Kijk, ik wil Foobar2000 wel gaan gebruiken, maar dan moeten er pér se twee van de meest belangrijke opties van Winamp (5.02) als plugin inzitten. Namelijk de 'Jump' (J)-functie om snel muziek op te kunnen zoeken en te enqueen. De tweede optie is de 'Global Hotkeys Support'. Hiermee wil ik dus in alle applicaties (of games) naar het volgende 'random' nummer kunnen springen. Zijn deze plugins er al voor Foobar2000?
Heb je zelf even de moeite genomen om te kijken?
Ik zou bijna zeggen: Uiteraard!
Playlist Search heet de jump en hotkeys zijn volledig configureerbaar (zowel global als local).
Ik zou bijna zeggen: Uiteraard!
Playlist Search heet de jump en hotkeys zijn volledig configureerbaar (zowel global als local).
|_____vakje______|
Maar ik krijg dat vinkje van Global Hotkeys niet aangevinkt. Snap er (foo)bar weinig van moek bekennen.
ben fanatiek winamp gebruiker.... wat maakt Foobar beter?
Kort gezegd: Ik gebruik Foobar2000 vanwege zijn flexibiliteit en no-nonsense mentaliteit. De player heeft praktische tabbed playlists in een verder eenvoudige UI. Daarnaast zijn er handige plugins zoals de archive reader, masstagger, freedb en meer.
Overigens moet je je niet gek laten maken door Foobar2000 enthousiastelingen: Als WinAmp je bevalt, blijf het dan vooral gebruiken. (Dit laatste is een beetje aan indeed gericht die wat aanvallend overkomt alsof hij foobar moet gaan gebruiken en wij hem maar-eens-eventjes-moeten-uitleggen hoe alles moet).
Overigens moet je je niet gek laten maken door Foobar2000 enthousiastelingen: Als WinAmp je bevalt, blijf het dan vooral gebruiken. (Dit laatste is een beetje aan indeed gericht die wat aanvallend overkomt alsof hij foobar moet gaan gebruiken en wij hem maar-eens-eventjes-moeten-uitleggen hoe alles moet).
|_____vakje______|
Geen poespas, tabbed playlists, support voor zo'n beetje elk geluidsformaat.Magic666 schreef op 15 mei 2004 @ 13:50:
ben fanatiek winamp gebruiker.... wat maakt Foobar beter?
En iets minder geheugen dacht ik, maar kan 't niet voor je nakijken, heb winamp er al een jaar niet meer opstaan
edit; 2 tellen te laat
[ Voor 6% gewijzigd door LiToKi op 15-05-2004 14:43 ]
dat tabbed playlist spreekt mij wel erg aan.... (firefox gewend dus...
)
Ik ga het maar eens proberen!
Ik ga het maar eens proberen!
Verwijderd
Ben al een tijdje overgestapt van winamp naar foobar, was eerst effe wennen aan de spartaanse interface maar nu ik het eenmaal dooheb hoeft er voor mij echt geen winamp meer op. Ik maakte trouwens de overstap niet omdat winamp meer resources zou gebruiken, die onzin kon me niet echt schelen. Wel omdat ik het geluid van foobar wat beter vind en omdat foobar vrijwel metteen begint te spelen als k op mijn media-knop ram.
Oom te zoeken (met global hotkey!) het ik ctrl+j ingesteld en daarna mag je niet vergeten om op de add knop te duwen.
Oom te zoeken (met global hotkey!) het ik ctrl+j ingesteld en daarna mag je niet vergeten om op de add knop te duwen.
Ho ho, ik wil niet overkomen alsof 'jullie mij willen overtuigen' hoor
Ik vind Foobar wel degelijk een prima player. Juist de optie om archived albums te spelen vind ik fantastisch! En het is allemaal gelukt. Wéér een tevreden Foobar2000 gebruiker.
hmmmmm..... hij is idd erg no nonsense, interface vind ik niet echt denderend.
Ik zal het eens een paar dagen op proef draaien, bevalt ie niet hou ik winamp gewoon
Ik zal het eens een paar dagen op proef draaien, bevalt ie niet hou ik winamp gewoon
Verwijderd
Ik heb een tijd Foobar2k gebruikt met alle plug-ins die voor de nodige functionaliteit/eye-candy zorgden. Maar nu ben ik terug overgeschakeld op winamp omdat ie nog altijd beter mijn multi-mediakeys ondersteund en de - voor mij onmisbare, maar door weinigen erkende - Media Library.
Ik heb een tijd gezocht naar een equivalent voor foobar2k maar nooit iets gevonden.
Ik heb een tijd gezocht naar een equivalent voor foobar2k maar nooit iets gevonden.
winamp is meer 1 prog voor alles voor mij
ik brand, rip en luister mijn audio cd's ermee, kijk internet tv en speel video's er ook mee af...scheelt geklooi met meerdere prog's
https://wren.co/join/Devian
Verwijderd
Persoonlijk vind ik dat Foobar nix. Ik heb het 5 min gebruikt en toen zat ik weer achter Winamp 5.02
, nu uiteraard 5.03
. Winamp is voor mij de ideale player.
1.Makkelijk
2.Veel opties
3.Ziet er mooi uit, mits je juiste skin gebruikt
4.Crashed nooit (bij mij dan)
Dit is imho tog wel belangrijk voor een programma
1.Makkelijk
2.Veel opties
3.Ziet er mooi uit, mits je juiste skin gebruikt
4.Crashed nooit (bij mij dan)
Dit is imho tog wel belangrijk voor een programma
FooBar is heerlijk. Ik gebruik het als default player, wat er op neerkomt dat ik het gebruik voor de losse Mp3s en dergelijk.
voor het jukebox-werk heb ik iTunes wel, Winamp komt er bij mij echt niet meer op.
voor het jukebox-werk heb ik iTunes wel, Winamp komt er bij mij echt niet meer op.
Verwijderd
Ik wil nou wel graag van zo een Foobar gebruiker horen waarom hij nou Foobar prefereerd boven Winamp
.
Omdat er minder bullshit aan FooBar is.Verwijderd schreef op 15 mei 2004 @ 18:14:
Ik wil nou wel graag van zo een Foobar gebruiker horen waarom hij nou Foobar prefereerd boven Winamp.
Ik hoef geen fancy skins, voor de looks en een mediamanager heb ik iTunes wel. Voor het simpele afspelen van mp3tjes (Niets meer, niets minder...) is FooBar gewoon heerlijk.
Verwijderd
Zou de afweging tussen Foobar en Winamp ook met de leeftijd te maken kunnen hebben?
*Nawintjuh is 18 en houd van snelle auto's en mooie plaatjes etc
*Nawintjuh is 18 en houd van snelle auto's en mooie plaatjes etc
Goed.. het is weer duidelijk lijkt me...
FooBar heeft wat minder fancy stuff, en wat meer functionaliteit. Deze vraag lijkt me nu voldoende beantwoordt
Mensen die met plezier WinAmp gebruiken hoeven niet gedwongen te worden om FooBar te gebruiken
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()