Simpel thuisnetwerk werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-05 09:39

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
Ik heb de volgende opstelling:

Het internet ( chello ) komt binnen op een HUB, in deze HUB zitten 2 PC's geplugd. Hierdoor zijn ze allebei voorzien van internet.

Maar nu wil ik zorgen dat ik op mijn PC, printopdrachten kan geven aan de pc die beneden staat. Ik heb dit al geprobeerd via de Wizard thuisnetwerk, deze op beide PC's uitgevoerd, maar de twee pc's willen elkaar niet herkennen!

Ik doe nooit wat met netwerken, dus waarschijnlijk is dit een heel basic vraagje.

Het volgende heb ik al gedaan:

Gechecked of de computernamen niet hetzelfde waren, dit was niet het geval
Gechecked of de netwerknaam op beide pc's hetzelfde was, dit was het geval, MShome heet het netwerk.

Ik hoop dat iemand kan helpen!

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05 07:45
wat je moet doen is eigenlijk via de wizard connectie zoeken via ip! vb.

als je ene pc ip 192.168.2.21 heeft en andere 192.168.2.22 en op de eerste is printer aangesloten dan moet je eerst de 192.168.2.21 ingeven en zal hij automatisch de printer daarop vinden!

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Verwijderd

Het internet ( chello ) komt binnen op een HUB
Correct me if I'm wrong maar een hub is geen router? Je zal het internet op een van de twee pc's direct moeten aansluiten en via de hub kan je dan een netwerk maken bijvoorbeeld.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2004 07:59 . Reden: verduidelijking ]

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Indien het echt een HUB is, dan krijg je het er nog moeilijk mee. Je wilt dan printen van pc1, via Chello (en dan weer terug), naar pc2. Iedere pc krijgt dan een ip-nummer van Chello

Als je een ROUTER hebt staan, dan zal het weinig moeite kosten om een goed thuisnetwerkje op te zetten.

Kortom: meer info please....

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
Ok, sorry ik heb geen router, maar een HUB. Ik hoef geen bestanden te delen, alleen maar printopdrachten te geven, zodat die dan bij de pc beneden uit de printer rollen.

Maar tot nu toe zijn beide PC's elkaar niet.

Klopt het dus dat het met een HUB onmogelijk is zoiets voor elkaar te krijgen?
Ik heb bijvoorbeeld wel eens met een bepaald multiplayer spel, via dit "netwerk" tegen elkaar gespeeld, dit ging wel gewoon.

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 16:08

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Krijg je ook 2 ip adresen van chello?? dan klopt het ook wel dat die andere computer niet in netwerk omgeving ziet, gelukkig maar anders zou je bij iedere chello gebruiker in die regio bij hun shares kunnen komen :D

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-05 11:49
Yeah, ik ben nou ook wel nieuwsgierig naar de ip-adressen van de beide computers...

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
:X

[edit] Niet goed gelezen...

[ Voor 91% gewijzigd door Henk007 op 15-05-2004 10:52 ]

Verwijderd

Zoals hierboven al een paar keer vermeld, moet je dus wel 2 ip's van chello hebben. Ik ben niet zo bekend met de tarieven van chello, maar een simpel huis-tuin en keukenroutertje kost ongeveer 50 €. Daarmee zijn je probleem van de baan.

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 mei 2004 @ 10:56:
Zoals hierboven al een paar keer vermeld, moet je dus wel 2 ip's van chello hebben. Ik ben niet zo bekend met de tarieven van chello, maar een simpel huis-tuin en keukenroutertje kost ongeveer 50 €. Daarmee zijn je probleem van de baan.
Oke, dan ga ik vanmiddag maar is langs de computerboer voor een router! Bedankt voor de tips, hier was ik zelf dus nooit achter gekomen!

Verwijderd

Wat jij wilt kan makelijk met een hub. Je wilt immers alleen printen naar beneden. (tweede compje) en dat is dus mogelijk met een hub. internet verbinding kan zo niet direcht maar wel als je een pc internet connection sharing aanzet.
je zou natuurlijk ook even in de help file kunnen kijken.
dit kan je ook allemal vinden op deze site. misschien zit een kabel in de verkeerde poort denk aan gekruisdepoort of gebruikje een crosskabel.
Hoe deel ik Internet ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 mei 2004 @ 13:05:
Wat jij wilt kan makelijk met een hub.
Ja dat is inderdaad mogelijk maar dan moet je op de tweede PC een IP adres instellen dat in hetzelfde subnet zit als het IP dat je van Chello hebt gekregen. Mooier zou zijn een 2e IP in een private range op de 1e PC maar dat gaat naar mijn weten niet zolang de adapter op DHCP staat. Nog mooier: een routertje :)

Verwijderd

Snap ik het nou niet. Moet je om bij upc in te loggen je pc van een plublic range ip. adrs voorzien. 0Doet dat de modem niet die ongetwijvelt ergens tussen internet en de pc zit.
Maargoed ik doelde ook op printen op de nadere pc en dat gaat best op een hubje. hij kon immers niet printen en zegd verder niks over internet.
internet is weer wat lastiger voor bijde pc tegelijk aan de praat te krijgen. daarvoor heb je dus een netwerkkaartje extra nodig. of inderdaad een routertje die het internet verkeer verzord.

Verwijderd

Ik bedoel te zeggen: De "internet" PC moet op DHCP staan en krijgt een public IP van Chello. De andere PC (die alleen maar hoeft te kunnen printen) moet je dan een IP geven in hetzelfde subnet wil je een verbinding kunnen maken tussen de PC's. Of een ander protocol gebruiken als NetBEUI. Anyway ik denk dat de TS inmiddels zijn routertje al draaiend heeft.

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
Nogmaals heel erg bedankt, ik heb een routertje gekocht en alles werkt nu perfect! Nogmaals bedankt!

Pagina: 1