[XP] HDD Drive letter veranderen*

Pagina: 1
Acties:

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:10
Deze error krijg ik als ik de drive letter wil veranderen van een IDE schijf, die master is op IDE1. Formateren kan ik ook niet want dan krijg ik ook een error.

Die andere 2 partities zijn 2x 160gig SATA in raid schijfen.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/w.varkevisser/sander/error.jpg

Ik wil dus gewoon dat windows c:\ wordt, die 300 gig d:\ en die 40 gig ide schijf e:\

Weet hoe ik die error kan verhelpen? tnx

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Je kan je driveletter waar windows op staat niet wijzigen, dat staat windows niet toe dus dat gaat niet werken ;)

Bij een volgende install, alleen de drive eraan hangen waar je windows op wilt installeren en dan zal setup automatisch voor die drive de letter C: gaan gebruiken :)

[ Voor 43% gewijzigd door Turkish op 15-05-2004 12:01 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

je kan proberen met een image programma om een complete image te maken van je C schijf,
en deze dan weer terug zetten naar de schijf waar je het eigenlijk op wilt hebben

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:13
Verwijderd schreef op 15 mei 2004 @ 12:04:
je kan proberen met een image programma om een complete image te maken van je C schijf,
en deze dan weer terug zetten naar de schijf waar je het eigenlijk op wilt hebben
Maar dan zullen alle verwijzingen in Windows nog steeds naar C gaan, dus reken er maar op dat alles niet zomaar gaat werken. En formatteren moet je in DOS doen, dan zal je die error niet krijgen ;)

The devil is in the details.

Verwijderd

December schreef op 15 mei 2004 @ 12:06:
[...]
Maar dan zullen alle verwijzingen in Windows nog steeds naar C gaan, dus reken er maar op dat alles niet zomaar gaat werken. En formatteren moet je in DOS doen, dan zal je die error niet krijgen ;)
Hier zal je geen last van hebben, heb het probleem zelf ook al wel eens gehad,
alleen nadat je die image hebt gemaakt moet je ff die kleine schijf eruit halen,
image op de andere schijf terug zetten, en als het goed is moet alles gewoon werken...

Ik heb het gedaan, maar ik had geen SATA / RAID

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

December schreef op 15 mei 2004 @ 12:06:
[...]
Volgens mij zijn de verwijzingen naar %systemdrive% of %windir% en, dus dat van het imagen is helemaal geen slecht idee ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vertel nog even welk OS we het hier over hebben zodat ik het OS in je topic titel kan zetten.

Verder - de melding lijkt me an sich vrij duidelijk - je kan niet de letter aanpassen van je System dan wel boot volume ? :)

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-05 22:31

Valkyre

Kitesurf FTW!

kan je niet partion magic icm driver mapper de schijfletter wisselen?

iRacing Profiel

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

als er (system) staat betekent dat het alleen de bootschijf maar is, dus van naam wijzigen zou geen problemen moeten geven
helaas staat windows het alleen niet toe dus je zal het met partition magic oid. moeten doen

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:10
Mja tis allemaal opgelost. Kep de hele dag lopen kloten met me hdd's.

Windows 4x opnieuw geinstalleerd op verschillende schijven :P

Mja ik dacht dus dat hij van die sata raid schijven boote. maar blijkbaar niet.. Tis nu allemaal werkend enz. Maar het vreemde is dat mijn FSB niet meer hoger dan 133 gaat. Voorheen met mijn IDE schijven kon ik 175 fsb draaien. Nu boot me computer niet als hij boven de 133 staat. Erg vreemd.

Nu heb ik mijn 2400+ wel op 1800Mhz gekregen. maar met een mp van 14 en 133 fsb. kep toch echt liever 175 fsb. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

asus a7n8x bios 1007-uber

2x samsung PC3200 en kingston PC3200 cas 3@cas2.5 (voorheen ook)

Windows XP pro sp1.

Geforce 5900xt
Pagina: 1