heel algemene thread over het gebruik van lenzen, ervaringen hiermee, bespreking over de verschillende merken etc. etc. ...
BTW: Je topicstart en -titel kunnen echt veel beter, "lenzen" als topictitel doet mij niet echt denken aan opschroefdingetjes voor een oly. (Meer aan lenzen voor een (D)SLR en dan een heel algemene thread over het gebruik van lenzen, ervaringen hiermee, bespreking over de verschillende merken etc. etc. ...
Bericht hierboven
Het bedrijf zit im duitsland en heb hier ook een boekje van meegekregen. Op hun site www.soligor.de kan je de folder ook zien. Maar ik zelf vertrouw het niet echt dus als iemand andere merken heeft en online winkels waar ze deze verkopen hoor ik het graag !
Verwijderd
Soligor is een oud Duits merk voor optische producten, heeft is een grijs verleden ook camera's gemaakt, is echter ingehaald door de lagelonenlanden......., zoals ook b.v. Rollei.
Het meeste spul wordt geimporteerd uit het verre oosten, de converters hebben geen goeie reputatie helaas, wel goed zijn allerlei accessoires zoals lensadapters en tussenringen e.d. ,alle produkten zijn in Nederland te koop in FotoPlus zaken....
Het meeste spul wordt geimporteerd uit het verre oosten, de converters hebben geen goeie reputatie helaas, wel goed zijn allerlei accessoires zoals lensadapters en tussenringen e.d. ,alle produkten zijn in Nederland te koop in FotoPlus zaken....
Oke bedankt maar wat ik nu toch nog wil weten welke andere merken heb je nog voor zulke lenzen ?
Verwijderd
Groothoek weet ik niet maar voor een teleconverter is de Olympus TCON 17 toch de beste denk ik, ik kwam pas geleden op een Amerikaans forum
(www.powershot-a.com) een verhaal tegen dat die TCON coverters eigenlijk als professioneel produkt zijn ontwikkeld, maar als 2e lijn met wat goedkopere onderdelen (niet het glas) voor het grote publiek beschikbaar is,,,,,
Op hetzelfde forum een positief bericht over een zeer goedkope Olympus teleconverter, de C210, maar of die werkt op de C750 weet ik niet.......
(www.powershot-a.com) een verhaal tegen dat die TCON coverters eigenlijk als professioneel produkt zijn ontwikkeld, maar als 2e lijn met wat goedkopere onderdelen (niet het glas) voor het grote publiek beschikbaar is,,,,,
Op hetzelfde forum een positief bericht over een zeer goedkope Olympus teleconverter, de C210, maar of die werkt op de C750 weet ik niet.......
Maar net als die filters deze heb ik hier als een eerder voorbij zien komen in van die tropics en daar hadden ze ze ook op gewone digitale camera's Welke merken zijn dat dan allemaal ? Want je moet toch zo'n adapter hebben
Niet rot bedoelt verder ofzo, maar dat soort vragen kan je zelf toch ook wel uitzoeken? Wat voor merken lensadapters zijn er, waar kan ik die kopen en welke zijn er geschikt voor 'mijn camera', dat zijn echt heel erg standaard searchqueries. Hetzelfde geld voor de vraag omtrent filters: Welke merken, welke types, wat doen die types dan voor je foto, wat kosten die filtertjes, waar kan ik ze kopen etc. etc.
Heb je al eens gekeken op de site van hama/hoja/roep een filtermaker om wat onderzoek te doen?
Heb je al eens gekeken op de site van hama/hoja/roep een filtermaker om wat onderzoek te doen?
Bericht hierboven
Ik ben het eens met Floris hierboven: ga eerst maar eens zelf op onderzoek uit, je komt zo wel erg lui over. Verdiep je in de wereld van de lenzen en camera's, dan heb je binnen de kortste keren wel wat basiskennis opgebouwd. Succesclonedonkey schreef op 15 mei 2004 @ 23:04:
Oke bedankt maar wat ik nu toch nog wil weten welke andere merken heb je nog voor zulke lenzen ?
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()