Toon posts:

Receiver + speakers ?

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Na sparen en met een verjaardag in zicht. Heb ik een mooi budget bij elkaar voor men eerste degelijke audio set.

Ik zoiu liefts beginnen met een receiver met 2 degelijke speakers. later kan ik dan uitbereiden naar meerdere speakers,...

Ik las al heel wat op GOT, kieskeurig.be ,... en geraak er niet echt wijs meer uit

Harman kardon , Denon; Marantz allemaal hebben ze mooie spullen
Speakers daar geraak ik echt niet aan uit. wel lijk 3-weg vloerstaande speakers me beter voor een stereo opstelling.

men budget ligt rond de 750€

Ik ga em nu vooral voor muziek gebruiken.

natuurlijk weet ik ook dat luisteren het belangrijkst blijft. maar naar 500 versterkers staan luisteren levert ook niets op. Dan luister ik liever wat gerichter.

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

Twisted

Mogli <3

Je geeft aan dat je met 2 speakers wilt beginnen en dat je daarna naar meerdere speakers wilt uitbreiden. Je geeft ook aan dat je grotendeels naar muziek gaat luisteren met je toekomstige setup.

Waarom wil je dan meer kanalen? Stereo is sowieso het beste voor muziek (of je moet richting SVCD willen). Mocht je daarna ook films willen kijken mis je inderdaad de surround, is dat belangrijk voor je?

Ik zou zeggen, lees deze ([rml][ Receivers] Kwaliteit van instap AV receivers[/rml]) thread eens door, daar staan veel receivers die binnen jou budget vallen. Ik zelf heb de Yamaha RV640 gekocht en gebruik het in stereo modus en ben er heel erg tevreden over.

Een receiver kan je, imho, kopen op basis van specs, reviews en ervaring van derden, bij boxen ligt dat een stukje anders. Om tot een goede keuze te komen (most bang for the buck) zou ik je aanbevelen om te gaan luisteren in een Audio zaak. Daar kun je meteen ook informeren naar een receiver/versterker.

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Verwijderd

Als je veel muziek luistert is een goede stereo amp + goede boxen genoeg.
Dat red je wel voor zo'n 7-800 euro.
Voor de speakers, ga gewoon naar een hifi zaakje en luister gewoon naar verschillende boxen. Met je eigen muziek. Heb ik ook gedaan.

Omdat ik nu een aardig budget bij elkaar gespaard heb wil ik een keer een echte HT gaan maken.
Op dit moment heb ik een stereo amp, een cdspeler en tuner van Marantz + 2 infinity boxen.

Marantz PM7000 Stereo Amplifier 8-)
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/r.stolten/PM7000.JPG

Marantz CD4000 CD player
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/r.stolten/CD4000.JPG

Marantz ST4000 Tuner
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/r.stolten/ST4000.JPG

Als je wilt kun je dit van me overnemen. Hoef je er alleen nog 2 boxen bij te halen en je hebt prachtig stereo geluid voor muziek en als je er af en toe een filmpje mee kijkt is dit ook best goed te doen met stereo hoor.

Verwijderd

Ik heb er net 1 gekocht, Maandag ophalen bij het postkantoor. Ik wilde de Yamaha 440, maar het is de 450 geworden. Deze is net zo duur (heb er 280 voor betaald) maar heeft wat meer vermogen en digi-ingangen dan de 440.

Waarom heb ik deze gekozen?
Ik denk dat ik ongeveer in dezelfde situatie zit als jij: Voornamelijk muziek, maar als je af en toe een filmpje kijkt wil je eigelijk wel surround sound. De yamaha heeft 2 speakerparen: A is Stereo, waar je dus 2 speakers op aansluit, en B is 5.1

Ik ga dus in eerste instantie me oude speakers op A aansluiten en ga dan verder kijken naar een 5.1 set.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:57

JvS

Ik heb hem zelf ook

natuurlijk weet ik ook dat luisteren het belangrijkst blijft. maar naar 500 versterkers staan luisteren levert ook niets op. Dan luister ik liever wat gerichter.
Toch hebben we hier als eis dat je eerst eens gaat luisteren naar speakers en versterkers en in een winkel begint met je zoektocht.

Zie de FAQ / Policy onder "wat moet ik kopen". Eerst zelf luisteren dus.

[ Voor 9% gewijzigd door JvS op 15-05-2004 14:57 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Dit topic is gesloten.