Wok schreef op 15 mei 2004 @ 00:34:
Als het een standaard PC met standaard onderdelen betreft, hoef je geen problemen te verwachten. Als het een merk-PC is,zoals bijvoorbeeld Packard Bekk, Compac, HP, Dell, IBM, etc... kan het zijn dat er afwijkende onderdelen zijn gemonteerd (bijvoorbeeld geen ATX-formaat moederbord; maar dat zie je tegenwoordig niet zo veel meer) waardoor een upgrade ook een nieuwe kast vereist.
Grootste struikelblok is de voeding: weet je toevallig wat voor voeding er in de kast zit. Als het een standaard 300W-voeding (ATX), hoef je je geen zorgen te maken. Die kan de combinatie van AMD XP + ASUS mobo + GF5200 makkelijk van voldoende prik voorzien.
Ander aandachtspuntje is de koeling, maar ook hier hoef je je niet te veel zorgen over te maken. De standaard koeler die AMD meelevert is prima geschikt om de zaak te koelen. Belangrijker is dat de warme lucht makkelijk de kast van verlaten. Als je nu een erg kleine kast hebt, is het aan te raden een nieuwe kast te kopen.
Kort gezegd: als het een standaard huis-tuin-en-keuken PC betreft moet je in wezen zonder problemen kunnen upgraden. Kijk even wat voor voeding je hebt (merk en vermogen; een no-name 300W ATX is voldoende) en of de kast met de huidige hardware niet al te volgepropt zit.
Het was een aanbieding van de Media Markt, en verder niet geupgrade. Huis-tuin-en-keuken dus

.
Ja, maar het was gister al zo laat

. Ik kijk vandaag ff. Het is idd SD Ram...
Verwijderd schreef op 15 mei 2004 @ 00:49:
Wat is een 1ghz kast ? ken ik niet

sjonge wa je bepaalde mensen wijsmaakt

och je kunt nog een 2ghz p4 of dergelijke in een case doen waar ooit een p2 in hebt gezete

'1 Ghz kast' staat toch tussen aanhalingstekens

. De kasten die vaak bij die 1 Ghz computers mee worden geleverd zouden de warmte die zo'n PIII 1Ghz en de rest produceert maar net aankunnen enzo.
Handig! Bedankt

.
Verwijderd schreef op 15 mei 2004 @ 09:58:
He tmoet wel lukken, mijn barthon 2500+ @ 3500+ systeem doet het zelfs goed met een 235 watt voeding.
Stroom verbuikt van me pc zit onder de 160watt, een simpele voeding is meer dan genoeg. De 500watt voedingen zijn alleen marketing trucken omdat die 500watt hun piek vermoge is dat ze nooit constant kunne leveren.
Hmm, oké. Nouja, ik zal toch echt even kijken wat voor voeding er in zit want anders kunnen 'we' er niks mee

.
En nieuw geheugen kopen was ik al van plan

.