Toon posts:

[MSN] Geen webcam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met mijn msn 6.2 wil ik met de webcam chatten, maar hij geeft de webcam niet weer. Hij weet wel dat er een webcam is. En als je met de webcam wil, is ie aant verbinden en stopt dan en zegt: Je hebt de webcam geanuleerd.
Met andere programma´s doet ie het wel.

alvast bedankt

Verwijderd

Misschien bij opties een keer opnieuw proberen te configureren? En kijken of hij het dan wel doet.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 mei 2004 @ 13:22:
Misschien bij opties een keer opnieuw proberen te configureren? En kijken of hij het dan wel doet.
Nee, heb ik al geprobeerd

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-08 08:11

r0b

Deze computer -> Eigenschappen -> Hardware -> Device manager -> Imaging apparaten (of: USB apparaten) -> Rechtermuis op de webcam -> Uitschakelen.
Wacht nu even, en schakel hem weer in.
Herstart MSN dan eens. Dan moet het eigenlijk wel werken.

Did the trick for me. :)

offtopic:
Waarom wil je in godsnaam webcammen met je buurMAN! :+

Verwijderd

Topicstarter
Neej, dan doet ie het nog niej. Ik krijg wel beeld bij de wizard, maar niej bij de webcam-instellingen.

• r0b

r0b

Verwijderd schreef op 15 mei 2004 @ 13:32:
Neej, dan doet ie het nog niej. Ik krijg wel beeld bij de wizard, maar niej bij de webcam-instellingen.
En je webcam staat wel gelist onder webcam instellingen -> kopje 'Camera selecteren'?
Staat er ook een error in het webcam-preview veld?

Verwijderd

Topicstarter
En je webcam staat wel gelist onder webcam instellingen -> kopje 'Camera selecteren'?
Staat er ook een error in het webcam-preview veld?
Ja hij staat aangevinkt. en ik krijg geen error in het beeld, alleen een grijs vlak.

• Da.Rock
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 mei 2004 @ 13:14:
Met mijn msn 6.2 wil ik met de webcam chatten, maar hij geeft de webcam niet weer. Hij weet wel dat er een webcam is. En als je met de webcam wil, is ie aant verbinden en stopt dan en zegt: Je hebt de webcam geanuleerd.
Met andere programma´s doet ie het wel.

alvast bedankt
Zet je firewall uit en probeer nog eens.

Verwijderd

Topicstarter
Zet je firewall uit en probeer nog eens.
Die staat uit en het lukt nog niet

• r0b

r0b

Welk webcam heb je?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oude Aiptek Pencam trio :/ met de nieuwe drivers :)

Verwijderd

Ik heb op het moment precies hetzelfde probleem hier. heeft iemand nog een oplossing?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 21:24:
Ik heb op het moment precies hetzelfde probleem hier. heeft iemand nog een oplossing?
Geef dan even wat info: welk OS, welke software, welke hardware, juiste driver? Event log? ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

F_J_K schreef op 10 augustus 2004 @ 21:41:
[...]

Geef dan even wat info: welk OS, welke software, welke hardware, juiste driver? Event log? ;)
Windows XP Pro. MSN 6 , Sweex 300K cam. driver is de standaard van cd.
Als ik probeer iemand uit te nodigen voor een camchat zegt msn gelijk dat ik em geannuleerd heb. Erg vreemd.

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik heb ook een aiptek vga+ gehad die geen beeld gaf in msn. Na heel veel verschillende "nieuwe" drivers zat er blijkbaar 1 goede tussen want toen deed hij het opeens zonder problemen. Dus misschien is je probllem gewoon op te lossen door de nieuste driver van het web te plukken. ;)

Verwijderd

Sorry dat ik een oud topic weer nieuw leven inblaas, maar dat leek me in dit geval nuttiger dan alweer een nieuw topic hierover beginnen.

Ik heb namelijk EXACT hetzelfde probleem met een Spyc@m 100 Plus op Windows Home XP SP2 en MSN (7.0 beta). Bij de wizard rijg ik wel beeld, in de Spyc@m software ook, maar als ik in MSN de webcam wil gebruiken krijg ik exact dezelfde melding:

"Het gesprek kan niet worden gestart omdat de camera al in gebruik is of niet is aangesloten. Zorg ervoor dat de camera beschikbaar is en probeer het opnieuw.

Je hebt de uitnodiging om kijken met de webcam te starten, geannuleerd."

Ik heb de allerlaatste drivers (zijn wel al aardig oud) en ook de tips uit andere (oudere) topics hierover helpen niet. Dus als iemand in de tussentijd een oplossing heeft, laat het me even weten!
Pagina: 1