Toon posts:

Kingston goede overklokker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik ben aan het rond kijken voor nieuwe onderdelen
Nu heb ik Kingston pc 3200 512 mb geheugen gevonden
hier link
http://shop.alternate.nl/...main=/shop/cart/Cart.html

Ik ben benieuwd of dit goed samenwerkt met een Abit NF7-S
en een AMD Athlon XP-M 2500+ (1.8 GHz)

Alvast Bedankt

Roeloz

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:13

DaWaN

'r you wicked ??

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• YoupY
  • Laatst online: 08-06-2024
Bij mem is 't belangrijker te kijken wat er onder de spreaders zit. Kingston klinkt wel leuk, net als corsair en vele andere merken. Maar waar 't uiteindelijk om gaat zijn de chippies die op 't mem zitten, die bepalen uiteindelijk hoe hard je gaat.

En die chippies kun je dus ook terug vinden op de goedkopere merken. (Twinmos met winbond bh5 bijvoorbeeld). Dat mem deed 't net zo goed als 't dure corsair (ook met winbond bh5)

Verwijderd

YoupY schreef op 14 mei 2004 @ 21:35:
Bij mem is 't belangrijker te kijken wat er onder de spreaders zit. Kingston klinkt wel leuk, net als corsair en vele andere merken. Maar waar 't uiteindelijk om gaat zijn de chippies die op 't mem zitten, die bepalen uiteindelijk hoe hard je gaat.

En die chippies kun je dus ook terug vinden op de goedkopere merken. (Twinmos met winbond bh5 bijvoorbeeld). Dat mem deed 't net zo goed als 't dure corsair (ook met winbond bh5)
Precies, alleen dat is niet meer te vinden :Y)

• YoupY
geld ook voor duur ch-5 en goedkoop ch-5 of voor duur hynix of goekoop hynix

en hoezo BH-5 niet meer te krijgen??

Hou V&A maar in de gaten. Er zijn nog genoeg mensen die zonder 't te weten dat ze bh5 hebben 't toch verkopen, omdat pc4000 sneller lijkt te zijn.....

Sja er zijn van die mensen... 8)7

Verwijderd

YoupY schreef op 14 mei 2004 @ 21:54:

Hou V&A maar in de gaten. Er zijn nog genoeg mensen die zonder 't te weten dat ze bh5 hebben 't toch verkopen, omdat pc4000 sneller lijkt te zijn.....

Heb laatst nog gekeken, maar niks echt gevonden. En mensen die sneller willen (fsb) die zouden zich toch wel erin hebben moeten verdiepen. BH-5 ramt dat ding er vierkant uit :Y) .

Waar is bijvoorbeeld CH-5 goedkoop op te krijgen dan? :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 21:56:
[...]

Heb laatst nog gekeken, maar niks echt gevonden. En mensen die sneller willen (fsb) die zouden zich toch wel erin hebben moeten verdiepen. BH-5 ramt dat ding er vierkant uit :Y) .

Op Kingston Hyperx pc3500 zat volgens mij(en Syzzer en YoupY) CH5 :) En de memprijzen zijn nu hoog einde van het jaar zakken ze weer:P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2004 22:29 ]

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 21:56:
[...]

Als je je adresjes maar weet :) En je moet V&A echt goed zoeken. Vaak staat er niet eens bij dat het BH-5 is, dus simpel zoeken op BH5 en BH-5 werk niet :) Maar soms wel. Als je goed zoekt dan komen ze wel voorbij hoor. Vorige week nog :)

• NLoldebroek
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 21:23:
Hallo

Ik ben aan het rond kijken voor nieuwe onderdelen
Nu heb ik Kingston pc 3200 512 mb geheugen gevonden
hier link
http://shop.alternate.nl/...main=/shop/cart/Cart.html

Ik ben benieuwd of dit goed samenwerkt met een Abit NF7-S
en een AMD Athlon XP-M 2500+ (1.8 GHz)

Alvast Bedankt

Roeloz
ik heb wat jij hier aangeeft, een abit nf7-s moederbordje en een amd athlon xp 2500+..

ook die 512 MB DDR 400 PC3200 Kingston ValueRam CL2.5 heb ik erin...

ik weet alleen niet als je hem goed kan oc'en, ik kan alle spellen nog spelen die erzijn zonder te weinig fps!

• Syngrow
  • Laatst online: 11-11-2025

Syngrow

Framerate is life

Zoeken helpt. En gewoon iedereen die geheugen aanbied even mailen met de vraag of ze het serie nummer op kunnen schrijven, of indien het mem zonder heatspreader is gewoon wat op de chipjes staat. Zo heb ik een maandje geleden 256MB Kingston HyperX KHX3200/256 BH-5 kunnen kopen voor het schappelijke bedrag van 40e. Gewoon goed opletten is het devies dus.

Natuurlijk kun je ook een aantal webwinkels mailen met de vraag wat het precieze type is van het geheugen wat ze aanbieden. Vaak zie je bijv. staan "Kingston HyperX PC3200" oid. Er staat dus niet bij of het om KHX3200A (CH-5) of KHX3200 (BH-5) gaat. Op deze manier heb ik dus deze week nog (vandaag aangekomen) 1x256MB Kingston HyperX KHX3200/256 gekocht (splinternieuw, komt van Informatique af, dus ook grote winkels hebben soms nog wat liggen. Mijnes was de laatste uit het magazijn ;) )
Zo heb ik dus voor +-120 Euro een dual-channel kitje BH-5 (het zijn heel toevallig precies dezelfde reepjes, zelfs dezelfde revisie)

Succes! :)

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

OCZ PC4000EB is misschien wel sneller B)
Maar goed ik hou mijn 2e hands BH-5 ( :> BH-5)

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Kaat17, wat voor chips zitten er op jou geheugen? Er zit als het goed is geen heatspreader op jou geheugen, dus je kunt het zo wel zien ;)

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Verwijderd

BvK P4 schreef op 15 mei 2004 @ 00:40:
Kaat17, wat voor chips zitten er op jou geheugen? Er zit als het goed is geen heatspreader op jou geheugen, dus je kunt het zo wel zien ;)
Ben ook wel benieuwd :Y) En waar +wanneer gekocht :9

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-01 09:55

dus je wilt zeggen dat ik gek ben joep :P

Verwijderd

Gipsy King schreef op 15 mei 2004 @ 08:53:
[...]

offtopic:
Heb je dan nog wat BH-5 wat je wilt verkopen voor niet te veel geld :+

Verwijderd

aangezien dat BH-5 uit productie is genomen vraag ik me af: wat is de opvolger daarvan

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 mei 2004 @ 09:09:
aangezien dat BH-5 uit productie is genomen vraag ik me af: wat is de opvolger daarvan
Daar zijn al redelijk wat speculaties over geweest maar er kwam gewoon 1 goed punt uit: NIET ;) . Erg jammre voor de tweakers maar het produceren is gewoon te duur en mensen nemen toch vaak liever OEM geheugen of goedkoop merk geheugen want zij weten vaak niet eens het verschil tussen de geheugenreepjes :+ . Zij denken ow 256ddrPC3200 is het zelfde als dat andere reepje :9 . Doordat de tweaker markt toch redelijk klein is is het dus denk ik niet winstgevend en nu heb je toch nog repen die FSB250+ doen alleen midner strakke timings.
Erg jammer, maar het ziet er niet naar uit dat er snel een vervanger voorkomt daardoor zitten nog redelijk wat tweakers met hen handen in het haar want je kan niet echt extreem gaan klokken mede door midner goede reepjes.

Infinion made in USA was ook erg goed mara die wordtook niet meer geprodcueerd volgens mij :'( . Dus het is wachten tot DDR2? (8>

Verwijderd

Opvolger lijkt mij BH-4 maar die heb ik alleen maar één keer gezien in een test van A-Data PC4000 reepjes en die deden het zeer goed,230Mhz op 2,8V en strake timings.
Verder doet BH-6 het ook zeer goed,zit vooral op PC2700 geheugen.

• YoupY
Gipsy King schreef op 15 mei 2004 @ 08:53:
[...]

Uhm, ja...

Een beetje gestoord in positieve zin ben wel ;)

De meeste mensen hier draaien toch geen 260 of hoger sync. Voor hen is 't nog wel interessant om met bh5 te werken. Daarboven kan 't wel eens interessant worden om PC4000 of hoger te gaan gebruiken, wel een beetje afhankelijk van de latency's natuurlijk.
Op een gegeven moment maakt de snelheid van 't mem die crappy latency's wel weer goed, met nog een berg voltage over om er doorheen te pompen in vergelijking met bh5 dat met 3.7V er doorheen echt wel op z'n eindje zit...

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-01 21:51
YoupY schreef op 15 mei 2004 @ 12:20:
[...]

Uhm, ja...

Een beetje gestoord in positieve zin ben wel ;)

De meeste mensen hier draaien toch geen 260 of hoger sync. Voor hen is 't nog wel interessant om met bh5 te werken. Daarboven kan 't wel eens interessant worden om PC4000 of hoger te gaan gebruiken, wel een beetje afhankelijk van de latency's natuurlijk.
Op een gegeven moment maakt de snelheid van 't mem die crappy latency's wel weer goed, met nog een berg voltage over om er doorheen te pompen in vergelijking met bh5 dat met 3.7V er doorheen echt wel op z'n eindje zit...
BH-5 is nu alleen leuk voor hoge speeds en laagste timings :)
Tegenwoordig kan je al PC4000/4200 kopen die makkelijk 280MHz kunnen met hoge timings. 300Mhz is ook wel eens gehaald.

Mijn BH-5 gaat nog wel ff een tijdje mee, ik zie nu nog geen geheugenmodule die 280MHz 2-2-2-5 doet @3.45v >:)

[ Voor 9% gewijzigd door Kakaroto op 15-05-2004 13:40 ]

Verwijderd

Jongens is dit wel redelijk geheugen zit op een PC2700 reepje? Kan niet weer kopen maar het ziet er niet spetterend uit he?

Chips: Nanya
Chip codes:
0217
NT5DS32M8AT-6
20200BP8

Zal dit 220 fsb doen? met starkke timings denk het niet he?

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Wacht op Kaat17 z'n reactie over wat voor chips er op zijn Kingston DDR400 ValueRam zitten... :'(

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Gasten

Ik heb veel info gehad van jullie hier kan ik wel ff mee vooruit

Grtz Roeloz

Verwijderd

Topicstarter
Nog ff vraagje

Als je dual channel wilt moet je dan speciaal dual channel geheuegen hebben of kan er ook gewone dimms in

Heb nu trouwens:

Crucial
MT16VDDT3264AG-265B1
PC2100V-25330-B1
MY M30WXKC 200203
256MD DDR 266 MHZ CL2.5
2772-011
dit staat op het geheugen en is 2 keer 256 mb dit loopt op 150 mhz dus 300 mhz ddr

Moederbord is een Epox8KHA+

Processor is een AMD Athlon XP 1700+ @1650mhz 11x150

Is het Crucial geheugen voldoende voor toekomst of niet

Grtz Roeloz

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2004 20:14 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 22:28:
[...]
Op Kingston Hyperx pc3500 zat volgens mij(en Syzzer en YoupY) CH5 :) En de memprijzen zijn nu hoog einde van het jaar zakken ze weer:P
Ik had KHX3500 met CH-5. 255MHz 11-2-2-2 met 3.35V. Das harder dan sommige BH-5 repen :)

• DaWaN
  • Laatst online: 10:13

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 19:19:
Nog ff vraagje

Als je dual channel wilt moet je dan speciaal dual channel geheuegen hebben of kan er ook gewone dimms in

Grtz Roeloz
Kan gewoon geheugen in, maar het is aan te raden om zelfde soort/maat/merk te gebruik omdat als je gaat oc'en, dan lijdt de een onder de andere

offtopic:
hey, die grtz hoeft niet hoor, tweakers groeten elkaar swieso met iedere post ;)

[ Voor 13% gewijzigd door DaWaN op 19-05-2004 19:49 ]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 mei 2004 @ 14:19:
Jongens is dit wel redelijk geheugen zit op een PC2700 reepje? Kan niet weer kopen maar het ziet er niet spetterend uit he?

Chips: Nanya
Chip codes:
0217
NT5DS32M8AT-6
20200BP8

Zal dit 220 fsb doen? met starkke timings denk het niet he?
Doet hier (512 MB PC 2700 reepje) standaard Cas 3-4-4-8 @ 166 Mhz
Haalt cas 2-2-2-5 @ 166 Mhz, maar echt omhoog? Met 2.7 volt iig nog niet
Pagina: 1