Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Tablet PC] Heb jij er een? Ervaringen?

Pagina: 1
Acties:
  • 250 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers, ik zat zo eens te kijken voor een Tablet PC. Misschien wil ik zo'n ding gaan kopen. Lijkt me super handig. Moet vaak overleg voeren met mede studenten en ook op me stage etc. lijkt me geweldig handig om dan gewoon mee te kunnen "schrijven".

Nu vroeg ik me af welke ervaringen jullie hebben met Tablet PC's.
Welke tablet pc heb jij en hoeveel heb je er voor betaald? (waar heb je hem gekocht)

Ben erg benieuwd naar jullie reacties.

Linkje naar de mooiste Tablet PC's
http://global.acer.com/products/tablet_pc/index.htm

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2004 16:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmzz misschien had dit onderwerp in een andere topic gezet moeten worden?

• pdxnet96
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05 12:54
Ik heb ook plannen..

Ik hou dit topic in de smiesen !!

Ja ja ja Nee !!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Topicstarter
De meest recentste was een start van vorig jaar mei, dus vindt het wel tijd voor een nieuw draadje!

• brehloi
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-11 10:23
Ik heb voor mijn stageopdracht sinds 2 maanden een tablet pc. Een HP Compaq Tablet PC tc1100 om precies te zijn.

Moet echt zeggen dat het een ideaal ding is. Ik gebruik deze tegenwoordig meer dan mijn laptop. Vooral in trein/bus/auto is het schrijven met de pen ideaal, in zulke situaties is een normale laptop gewoonweg niet practisch.

Mijn exemplaar heeft een 1 ghz centrino processor, 512 ram en een geforce 4, en 40 gb harde schijf. Ongelooflijk hoe ze het erin hebben kunnen krijgen.

Bijzonder aan dit exemplaar is dat het toestenbord eraf kan. Dit scheelt veel in grootte. Indien nodig kan het er gewoon aangeklikt worden en kan het apparaat gebruikt worden als een normale laptop.

Voor vragen: stel ze!

[ Voor 3% gewijzigd door brehloi op 15-05-2004 16:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
brehloi schreef op 15 mei 2004 @ 16:50:
Ik heb voor mijn stageopdracht sinds 2 maanden een tablet pc. Een HP Compaq Tablet PC tc1100 om precies te zijn.

Moet echt zeggen dat het een ideaal ding is. Ik gebruik deze tegenwoordig meer dan mijn laptop. Vooral in trein/bus/auto is het schrijven met de pen ideaal, in zulke situaties is een normale laptop gewoonweg niet practisch.

Mijn exemplaar heeft een 1 ghz centrino processor, 512 ram en een geforce 4, en 40 gb harde schijf. Ongelooflijk hoe ze het erin hebben kunnen krijgen.

Bijzonder aan dit exemplaar is dat het toestenbord eraf kan. Dit scheelt veel in grootte. Indien nodig kan het er gewoon aangeklikt worden en kan het apparaat gebruikt worden als een normale laptop.

Voor vragen: stel ze!
Vraag: Waar loop jij stage? _/-\o_

Maaru, dat klinkt geweldig! Vooral dat je het toetsenboard er af kan klikken. Dat wist ik niet.
Geen last van sommige etnische minderheden die heel verleidelijk naar dat ding zitten te kijken? of valt dat wel mee?
Hoe groot is het beeldscherm ongeveer? Inches zeggen me niet zo veel :P

Verder; beschadigd je touch screen niet snel?
Kan het ding je NL handschrift herkennen?

Alvast bedankt voor je antwoorden ;)

btw; Ik had op compaq gezien dat je hem kan kopen voor 1850 dollar. Omgerekend is dat 1500 euro (ong.) ! dus niet eens zo super duur... alleen weet ik niet of de compaq site ook naar NL dingen verstuurd...

btw 2: Is dat aangeklikte toetsenboard niet wat gammel?;

Afbeeldingslocatie: http://tabletpccorner.net/reviews_pics/44/tc1x00__6.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2004 10:54 ]

• john_bruin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-05-2021
Het grote Tablet PC topic

Toch beter zoeken hoor!

Wat mij betreft kan deze dus gewoon op slot.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
lijkt me dan 1500 euro ex btw? ;)

Verwijderd

John_Bruin schreef op 16 mei 2004 @ 14:01:

Toch beter zoeken hoor!

Wannabee mod :P

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03:31
Ik heb op m'n stage een tijdje mogen stoeien met een Fujitsu Siemens Stylistic (weet niet meer welk nummer) tablet pc. Ik vond het zelf leuk en mooi speelgoed maar totaal niet praktisch. Er zat geen toetsenbord bij dus tekst invoeren ging met zo'n virtueel toetsenbordje, wat natuurlijk een stuk trager gaat(je kan maar met 1 hand typen, dus gaat het ongeveer net zo snel als met 1 vinger op een normaal toetsenbord typen). De tablet pc werd bij ons alleen gebruikt voor de invoer voor een calculatiesysteem (simpel proggie met wat buttons) en dan gaat het wel snel. Voor de rest kan ik me niet snel een handige toepassing bedenken. Het ding werd overigens ook nogal warm.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
BarôZZa schreef op 16 mei 2004 @ 15:13:
Ik heb op m'n stage een tijdje mogen stoeien met een Fujitsu Siemens Stylistic (weet niet meer welk nummer) tablet pc. Ik vond het zelf leuk en mooi speelgoed maar totaal niet praktisch. Er zat geen toetsenbord bij dus tekst invoeren ging met zo'n virtueel toetsenbordje, wat natuurlijk een stuk trager gaat(je kan maar met 1 hand typen, dus gaat het ongeveer net zo snel als met 1 vinger op een normaal toetsenbord typen). De tablet pc werd bij ons alleen gebruikt voor de invoer voor een calculatiesysteem (simpel proggie met wat buttons) en dan gaat het wel snel. Voor de rest kan ik me niet snel een handige toepassing bedenken. Het ding werd overigens ook nogal warm.
grafisch ontwerp ring a bell? Lekker kleuren, schetsen, en het meteen digitaal hebben? :)

Verwijderd

Topicstarter
John_Bruin schreef op 16 mei 2004 @ 14:01:

Toch beter zoeken hoor!

Topic start alweer een jaar terug. Tijd voor een verse disk toch?

• BarôZZa
HunterPro, ik vond hem nou niet bepaald handig om grafisch te ontwerpen. Wacom tabletje werkt IMO toch een stuk lekkerder. Muis vaak ook. Rechtermuisknop vond ik ook al irritant. De enige manier waarop het nog wel werkte is door het pennetje 1 a 2(heb het niet opgenomen) seconden op dezelfde plek van het scherm ingedrukt te houden.

Er schiet me overigens 1 ding tebinnen waar hij toch wel handig voor was: e-books en surfen, dat ging allemaal wel soepel en zou dus ook wel handig zijn als je dat op de bank kan doen... Tenzij je natuurlijk iets wilt posten op een forum, dan heb je dat @$!@% virtuele toetsenbordje weer...

• BarôZZa
Als je ff met zo'n tabletpc stoeit merk je pas hoe handig een toetsenbord is. Alleen al vanwege Alt-Tab, Alt-F4, Ctrl-Alt-Del, Ctrl-c, Ctrl-x, Ctrl-v en PrtSc...

• brehloi
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-11 10:23
Vraag: Waar loop jij stage? _/-\o_
dat zeggen we nog even niet...
Maaru, dat klinkt geweldig! Vooral dat je het toetsenboard er af kan klikken. Dat wist ik niet.
Geen last van sommige etnische minderheden die heel verleidelijk naar dat ding zitten te kijken? of valt dat wel mee?
ik heb een paar keer in de trein ermee gezeten. het valt wel op als je met een pennetje zit te schrijven: een hoop geinterreseerde blikken 8)
Hoe groot is het beeldscherm ongeveer? Inches zeggen me niet zo veel :P
scherm is 21,2 cm bij 16 cm. met een resolutie van 1024x768. en dat is echt ontzettend hoog dus
Verder; beschadigd je touch screen niet snel?
Verbeterde, niet-glinsterende glazen plaat en zichthoek onder 160 graden op Pentium M-tablets. is echt oersterk spul die de baksteen test aardig kan hebben geloof ik me te herinneren.
Kan het ding je NL handschrift herkennen?
ja en nee. besturingssysteem zelf is engels. met de nieuwe language pack ook nederlands. herkenning is echter nog niet in het nederlands beschikbaar. je kan wel woorden toevoegen aan dictionary. ik heb een keer alle nederlandse woorden in het ding gezet met tooltje maar toen werd de herkenning te traag. ik ga nog proberen het engels eruit te slopen en kijken welk effect dat heeft. B)

[quote]btw; Ik had op compaq gezien dat je hem kan kopen voor 1850 dollar. Omgerekend is dat 1500 euro (ong.) ! dus niet eens zo super duur... alleen weet ik niet of de compaq site ook naar NL dingen verstuurd...[quote]
van hp heb ik eerst 3 weken een demo model gehad. toen heeft het bedrijf besloten hem aan te schaffen. ik heb er behalve het ding ook een speciaal dockingstation bij waar je hem in kan hangen met dvdspeler enz. ook een rubberen carrycase, een leren map, rugtas en headsetje btw. geek :P de prijs is echter wat hoger dan wat jij zegt. exclusief btw €2599,- dockingstation erbij ook nog +/- €400
btw 2: Is dat aangeklikte toetsenboard niet wat gammel?;
nope, is ook van titanium geloof ik. stevig zat, ook de bevestiging en zeker het draaimeganisme.

Verwijderd

Hmm, ben ook sterk aan het twijfelen om er eentje te kopen, maar ik tast volledig in het duister atm, ik ben animatiefilmer en zou het dan ook "als een wacom tablet" willen gebruiken (btw de meeste tablets hebben OEM technologie van wacom aan boort). Voor mij is het grafische aspect enorm belangrijk. Het lastige is dat ik in nog geen enkele winkel een tablet PC heb kunnen testen omdat deze "niet courant" verkocht worden. Het is dus enkel en alleen op bestelling. Ik ga dus geen 2000 euro uitgeven aan iets waar ik niet van weet of het mijn verwachtingen invult! :) zijn er grafisci aan boord hier die er ervaring mee hebben?

iemand ervaring met acer tablet pcs? http://www.pcconnection.com/ProductDetail?Sku=5815276 deze lijkt me wel wat!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2006 10:19 ]

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Tablet PC's horen niet in GT, zie ook de policy hierover:
De volgende zaken horen thuis in overige subfora:
[...]
* Tablet PC's -> Complete Systemen & Laptops
Daar loopt al een topic, dus graag verder in Het grote Tablet PC topic :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.