Toon posts:

Waterchill Set Slecht...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Na 3 dagen ben ik eindelijk weer online. Ik heb de L30 set van waterchill gekocht. Nu zit ik met heel wat probleempjes. Ten eerste mijn setup :

MSI 875Pe Neo
3.4Ghz Northwood ( Geruild tegen de Prescott die zo warm werd )
4x 512DDR400 Kingston
Waterchill L30
MSI 5900XT
INTEL Chipset

De chipset blok zit normaal geschroeft, maar op een intel chipset moet die worden bevestigt met tie-rips :S Erg slechte bevestiging dus en gezien de spanning op de slangen maakt die niet 100% contact. Hier een vraagje over..

Kan ik OC'en en de chipset met de std. coolrib draaien ? Is er iemand die deze set ook heeft en hem wel 100% gekregen heeft ?

Ook zit er nog lucht in me CPU cooler, bovenaan zeg maar.. Ik krijg dit er niet uit.. Nu draaid me CPU op 35 graden idle, en stressed nog niet geprobeerd..

De bevestiging van de reservoir is niet goed en de meegeleverde plaatje past voor geen meter.. De radiateur past niet eens in me kast ( Chieftec Bigtower ) en de slang had wel langer gemogen.. Ook worden de geheugenchips op mijn VGA card niet gecoold omdat die plaat eraf moest. Etc.

Als iemand idee'en of tips heeft graag. Wilde toch dat de set 100% zou zitten omdat ik er toch veel geld voor betaald hebt..

• Swandertj
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
Je hoeft geen wonderen te verwachten van watercooling, dus niet iets van 20 graden ofzo. Een Idle temperatuur van 35 graden kan er nog mee door (want je hebt CPU, GPU en Northbridge gekoeld). Het voordeel van waterkoeling is, is dat de temperatuur niet veel verder zal stijgen, want je radiateur heeft een grote koeloppervlakte. Ten tweede is het logisch dat je rad niet in je Chieftec past, daar zal je een dremel voor moeten bijpakken en 120mm blowhole maken. Het kan ook dat je een externe unit wil maken, dat kan ook schelen in de temperatuur (sinds dat je radiateur niet in een case zit met warme onderdelen zoals harddisk en andere meuk). Aan je Northbridge valt helaas niks te doen, je moet je tie-wraps goed vastzetten in de hoop dat je NB er niet afvalt.

Enjoy, ;)

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-01 09:55
Verwijderd schreef op 15 mei 2004 @ 00:19:
De chipset blok zit normaal geschroeft, maar op een intel chipset moet die worden bevestigt met tie-rips :S Erg slechte bevestiging dus en gezien de spanning op de slangen maakt die niet 100% contact. Hier een vraagje over..
dat blokje is ook gemaakt voor amd chipsets, normaal gesproken , voor p4 chipset's zijn andere blokjes op de markt.. (dangerdan z-chipset) bv

;)

Verwijderd

Een betere optie om het chipsetblok te bevestigen is Thermal Adhesive van Zalman of ArticSilver, ofwel warmtegeleidende lijm. Het is wel permanent.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 mei 2004 @ 00:19:

Kan ik OC'en en de chipset met de std. coolrib draaien ? Is er iemand die deze set ook heeft en hem wel 100% gekregen heeft ?

Ook zit er nog lucht in me CPU cooler, bovenaan zeg maar.. Ik krijg dit er niet uit.. Nu draaid me CPU op 35 graden idle, en stressed nog niet geprobeerd..

De bevestiging van de reservoir is niet goed en de meegeleverde plaatje past voor geen meter.. De radiateur past niet eens in me kast ( Chieftec Bigtower ) en de slang had wel langer gemogen.. Ook worden de geheugenchips op mijn VGA card niet gecoold omdat die plaat eraf moest. Etc.
1. Wat bedoel je met std. coolrib? Tie wraps; niet ideaal, maar ik heb er geen probs mee
2. Ik heb hem ook 2.4c @ 3.0 (temp kamer + 5 graden)
3. Ik krijg die lucht er ook niet uit, terwijl reservoir boven dat punt zit. Kast kantelen helpt even, maar na verloop van tijd komt het er toch weer. Dont care, live with it. :)
4 PLaatje past niet??? Hoeft toch niet te passen, het reservoir hoeft er alleen maar op te steunen.
5 Rad past bij onderin (Coolermaster 220), gat gedremeld in de bodem.
6 Ik heb nog halve meter slang over
7 Koop aparte koelblokjes voor geheugen, overklokken lukt prima met deze set.

Succes

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 12:34
een tip: je kan het resevoir er af halen en op een hogergelegen andere plek bevestigen , moet wel hoger zitten dan de pomp anders werkt het erg slecht bij het opniew/bij vullen

[ Voor 1% gewijzigd door EvilWhiteDragon op 15-05-2004 16:08 . Reden: tiepvaut ]

LinkedIn
BlackIntel

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-01 21:51
Als jij zon set koopt, wordt er wel een beetje verwacht dat je creatief bent. :/
De chipset blok zit normaal geschroeft, maar op een intel chipset moet die worden bevestigt met tie-rips :S Erg slechte bevestiging dus en gezien de spanning op de slangen maakt die niet 100% contact.
Probeer een stuk dun karton of papier onder het koelblok te schuiven, zo blijft je blok recht en wordt niet verplaatst door de spanning van de slangen. (creatief zijn)
Tuurlijk kan dat, een intel chipset wordt niet heel heet. (als je geen extreme FSB's wilt ;) )
Ook zit er nog lucht in me CPU cooler, bovenaan zeg maar.. Ik krijg dit er niet uit.. Nu draaid me CPU op 35 graden idle, en stressed nog niet geprobeerd..\
Denk.., je heb zeker het water laten pompen toen je kast rechtop stond?
Leg je kast plat, en dat luchbelletje gaat vanzelf weg.
wees creatief en mod. Er zijn weinig kasten met een standaard 120mm hole.

Je heb voldoende slangen gekregen. Ik heb een PC71 lian li en had nog slang over.

koop geheugenkoelvinnen. bv van revoltec, coolermaster.

Waterchiller KT12-L30 is geen slecht setje, het is heel compleet en is goed voor beginners. Alleen ja.... je moet er wat voor doen.
Het setje presteert ook niet slecht. 35C idle bij jouw is best netjes.

[ Voor 11% gewijzigd door Kakaroto op 15-05-2004 22:34 ]

Pagina: 1