Toon posts:

Vreemd probleem met FTP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vreemd probleem met de Asus WL-500G.
Ik kon met firmware 1.7.5.6 alleen via LAN inloggen op mijn USB Maxtor 120gb HD fat 32 1 partitie in een MD320 case, dus niet van WAN zijde (internet) http://www.benscustomcases.com/reviews/me320/me320intro.htm
Na de custom firmware van Oleg 1.7.5.6-3 nog het zelfde probleem.
Toen de 1.7.5.7 BETA firmware er op gezet, en ik kan via mijn notebook waar Windows 98 SE opstaat en die verbonden is met een USB 56k analoog modem, inloggen ftp://gebruikersnaam:password@mijnaccount.dyndns.org:port
Alles werkt, krijg de map met inhoud te zien kan up/downloaden.
Er staan ftp_pub en ftp_pvt mappen in de root van de HD, in de ftp_pub heb ook nog de map voor de gebruiker aangemaakt.
Als ik iemand anders wil laten inloggen met de al eerder gemelde gegevens via IE Windows XP ingesteld op PASSV of via FlashFXP dan lukt dat niet, of er komt een timeout of ze krijgen geen connect, of zien niets, terwijl ik in de system log van de router wel kan zien dat er een TCP verbinding van buiten af is geweest
Pingen naar mijnaccount.dyndns.org lukt wel.
De port staat open getest via Shields Up, nu is het niet de standaard port 21 die wordt al gebruikt door een ftp server op een andere pc, maar bvb 1056.
Ik lees alle forums, maar nergens ben ik nog tegen gekomen wat dit probleem kan zijn (moet ik ping aanzetten moet ik web acces from wan aanzetten?)
Wie weet raad

Verwijderd

Ik ben erg benieuwd hoe je op een externe USB harddisk kan inloggen 8) Anyway ik denk dat ik wel begrijp wat je bedoelt. Je zegt dat je een poort open hebt staan voor ftp toegang, maar die connectie wordt alleen voor FTP commando's gebruikt. Voor data overdracht (files en directory lists) wordt een tweede connectie gelegd. In passive mode wordt die verbinding geinitieerd door de client op een door de server opgegeven poort. Heb je poorten in je FTP server applicatie opgegeven voor passive mode? Staan deze ook in je router geforward? Als je inbelt met het analoge modem staat je ftp-client dan ook op passive mode? Als die in active mode staat is het geen wonder dat het dan wel werkt.
Op dit forum is veel te vinden over TFP servers in combinatie met NAT en firewalls het lijkt me echt sterk dat jouw oplossing daar ook niet ergens bijstaat.

Voor de werking en het verschil tussen active en passive mode moet je dit eens lezen: http://slacksite.com/other/ftp.html

Verwijderd

Wel een beetje vreemd dat je zelf wel via e modem kan inloggen op je site je hebt niet toevallig ook de netwerkkaart van de notebook aan het netwerkje hangen?
Voor ftp heb je ook nog een tweede poort nodig meestal wordt er poort 20 en 21 gebruikt. Bij mij werkt het prima zo. en niet als ik alleen poort 21 open heb staan.

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Verwijderd schreef op 15 mei 2004 @ 13:12:
Ik ben erg benieuwd hoe je op een externe USB harddisk kan inloggen 8)

Nou dat gebeurt via de usb aansluiting aan de router waar de HD op aangesloten is, deze router heeft een Stupid Ftp server onboard die standaard PASSV gebruikt.
De FTP server staat voor de firewall(NAT) en ik dacht dat je dan geen portmapping of virtual server hoeft in te stellen.
Ik kan ipv de standaard port 21 elk ander port ingeven in mijn geval port 1056.
Ik weet niet als ik inbel via het analog modem of Windows 98 SE dan op PASSV staat of ACTIVE, doe ik dan inbellen via FlashFXP (staat standaard op PASSV) lukt het ook.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 mei 2004 @ 13:18:
Wel een beetje vreemd dat je zelf wel via e modem kan inloggen op je site je hebt niet toevallig ook de netwerkkaart van de notebook aan het netwerkje hangen?
Voor ftp heb je ook nog een tweede poort nodig meestal wordt er poort 20 en 21 gebruikt. Bij mij werkt het prima zo. en niet als ik alleen poort 21 open heb staan.
Ik heb geen netwerkkaart in de notebook als ik test onder Windows 98SE, wel als ik Windows XP opstart (dualboot)
Het klopt dat je twee poorten nodig hebt voor standaard FTP 20:21, nou weet ik niet of ik dus toch nog de porten moet forwarden bvb 1056:1057 en dan mijn IP nummer van de router moet invullen, alles staat hier static.

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 mei 2004 @ 18:27:
...
Ik weet niet als ik inbel via het analog modem of Windows 98 SE dan op PASSV staat of ACTIVE, doe ik dan inbellen via FlashFXP (staat standaard op PASSV) lukt het ook.
:?
Ik denk dat je duidelijker je probleem moet omschrijven.

Verwijderd

Topicstarter
Beste m8ts bedankt voor jullie reactie, ik had eigenlijk geen topic moeten openen voor dit probleem, was een fout van mijn kant, ik heb Gathering ook al verzocht om dit topic te verwijderen.
Mijn vraag had hier moeten komen (staat er nu ook) Het grote * Asus WL-500g * topic * #2

Bedankt voor jullie reacties
Pagina: 1