[vmware] server 2003

Pagina: 1
Acties:

• herminator
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Ik boot op met een windows 98 floppy . Dan start ik smartdrv. Dan start ik winnt uit /i386.
Nu krijg ik direct de melding dat er te weinig ruimte is. vmware is standaard ingesteld met 4gig ruimte.

Afbeeldingslocatie: http://cambridge.shacknet.nu/pictures/screen.jpg

Of ik wel of geen partitie aanmaak met fdisk maakt weinig uit.

[ Voor 13% gewijzigd door herminator op 14-05-2004 22:44 ]

I'll be back

Verwijderd

ik denk dat je hem gewoon vanaf de cd moet laten booten, dan moet het gewoon werken. En ik zou zeker niet nog meer partities aanmaken, als je een extra os wil kan je beter gewoon meteen een extra pc in vmware aanmaken.

• herminator
  • Niet online
Het rare is dat vmware de cd niet op wil starten vanaf de cd terwijl deze wel bootable is. En de partities die ik had aangemaakt is op de virtual computer.

[ Voor 5% gewijzigd door herminator op 14-05-2004 22:47 ]

I'll be back

Verwijderd

ik denk dat het zoiezo niet verstandig is om een partitie in de virtual pc te maken, en misschien is het goed om even te kijken of vmware wel je cdrom speler goed herkent. (misschien kan je nog het een en ander ontdekken in de bios van je virtual pc.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-08 10:57

Dennahz

Life feels like hell should.

Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 22:50:
ik denk dat het zoiezo niet verstandig is om een partitie in de virtual pc te maken, en misschien is het goed om even te kijken of vmware wel je cdrom speler goed herkent. (misschien kan je nog het een en ander ontdekken in de bios van je virtual pc.
Hoe wil jij zonder partitie een OS installeren?

Wat ik altijd doe als VMware niet van CD wil booten > floppy drive uitschakelen omdat ie deze vaak ziet als eerste boot device ook al stel je in het bios in van niet.

Soms moet je ook nog even de cdrom daadwerkelijk 'connecten' ergens in een keuze menu zodra je de virtuele pc ingeschakeld hebt.

Check ook ff in je Vmware bios of de pc wel standaard van cd boot.

[ Voor 17% gewijzigd door Dennahz op 14-05-2004 22:53 ]

Twitter

• herminator
  • Niet online
Meestal maak ik de partitie pas aan bij het installeren nadat er is geboot van cd.

Ik heb net ff in de virtual bios de cdrom bovenaan gezet en en diskette uitgezet nu werkt het. Allen bedankt.

I'll be back

Verwijderd

BrEeZeR schreef op 14 mei 2004 @ 22:52:
[...]

Hoe wil jij zonder partitie een OS installeren?

Wat ik altijd doe als VMware niet van CD wil booten > floppy drive uitschakelen omdat ie deze vaak ziet als eerste boot device ook al stel je in het bios in van niet.

Soms moet je ook nog even de cdrom daadwerkelijk 'connecten' ergens in een keuze menu zodra je de virtuele pc ingeschakeld hebt.

Check ook ff in je Vmware bios of de pc wel standaard van cd boot.
Oeps verkeerd gezegt :X Ik bedoelde te zeggen met meerdere partities lijkt me niet verstandig, en goed dat het werkt, have fun;)
Pagina: 1