Fan an Fan uit

Pagina: 1
Acties:

• Graaf_slis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-05 11:38
Ik heb een Cpucooler die op me mammaplank is aan gesloten en een AMD 450@475 koelt (logisch). Maar oke deze koelt de cpu tot 25 graden als hij draai. Als die 25 graden is bereikt gaat de cpucooler uit en wacht tot mijn cpu weer 32 graden is en gaat dan weer aan. Is het nietzo dat die cpucooler aan moet of kan blijven waardoor de cpu 25 graden of minder warm word. Nu kan ik wel de cooler op 12 volt aansluiten maar dan gaat me bios piepen dat me cpufan niet werkt.
Wie kan me helpen of een oplossing geven.
Het is een Spire socket7 Amd 442 1000 MHZ cooler

www.digireflex.nl

Verwijderd

geef ff typenummer... dat zou wel uitmaken...

• Graaf_slis
DFI board K6BV3+/66

www.digireflex.nl

• Graaf_slis
Ja wie kan me helpen??

www.digireflex.nl

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:16

Klippy

Still Game

Kijk eens in je BIOS, of daar iets van staat :?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

ik weet het niet maar ik vraag me af waar je je druk om maakt, 32 graden is dus de max die berijkt wordt dat is toch HEEL ERG LAAG

Verwijderd

je kunt er ook gewoon voor zorgen de je cve (jajaj zo leren wij dat op school) gewoon constant > 32 is!

probleem opgelost!

• Graaf_slis
Dit is mijn cooler eigenlijk een Socket A AMD cooler. Zit nu op een Socket 7 Amd K6 III 450@475

http://members.tripodnet.nl/Graaf_Slis/spire.jpg

www.digireflex.nl

• Graaf_slis
Nu heb ik nog steeds niet echt een oplossing voor mijn vraag (zie bovenste post)

Wie o wie?

www.digireflex.nl

Verwijderd

Het licht niet aan je cooler dat ie uit/aan gaat. Dat doet je bios. Ik hoop voor je dat je ergens uit kunt zeten dat ie gaat piepen als je er geen koeler opzet, of dat je in kunt stellen dat ie NIET uit moet gaan bij een bepaalde temp of pas bij -13252 graden ofzo =D Anders zit er nie veel anders op de je PC speaker eruit rukken en lekker op de voeding aansluiten =) Of dus zo laten...

Verwijderd

Heh Graaf Slis, ik heb ook eens zoiets gehad, mijn cpu fan draaide alleen bij het opstarten en daarna ging ie uit. Ik heb toen een ander stekkertje op mijn mobo gevonden en hem daar ingestoken. (hij zat eerst in cpufan later in powerfan) Nu draait hij constant.

Suc6 ermee!

Verwijderd

Denk ik te simpel als je gewoon een weerstandje aansluit op dat connectortje?

• SJR
  • Laatst online: 15-02 13:58

SJR

Waarom zou je je ingewikkeld doen met een weerstand? Wat Swaere Bal zei werkt goed (meestal).
Mijn oude mobo had dat ook, dan heeft'ie een interne Temp Sensor en past'ie de fan speed van de FAN1 connector op het mobo daaraan aan. Zet je die fan op een andere connector (FAN2 ofzo) dan draait de fan constant. Het voltage van de FAN1 aansluiting wordt dan wel nog steeds aangepast (dat kan je niet uitzetten) maar omdat daar geen fan opzit maakt dat dan niet meer uit.
Pagina: 1