Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
Ik ben eigenlijk op zoek naar een telefoontje met infrarood, de rest maakt me allemaal niks uit (camera, kleurenscherm etc.). Ik wil hem namelijk gaan gebruiken icm een Palm III voor het versturen van mail etc.

Hier op GoT gaat het eigenlijk meestal alleen maar over de duurste, superdeluxe telefoons. Ik zoek dus de allergoedkoopste telefoon met infrarood. Zelf zag ik dat de Samsung C100 niet zo duur is. Het is moeilijk zoeken, want er zijn zoveel telefoons tegenwoordig, dus misschien dat jullie nog goedkopere telefoons kennen met infrarood?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want bij m'n eigen zoekacties kom ik alleen maar op de dure, nieuwere modellen uit... :/

BVD :)

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Uit de FAQ; daar al gekeken?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
pven schreef op 15 mei 2004 @ 14:01:
Uit de FAQ; daar al gekeken?

[...]
Jep, heb ik beide gecheckt, maar geen tot weinig resultaat jammergenoeg...
gsmvergelijking.nl doet het btw ook niet meer

[ Voor 12% gewijzigd door BoyGenius op 15-05-2004 14:02 ]

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Je kan beter een tweedehands halen met garantie.

SONY ERICSON T610 IR,BT,WAP kost rond 150 euro op marktplaats of Samsung S300 rond 120 euro op marktplaats.

Lucky Goldstar

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
DJkim schreef op 15 mei 2004 @ 14:02:
Je kan beter een tweedehands halen met garantie.

SONY ERICSON T610 IR,BT,WAP kost rond 150 euro op marktplaats of Samsung S300 rond 120 euro op marktplaats.
Hmm jah, heb er ook al over zitten denken om een 2e hands telefoon te kopen, nadeel is dat je net tegen een leuke aanbieding aan moet lopen. Daarnaast zijn dit ook beide weer van die uitgebreide telefoons met weet ik wat ze allemaal tegenwoordig in een telefoon proppen :+

Het gaat me dus alleen om infrarood, de rest van de telefoon zo goedkoop mogelijk :p

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:31

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Een (oude) Nokia 5210 is misschien een goede keus, infrarood maar geen onzin als kleurenscherm of polyfone beltonen of zo ;)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:29
kijk anders eens naar de nokia 6510, die heb ir verder weinig overbodige onzin

https://f1nerd.nl

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Hertog schreef op 15 mei 2004 @ 14:11:
Een (oude) Nokia 5210 is misschien een goede keus, infrarood maar geen onzin als kleurenscherm of polyfone beltonen of zo ;)
Of een 8210.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:11
Een Palm III zal geen software modems ondersteunen dus je wilt een telefoon met een ingebouwd modem.
Kijk dit eerst even na.

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
vassago schreef op 15 mei 2004 @ 14:16:
Een Palm III zal geen software modems ondersteunen dus je wilt een telefoon met een ingebouwd modem.
Kijk dit eerst even na.
Oh? Uhm hoe zit dit precies, ik weet iig dat het wel werkt via infrarood, want ik heb al eens ingebeld met een Samsung C100 via de Palm. Is het dan niet zo dat ie de telefoon gewoon als modem ziet ofzo :?

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:11
Dat zul je even uit moeten zoeken :)

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Normaal vind ik dit soort topics ook onzin en geef ik pven groot gelijk, maar ik ben in een goede bui, dus vooruit.

Je kan bij GSMstunter een nokia 5100 voor 49 euro + 12,50 verzendkosten kopen. Hier zit dan een KPN Flexibel Allround abonnement bij. Dit abonnement gebruik je dan niet en zet je na 6 maanden om naar KPN Flexibel Economy (door ff te bellen met 0800 0507 en dat even door te geven).
Dit abonnement kost je dan:
6 x 16,95 = 101,70
18 x 9,95 = 179,10
------------------------
280,80 euro

Dit bedrag krijg je terug van GSMstunter na 3 maanden ofzo, op je rekening dus.

Je betaalt dus in totaal 49 + 12,50 = 61,50 voor het toestel en hij is simlockvrij als het goed is, succes.

Oja voor de specs van Nokia 5100 kijk je ff op nokia.nl natuurlijk, je mag nog wel iets zelf doen.

[ Voor 16% gewijzigd door flipjevandejam op 15-05-2004 14:22 ]

Verwijderd

BoyGenius schreef op 15 mei 2004 @ 14:17:
[...]

Oh? Uhm hoe zit dit precies, ik weet iig dat het wel werkt via infrarood, want ik heb al eens ingebeld met een Samsung C100 via de Palm. Is het dan niet zo dat ie de telefoon gewoon als modem ziet ofzo :?
inderdaad. sommige foons met IR gebruiken dat ding alleen maar als data-connectie. daar heb je niet zoveel aan.
andere (eigenlijk de meeste) foons hebben intern ook nog een WAP- of GPRS-modem :)

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-11 22:06

Sebastiaan

....

Of de ericsson r380, wel een stukje groter, maar is nu heel goedkoop te krijgen

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 mei 2004 @ 14:21:
[...]

inderdaad. sommige foons met IR gebruiken dat ding alleen maar als data-connectie. daar heb je niet zoveel aan.
andere (eigenlijk de meeste) foons hebben intern ook nog een WAP- of GPRS-modem :)
Ok, dan weet ik dat ook weer ;)

En flipjevandejam, ik heb eerst wel zelf gezocht hoor (FAQ, Google, GoT, vergelijkingssites etc), maar als je nog nooit eerder een mobiele telefoon hebt gehad, dan weet je niet precies waar je op moet zoeken en daarnaast (zoals ik al eerder zei) zijn er tegenwoordig zoveel telefoons, dat het bijna zoeken naar een speld in een hooiberg is...
edit:
Daarnaast hoef ik de specs ook niet te weten, dat zoek ik zelf wel uit, als ik maar een typenr weet ;)

[ Voor 9% gewijzigd door BoyGenius op 15-05-2004 14:28 ]

Verwijderd

Sony Ericsson T310 voor € 149,-

Specificaties
Pricewatch

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-11 11:54
SE T300, moet (toch in België) te vinden zijn à € 99 en heeft dezelfde specs als T310.
Dus: GSM data, WAP & GPRS.

Ik gebruik m'n IR redelijk vaak, en op de site van SE zijn driverscripts voor de foon et vinden ! Succes!

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
Ah kijk, aan al die typenummers heb ik wat, nu ben ik wel weer een middagje zoet met vergelijken etc :Y) :)

iig thnx voor reacties :)

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 16:50

r0b

Nokia 6310i, is misschien ook wel een optie. :)
(Alweer een redelijk gedateerd toestel, maar nog steeds populair bij zakenmensjes. En het toestel is zeer degelijk.)

Aantal prijzen via telecomvergelijker.nl: link

edit:
Vooruit, het is weekend. :P

Afbeeldingslocatie: http://www.ixbt.com/mobile/images/nokia/6310i/largeview.jpg
Alle drie de kleur-uitvoeringen.

Afbeeldingslocatie: http://www.infosync.no/resources/overviews/gfx/mobilephones/nokia_6310i_01.jpg
Mijn all-time favorite: Nokia 6310i Jet Black. :Y)

[ Voor 40% gewijzigd door r0b op 15-05-2004 16:04 ]

Verwijderd

neem dan gelijk een met GPRS, voor 89,- (incl 15e beltegoed) heb je een alcatel 535 bij hi prepaid, die heeft gprs en infrarood, ideaal dus, laat je hem unlocken dan heb je een ideaal toestel voor jouw operator

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:51
Ik heb een orange SPV. Die is best wel oud (de eerste dan) en is dus ook niet zo duur meer. (ok mycom Q-tec is toch ca. €500,-) Ik dacht dat het al vrij moeilijk was om gewoon in de winkel te krijgen. :?

Heeft IR en GPRS.
Is alleen een Windows telefoontje, dus synchroniseren met Windows gaat perfect. Met Palm zou het wat moeilijker gaan. Maar je kunt daar zelf ook je mail op samenstellen en browsen e.d. dus misschien kan die palm dan zelfs weg :)

let the past be the past.

Pagina: 1