Router Sitecom DC-202 v2 plotseling traag

Pagina: 1
Acties:

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Na nog een paar harde resets, heen-en-weer geflash, afgekoel en modemresets doet de router weer normaal. Dit keer maar geen logs of andere gekkigheidjes...

Ik heb al ongeveer een half jaar een Sitecom DC-202 v2 4-poorts switch met router. Nu vloog internet er gisteren eventjes uit (@Home breedband) en was die de rest van de dag erg traag. Kan gebeuren denk je, maar nu is dat dus nog steeds zo.

Heb net eventjes de router er uit gehaald en het COM21 modem direct op de pc aangesloten: hele nette snelheden en alle pagina's laden zoals ze moeten doen.

Nu zit de router er weer tussen en heb ik last van de volgende symptomen op het internet:
- het onwijs snel verliezen van verbindingen, een download doet het twee seconden lang lekker snel en is dan de verbinding kwijt;
- links moeten ~3x aangeklikt worden om geopend te worden;
- plaatjes laden half of niet, of verschijnen na een minuutje laden spontaan in het venster.

Modem is er al een paar keer goed lang uitgeweest, router is gereset, instellingen verandert, helpt alleen helemaal niet.
Alle pc's in het netwerk hebben er last van, inclusief de router zelf: Het laden van de setup van de router gaat errug traag als de kabel van het modem erin zit.

Zijn er meer mensen met dit probleem of weet iemand wat een oplossing zou kunnen zijn? (zonder de router te verwijderen :))

De laatste firmware (1024) staat op de router, er lopen géén firewalls, gewoon netwerkverkeer is nog steeds bloedsnel.

Owja, kon met de search niet een gelijk soort probleem vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door IceEyz op 05-07-2004 23:36 . Reden: Update :) ]

Verwijderd

Je router eens echt hard resetten, door hem wat langer in te houden (30 seconde dacht ik of 60 seconde). En anders even een andere firmware een oudere en even testen en daarna weer terug flashen :Y)

Succes, zelf heb ik ook met een DC-202 alleen dan versie1 even gezeur gehad maar na een paar keer flashen was het over :D

• IceEyz
  • Nu online
Dat zal ik zo ook eens proberen, als ik binnen een uur geen reply meer post, weet je wat ik aan je tip heb gehad ;)

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:20

Klippy

Still Game

Heb het idd in het begin ook soms gehad met een V1 dat het soms supertraag werd.
Maar idd met niewere firmware versie geen problemen meer.

Dus probeer dat maar eerst ja :)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• IceEyz
  • Nu online
Nou, ik heb hem volledig gereset, oude firmware's erop gedaan en nog eens gekeken, maar het is er niet veel beter op geworden. Het beste merk ik het met bijvoorbeeld Speedtest.nl
Als ik dan downloadtest doe, gaat hij soms lekker snel 300-400kb/s en soms houdt ie er bij *zoveel* % mee op. Hetzelfde geldt voor de Connection-test.

Update:
Ik heb nu een pc als router dienen en de DC-202 als switch. Internet doet het gewoon lekker en lekker snel. Weet iemand of het mogelijk is dat een router gewoon "op" is? Kapot, versleten enz. Kan dat? (na een half jaar...)

[ Voor 25% gewijzigd door IceEyz op 15-05-2004 11:22 ]

• IceEyz
  • Nu online
Router-trap-crush-stamp: kicken...

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:20

Klippy

Still Game

IceEyz schreef op 14 mei 2004 @ 22:26:
Nou, ik heb hem volledig gereset, oude firmware's erop gedaan en nog eens gekeken, maar het is er niet veel beter op geworden. Het beste merk ik het met bijvoorbeeld Speedtest.nl
Als ik dan downloadtest doe, gaat hij soms lekker snel 300-400kb/s en soms houdt ie er bij *zoveel* % mee op. Hetzelfde geldt voor de Connection-test.

Update:
Ik heb nu een pc als router dienen en de DC-202 als switch. Internet doet het gewoon lekker en lekker snel. Weet iemand of het mogelijk is dat een router gewoon "op" is? Kapot, versleten enz. Kan dat? (na een half jaar...)
Je bedoelt nieuwe firmwares ofzo :?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• IceEyz
  • Nu online
Nee, want de nieuwste stond er op en die gaf problemen.
mssl gaf het idee om een oudere firmware te proberen, maar dat verhielp helaas de problemen niet.

• IceEyz
  • Nu online
SplaTTer-Trap-Kick-Router-Kapot....

Verwijderd

IceEyz schreef op 18 mei 2004 @ 13:43:
SplaTTer-Trap-Kick-Router-Kapot....
Tjah jammer als hij niet wilt werken: ga ermee terug en anders koop een nieuwe rotuer. Ze kosten geen drol meer :z . Alhoewel ik achteraf zeker geen sitecom meer haal. Ik zelf heb ook een tijdje ermee moeten knutselen nuw erkt hij naar behoren maar ik zou toch voor een wat duurder merk nog gaan. (draytec ofzo)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2004 13:48 ]

Pagina: 1