Vanwege een gebrek aan logica slaat dit bericht helemaal nergens op.
opzich heeft dit weinig met php zelf te maken imo.
Teken eens uit hoe het in elkaar zit, en ga adh. daarvan pas eens met php rommelen.
Als je eenmaal ziet hoe het in elkaar zit dan is het scripten vaak zo'n probleem niet meer.
Teken eens uit hoe het in elkaar zit, en ga adh. daarvan pas eens met php rommelen.
Als je eenmaal ziet hoe het in elkaar zit dan is het scripten vaak zo'n probleem niet meer.
* gorgi_19 agrees. Je zoekt eerder een algoritme hiervoor. Zie bijvoorbeeld http://www.wisfaq.nl/fram.../showrecord3.asp?id=22035
[ Voor 4% gewijzigd door gorgi_19 op 15-05-2004 10:42 ]
Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo
Nouja, dat is het probleem dus eigenlijk. Daar kom ik niet echt uit.
Trouwens, iets beter zoeken met Google levert opChaos_Eagle schreef op 15 mei 2004 @ 10:43:
Nouja, dat is het probleem dus eigenlijk. Daar kom ik niet echt uit.
met een link naar http://www.phpclasses.org/goto/browse.html/package/692.html . Ja, de site is offline, maar je kan een mirror gebruiken die in de link staat.Implementatie van het Roundrobin algoritme.
Dit algoritme kan o.a. gebruikt worden voor het bepalen van een schema voor een sportcompetitie waarbij n teams elke week een wedstrijd moeten spelen, maar niet meer dan 1 keer tegen elkaar mogen spelen, ze spelen elk dus n-1 wedstrijden.
Eerlijk is eerlijk, de oorspronkelijke implementatie in C is vele malen sneller, maar het werkt wel en is zeker bruikbaar mits n niet te groot wordt.
Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo
op zijn simpelst:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| <table> <? $teamarray = *array met teams* for ($i=1; $i<count($teamarray);$i++) { echo "<tr>\n"; for ($j=1; $j<count($teamarray);$j++) { if ($i == $j) { echo "<td>XXX</td>"; } else { echo "<td>$teamarray[$i] - $teamarray[$j]</td>"; } } echo "</tr>\n"; } ?> </table> |
Regeren is vooruitschuiven
Bedankt voor de info. Ik kan weer verder
Pagina: 1