Toon posts:

Bestaat dit moederbord...

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een moederboord met de volgende eisen:

Noodzakelijk:
- ATX formaat (dus geen micro atx)
- IDE Raid 0/1 support
- Onboard VGA
- DDR ondersteuning

Niet echt noodzakelijk, maar wel erg makkelijk:
- Onboard lan
- Onboard sound
- Sata controler
- Socket A (eventueel socket 478)

Na mijn Got search en google zoektocht ben ik dit moederbord tegengekomen: http://www.atacom.com/html_print/MB47/MB47_MICS_91_20.html

Het bordje heeft werkelijk alles wat ik zoek! Maar één GROOT probleem, ik kan geen één winkel vinden waar ze het bordje verkopen! :'(

De reden waarom ik zo'n moederbord zoek is omdat het bord in een 1U serverkast moet komen, en het liefst alles onboard wil. Om alle ruimte goed te benutten heb ik het liefst een ATX bord i.p.v. een Micro ATX. Maar als het niet anders kan, dan moet het maar.

Alvast bedankt!

Groetjes,
Ivo

• eL_Jee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04 09:53
De meeste NForce2 bordjes hebben toch alles wat jij wil onboard? (zit alleen ff te twijfelen aan de RAID) Of denk ik nu te simpel?

Verwijderd

eL_Jee schreef op 14 mei 2004 @ 21:43:
De meeste NForce2 bordjes hebben toch alles wat jij wil onboard? (zit alleen ff te twijfelen aan de RAID) Of denk ik nu te simpel?
Ja Nforce2 borden hebben vaak wel Raid 0/1 tenminste de wat duurdere mobo's :) . Dan zijn er nog een aantal mobo's met video onboard. Search eens wat rond op google. Of bij grote winkels met veel mobo's (gistron, alternate etc.) en daarna naar de goedkopere zaken :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb echt enorm veel gezocht, maar niets met deze eisen gevonden. Vandaar dit topic. Zou je een voorbeeld kunnen geven...?

Verwijderd

Indien je doelt op een AMD systeem:

Ik gebruik zelf @moment 3 ASUS borden die aan jouw eisen voldoen nl. De ASUS A7N8X-E Deluxe. Zelf ben ik zeer tevreden over dit bord en de prestaties zijn ook goed.

ff linkje:

nieuws: Zes nForce2 moederborden vergeleken door AnandTech

En in geval van p4:

P4P800 GD

Verwijderd

Dat bordje is idd al een tijdje niet leverbaar.

Wat jij zoekt is inderdaad een nForce2 met onboard VGA én IDE-RAID.

http://www.msi.com.tw/pro...ro_mbd_detail.php?UID=398

De MSI K7N2G-ILSR. Welliswaar S-ATA raid, maar daar hebben we PATA<->S-ATA opzetstukjes voor, nietwaar?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 21:47:
Ik heb echt enorm veel gezocht, maar niets met deze eisen gevonden. Vandaar dit topic. Zou je een voorbeeld kunnen geven...?
Ja, ik zie dat er veel micro-atx borden zijn.
Het enige bord wat ik bij alternate tegen wam was dit bordje:
http://www7.alternate.nl/html/nodes_info/gjee22.html

Maar daar zit geen Raid op, al hoewel je daarvoor zelf een raid controller kan kopen. Maar dit is ook niet een super chipset :+ . Misschien is het beter dat je een goed bord Nforce2 bord vind dat aan je eisen voldoet en dat je een simpel VGA kaartje haald ;) . Dat is stukken simpeler.

Verwijderd

Het bord wat ik postte staat bij bar weinig winkels op de site/prijslijst, maar het valt natuurlijk ALTIJD te bestellen. Ik kan zo 2 groothandels noemen die hem hebben :D

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 21:55:
Het bord wat ik postte staat bij bar weinig winkels op de site/prijslijst, maar het valt natuurlijk ALTIJD te bestellen. Ik kan zo 2 groothandels noemen die hem hebben :D
Weet je +/- wat dat bordje kost? En waar ik hem kan kopen? Ik vind hem namelijk SUPER! Heeft werkelijk alles wat ik wil.

Dat het bord ipv IDE raid S-ATA raid heeft is alleen maar gunstig qua airflow in een 1U kast denk ik...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 22:04:
[...]

Weet je +/- wat dat bordje kost? En waar ik hem kan kopen? Ik vind hem namelijk SUPER! Heeft werkelijk alles wat ik wil.

Dat het bord ipv IDE raid S-ATA raid heeft is alleen maar gunstig qua airflow in een 1U kast denk ik...
Tjah, dat klopt wel. Heerlijk die kleine dunne kabels :D . Alleen hoe je hem van die groothandel krijgt. Misschien wil hij hem wel voor je bestellen 8)

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 22:04:
[...]

http://www.tweakers.net/p...icewatch&Query=K7N2G-ILSR ;)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Ik zou natuurlijk de prijs voor je uit gaan zoeken, maar je kan het best naar je locale computerboer gaan. Die kan het je het beste vertellen. Zo weet je gelijk de goede prijs. Ik werk ook alleen maar bij een locale computerboer. Als je op de MSI website had gekeken, had je kunnen zien dat BAS Computers en XS2 dé MSI-groothandels zijn.

Mijn advies: bel gewoon eens je computerboer op, vraag hem naar het moederbord, of hij het kan leveren, en thats it.

Je zou natuurlijk contact op kunnen nemen met de zaak waar ik werk, maar die zouden zeggen (tenzij je ergens in de buurt van Roden woont, da's dus eigenlijk provincie Groningen/Drenthe/Friesland) dat je misschien het best naar een LOKALE computerboer kan gaan. Die hebben het niet op de lijst staan waarschijnlijk, maar bestellen kan ALTIJD.

• Boogieman82
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-11-2025
Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 21:45:
[...]

Ja Nforce2 borden hebben vaak wel Raid 0/1 tenminste de wat duurdere mobo's :) . Dan zijn er nog een aantal mobo's met video onboard. Search eens wat rond op google. Of bij grote winkels met veel mobo's (gistron, alternate etc.) en daarna naar de goedkopere zaken :Y)
Neem mijn mobo : Abit NF7-S, incl Sata

http://www.abit.com.tw/pa...E=NF7-S&fMTYPE=Socket%20A

[ Voor 17% gewijzigd door Boogieman82 op 14-05-2004 22:16 ]

specs

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

Sjongejonge... eerlijk gezegd heb je wel slecht gezocht zeg, dit is 't gemiddelde (beetje degelijke) standaard moederbord. 2 op de 5 reviews beschrijft +/- zo'n bord. En als je dan nog de prijs gaat vragen, ff pricewatch kijken...

I see dead pixels...

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 21:50:
Indien je doelt op een AMD systeem:

Ik gebruik zelf @moment 3 ASUS borden die aan jouw eisen voldoen nl. De ASUS A7N8X-E Deluxe. Zelf ben ik zeer tevreden over dit bord en de prestaties zijn ook goed.

ff linkje:

nieuws: Zes nForce2 moederborden vergeleken door AnandTech

En in geval van p4:

P4P800 GD
De A7N8X-E Deluxe heeft naar mijn weten toch geen onboard videokaart?!?

Edit:
Voor de rest, lees eens duidelijk wat hij wil...
Een MUST zijn: Onboard VGA (zie je steeds minder), IDE-RAID 0/1 en DDR.
DDR, OK, heeft zo ongeveer elk bord tegenwoordig.
IDE-RAID, zie je al steeds minder vanwege de opkomst van S-ATA. Mee eens, zijn converters voor te krijgen. Het liefst in SocketA, en full size ATX, tja, wordt de keuze nog kleiner.

Kijk, die onboard sound en LAN, eitje, heeft bijna ieder mobo wel tegenwoordig.
S-ATA zie je ook steeds meer, zie RAID verhaal.
Ik kan me er wel iets bij indenken, de problemen die de TS hier tegenkomt.

[ Voor 38% gewijzigd door Brede P op 14-05-2004 22:24 ]

Verwijderd

Niet echt noodzakelijk, maar wel erg makkelijk:
- Onboard lan
- Onboard sound
- Sata controler
- Socket A (eventueel socket 478)

het lijkt me idd wel erg gemakkelijk om een cpu op je mobo te kunnen steken ja :>

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Ga in ieder geval voor een RAID-oplossing met een nForce2 chipset want de performace is zoveel beter als die Promise chipsets.
Ik kan zo snel de review niet vinden maar er was laatst een review hierover.

Ik geloof dat er voor PCI-sloten ook haakse verloopjes waren zodat je er een PCI videokaart in kon prikken. :)

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan hem niet vinden op de Gistron site...
Sjongejonge... eerlijk gezegd heb je wel slecht gezocht zeg, dit is 't gemiddelde (beetje degelijke) standaard moederbord. 2 op de 5 reviews beschrijft +/- zo'n bord. En als je dan nog de prijs gaat vragen, ff pricewatch kijken...
Ik zoek juist een moederbord met die eisen en als hoofdzaak onboard vga! Dit omdat het in een 1U kast moet. Met een big ass Radeon 9000pro gaat dat niet passen...

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2004 22:29 ]

Verwijderd

Zoals ik al zei:

Bellen
Naar toe gaan
Kijken bij de shop op 100m van je huis of die hem kunnen be-stellen

Overigens: PCI videokaart+Riser geen optie?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2004 22:32 ]

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:57

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:38
OnTrack masterlijk dit heeft echt alles die laatste
vga g-lan sound firmware ata133 raid s-ata raid

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19
Pak een willekeurige moederborden site en je zult er eentje naar je gading vinden. Ik bedoel, zó bijzonder is de combinatie van specs die je zoekt nu ook alweer niet :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.