Mandrake 10 boot niet

Pagina: 1
Acties:

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-02 07:54
Op m'n portable wou ik es Mandrake 10 uitproberen. Vroeger nog geprobeerd met 9.2 en ging perfect.

Installatie, geen probleem.

Maar bij het opstarten blijft hij hangen (in veel informatie modus) bij "Starting PCMCI". Er gebeurd verder dus niks meer.

Iemand een idee?

thx

Verwijderd

Kan je de PCMCIA-detectie niet uitschakelen? Kijk anders eens of je Mandrake ook 'failsafe' kan opstarten. (Mijn SuSE en mijn Knoppix-diskje kunnen dat.) Veel succes! En weet je toevallig ook wat over ms1455m-schermen...

AJK

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 15:00
krijg je in de "veel informatie modus" niet meer info post eens wat er allemaal voor staat want met hij blijft hangen bij Starting PCMCIA hebben we redelijk weinig

Wat heb je allemaal al geprobeert ??

probeer eens als boot optie in grub nopcmcia mee te geven dan zouw ie de pcmcia detectie overmoeten slaan

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-02 07:54
Ik heb er geen idee van of ik die detectie kan uitschakelen. Ik heb eveneens alle verschillende opstart modussen geprobeerd maar stuit telkens op dat ene zelfde probleem.

In het pcmci slot zit een linksys 54g wlan nic. Maar zelfs als ik deze verwijder blijft het probleem bestaan.

Meer info heb ik dus niet, laptop blijft gewoon hangen bij die pcmci detectie.

Onder windows xp werkt alles perfect.

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 15:00
heb je grub geinstalleerd staan als boot loader ?? (geloof dat de nieuwere distros die als standaard hebben)

Al het goed is krijg je een selectie tussen windows xp en mandrake 10 ( en meestal ook fail-safe en floppy)

wat gebeurt er als je boot met de parameter nopcmcia bij grub

PS: we zijn hier geen helpdesk dus een beetje uitzoeken zouw ook geen kwaad kunnen

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3