[2003] ASP.Net: NT authority\network service

Pagina: 1
Acties:

• MrHighStone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-02-2023
Zojuist een ASP.NET app van een Windows 2000 server naar een Windows 2003 server verplaatst.

Daarbij liep ik tegen het probleem aan, dat Windows 2003/IIS 6 met een andere 'user' tegen een (in dit geval SQL Server 2000) database praat, dan dat Windows 2000/IIS5 dat deed.
Dit leverde de melding "Login failed for user 'NT AUTHORITY\NETWORK SERVICE'" op.
Inmiddels heb ik deze user rechten op de database gegeven, en dat werkt prima, maar toch vraag ik me af wat hier de achtergrond van is.
Wat is/kan NT AUTHORITY\NETWORK SERVICE meer dan <machine>\ASPNET user?
Kan de oplossing zoals ik heb gekozen kwaad, of is het beter expliciet enkel de <machine>\ASPNET user toe te laten tot de database?

Heb het web en MSDN afgezocht, en daarmee het probleem opgelost, maar ik ben eigenlijk op zoek naar een soort van best practise hierin.

Een file op de A12 is nooit grappig...

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:30

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dit is iets voor WOS, niet PW
Programming & Webscripting -> Windows Operating Systems

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kijk even in je application pools van je IIS config - hier heb je een user onder (die vziw vergelijk baar is met de IWAM_ user die je vroeger had) waaronder de ASP services draaien :)