Toon posts:

[A7N8X-E Deluxe] Onboard audio doet het niet

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een A7N8X-E Deluxe van Asus en ik heb van nvidia net de nieuwste drivers gedownload, maar het geluid (Soundstorm) wil gewoon niet werken. Ik heb de kabel van mijn speakers in alle gaten geprobeerd. (Volgens de handleiding moet hij in het bovenste gaatje). Ik heb, omdat de search kapot was, maar via de welbekende site:gathering.tweakers.net gezocht, maar ik kon niet zo gauw hetzelfde probleem vinden. Ik weet dat er een hele hoop mensen op dit forum zijn met zo'n moederbord. Misschien dat die kan uitleggen wat hij heeft gedaan? Ik heb trouwens ook mijn BIOS geflashed naar de nieuwste versie.

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Controleer of je soundstorm niet als 5.1 staat geconfigureerd (ik neem iig aan dat je gewone 2 (of 2.1) speakers hebt. Overigens moet je de middelste jack (de groene dus) hebben voor geluid met dit moederbord.

• AsusEDje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-06 11:13
Waarschijnlijk een jumperprobleem. Als je in je manual kijkt kom je er als het goed is vanzelf achter. Ik heb precies hetzelfde gehad maar ik weet niet meer precies welke jumpers het waren.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze net nog een keer allemaal geprobeerd en nu werkte het wel opeens :?
Het was inderdaad de middelste. :*)
Het stond toch echt in de handleiding dacht ik. Maar ja, misschien fout gedacht...

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Verwijderd schreef op 15 mei 2004 @ 12:34:
Ik heb ze net nog een keer allemaal geprobeerd en nu werkte het wel opeens :?
Het was inderdaad de middelste. :*)
Het stond toch echt in de handleiding dacht ik. Maar ja, misschien fout gedacht...
Ik denk dat je misschien verkeerd gelezen hebt, want ik heb het namelijk gecontroleerd met de PDF van de handleiding op de Asus site :). Maar mooi dat het nu wel werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Het staat in de Quick Setup Guide. Op pagina 9. Maar dat staat daar dus fout. In de gewone manual staat het zoals jij het beschreef.
Pagina: 1