sorry, maar mijn vorige draadje hebben ze gesloten:Ik zit er nou toch over te denken deze e-tech te gaan halen.
Nou heb ik nog een vraag over hoe mensen bijhouden hoeveel ze gedownload hebben?
Bij mijn provider hanteerd een download limiet van 10 gig en deze verbinding ga ik
dus delen met de rest van de familie. Nou wil ik dus op één of andere manier bijhouden
hoeveel gedownload is aangezien de provider (nog) geen mogelijkheid heeft om dit online op te vragen.
Het makkelijkst zou 1 computer zijn waar al het verkeer langskomt en die alles registreerd
maar dan moet deze pc constant aan staan en daar heb ik weinig zin in.
Dus alle pc's komen rechtstreeks aan de adsl router.
Nou vraag ik me dus af of de adsl router een "logger" intern heeft. Oftwel kan
ik via de config terugvinden hoeveel er gedownload is (per maand). Deze logger moet dus niet
het locale netwerkverkeer erbij op gaan tellen.
Ik zat zelf ook te denken aan DU-meters te installeren op elke computer die aangesloten zit op
de adsl router. Ik kwam er al snel achter dat DU-Meter het internetverkeer en het netwerkverkeer bij elkaar opteld dus aan die heb ik al niets. Later vond ik BWMeter (http://www.desksoft.com/)
deze maakt wel verschil tussen beide.
Het probleem is dan nog steeds dat ik dan nog steeds geen "totaalplaatje" heb omdat ik niet weet
hoeveel mijn broer gedownload heeft. Ik heb geen programma kunnen vinden die kan synchroniseren met
andere computers. Ik had gehoopt dat er tools waren die zodra iemand zijn pc aanzet dat ie dan gaat opvragen hoeveel er daar is gedownload zodat ik mijn totaalplaatje compleet krijg.
Ik heb dit idee wel voorgesteld aan een aantal makers van soortgelijke tools maar ik vrees dat ze dat
niet gaan implementeren.
Ik hoop dus dat iemand een goede oplossing voor me weet?
[rml][ ADSL] ADSL router is geen 'echte' router?[/rml]
Ik heb alleen nog geen duidelijk antwoord erop. Ik wil namelijk erg graag weten of de E-Tech logging heeft omdat ik mijn zinnen al op dit stukkie hardware gezet heb.
Daarom open ik dit nieuwe draadje met een iets duidelijker titel....
Ook ben ik benieuwd of iemand dus een stukkie software kent die doet wat ik vraag?