Toon posts:

RMI Zelfgemaakte Exceptions in Interface

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe ga ik met zelfgemaakte exceptions om die ik in mijn interface gedefinieerd heb?

Ik heb bijvoorbeeld een interface met een methode die een InvalidArgumentException kan throwen. Deze is bekend bij de server en client. Hij is hetzelfde, maar zit bij allebei in een andere package.
Als ik dan bij de client iets met het remote object wil doen krijg ik een java.lang.NoClassDefFoundError.

Dus eigenlijk heel algemeen de vraag -> Hoe stuur je met RMI zelfgemaakte objecten over? Moeten deze daarvoor bij beiden in dezelfde package zitten?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-05 12:06

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 15 mei 2004 @ 14:57:
Dus eigenlijk heel algemeen de vraag -> Hoe stuur je met RMI zelfgemaakte objecten over? Moeten deze daarvoor bij beiden in dezelfde package zitten?
Juist :)

Beetje onzinnig ook om precies dezelfde class 2 keer te hebben in verschillende packages ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn natuurlijk wel verschillende programma's en meestal kies je packagenamen aan de hand van de programma's.

De exception klasse zit bij mij bij de client (web app) in:
package com.hol.web.util;

en bij de andere (alleenstaande app):
package nl.holorder.util;

Maar dat is dus de enige oplossing?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-05 12:06

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 15 mei 2004 @ 15:03:
Het zijn natuurlijk wel verschillende programma's en meestal kies je packagenamen aan de hand van de programma's.

Normale exceptions worden toch ook door verschillende programma's gebruikt. ;)
Dat soort algemene classes moet je ook in algemene packages doen, en niet speciefiek bij een applicatie of server deel.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 15:23

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Verwijderd schreef op 15 mei 2004 @ 15:03:

Maar het is toch dezelfde interface? Volgens die beargumentering zou je ook alle standaard Java classes die je gebruikt in een ander package moeten stoppen voor ieder programma dat je maakt. Het is juist de bedoeling dat een bepaalde class altijd in dezelfde package zit zodat je makkelijker andere programma's kan maken die er gebruik van maken. Heb je er al aan gedacht om de class in een package te zetten zoals bijvoorbeeld nl.holorder.exceptions of iets dergelijks?

[ Voor 7% gewijzigd door MetroidPrime op 15-05-2004 15:09 ]

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Verwijderd

Topicstarter
Jullie hebben helemaal gelijk, bedankt :)
Pagina: 1