MS Optical Trackball?

Pagina: 1
Acties:

• Potatoman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:16
Wat is het nut van optische trackball?

The cyclographing developer

• D-RiSe
  • Laatst online: 19-03 19:37

D-RiSe

Kick the baby

eeeeeeeh als je er heel hard naar gaat zitten klijken ken je met je ogen dat baletje laten draaien :? :)

intel silver reef, celly 2.0 Ghz, 256mb ddr, G2MX

Verwijderd

zelfde als optische muisbal. Geen mechanische detectie, dus geen slijtage en/of vervuiling.

• Potatoman
Op woensdag 20 december 2000 20:03 schreef Fuego het volgende:
zelfde als optische muisbal. Geen mechanische detectie, dus geen slijtage en/of vervuiling.
Nog nooit een optische muisbal gezien, maar tis dus eigenlijk gewoon een sensortje die meet hoever het balletje/de bal beweegt?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op woensdag 20 december 2000 22:04 schreef Potatoman het volgende:

[..]
Nog nooit een optische muisbal gezien, maar tis dus eigenlijk gewoon een sensortje die meet hoever het balletje/de bal beweegt?
Zoiets ja.... min of meer een camera die een hele vracht fotootjes maakt en die met elkaar vergelijkt (hoe bepaalde punten op die 'foto' verschoven zijn), en dat weer vertaalt in de werkelijke beweging van de muis.... IDEAAL.... ik heb nu al 3x een optisch geval achter elkaar aangeschaft... voor mij dus echt geen mechanisch gevalletje meer.... (eerst een logitech marble FX omdat er goen nog geen normale optische muizen waren, toen voor mezelf een MS Intelli-eye explorer; binnen een week nadat die op de markt in nederland was >:) en tot slot nog een logitech 4knops voor m'n vriendin.... zij vond dat blauwe lampje zo mooi ;) )

• Potatoman
Op woensdag 20 december 2000 22:09 schreef wfvn het volgende:

[..]
Zoiets ja.... min of meer een camera die een hele vracht fotootjes maakt en die met elkaar vergelijkt (hoe bepaalde punten op die 'foto' verschoven zijn), en dat weer vertaalt in de werkelijke beweging van de muis.... IDEAAL.... ik heb nu al 3x een optisch geval achter elkaar aangeschaft... voor mij dus echt geen mechanisch gevalletje meer.... (eerst een logitech marble FX omdat er goen nog geen normale optische muizen waren, toen voor mezelf een MS Intelli-eye explorer; binnen een week nadat die op de markt in nederland was >:) en tot slot nog een logitech 4knops voor m'n vriendin.... zij vond dat blauwe lampje zo mooi ;) )
Ja hehe ik weet wel hoe een optische muis werkt ik zie alleen het nut niet in van een optische trackball, aangezien het nogal moeilijk is een balloze trackball te hebben :)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Sorry.... niet goed gelezen..
Nu dan maar het eigenlijke antwoord...
De normale trackball is dus gewoon een omgekeerde bal-muis.....
Binnenin een normale trackball zitten dus ook van die wieltjes die heeeeeeerlijk smerig kunnen worden waardoor de handel stroef en stoterig gaat lopen.....
Als je een optische trackball neemt, heb je daar geen last meer van... dus eigenlijk hetzelfde als met de optische muis, geen ophopingen van vuil op wieltjes.... maar daarvoor in de plaats een optische sensor.
Ik heb zelf dus een behoorlijk vette huid... een normale muis is voor mij bijna niet te doen, of ik moet hem elke week grondig schoonmaken.... Daarom ben ik een jaar of 3 geleden overgestapt op de trackman marble fx (ook optisch). Waarom een trackball? Ik kan namelijk niet echt geweldig overweg met trackballs.... Heel eenvoudig... ik kon beter overweg met die Marble FX dan met een smerige muis.... Bij gebrek aan optische muizen op dat moment zat ik dus vast aan die trackman.... Maar ik had in ieder geval geen problemen meer met dat haperige gedoe... gewoon lekker smooooooth...
Toen de eerste optische muizen uitkwamen... guess 1 time wat ik toen à la minute deed.... yeah... optisch muisje dus aangeschaft :)

Weer een lang verhaal....

Maar kortom dus.... nut van optische trackball is hetzelfde nut al met de optische muis.....

:? Had je dat zelf nog niet bedacht????

• Potatoman
Op donderdag 21 december 2000 20:04 schreef wfvn het volgende:
[knip]Maar kortom dus.... nut van optische trackball is hetzelfde nut al met de optische muis.....

:? Had je dat zelf nog niet bedacht????
Eigenlijk wel maar wilde het van iemand anders horen :9

Pagina: 1